2022-11-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Var du där? Vilka fler var där? Hennes vänner och/eller familj?

Ja. Inga bekanta på plats.
Citera
2022-11-16, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Ej dömd för det.
"Glad hästtjej med höga betyg i skolan, ingen kontakt ö h t för några psykiska problem. Gillar skogspromenader med hennes samhällsetablerade pappa" kommer vara storyn sannolikt.

Även Jonna styckmördaren beskrevs på samma sätt och hade höga betyg i skolan. Johanna Möller var utbildad socionom.

Bra betyg innebär inte avsaknad av psykosocial problematik. Tvärtom, många med NPF-problematik missas av skolan för att man presterar bra. Särskilt unga flickor och tjejer.
Citera
2022-11-16, 10:40
Medlem
Någon som vet vilka restriktioner JJ har from idag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet du att JJ förhördes av polis på söndagen?

i början av försvinnandet läste jag ett utlåtande från polisen om att MGMs berättelse inte överrensstämmer med vittnesuppgifter. Det var på måndagen.

Men eftersom den artikeln kom efter att kvinnorna häktats, måste polisen ha haft vetskap/misstanke om diskrepansen i berättelserna innan de häktades.

Hur kunde de ha det? Antingen genom att ha frågat de två MGM på söndagen, eller ha pratat med någon annan som återgav MGMs berättelse. Som svar på din fråga är jag inte säker på att polisen fick tag i de två misstänka på söndagen och frågade dem själva - det var klumpigt formulerat av mig, men iom att polisen kände till deras berättelse finner jag det troligt.

Därmed inte sagt att de på söndagen förhördes som misstänkta; de tillfrågades säker bara på samma sätt som grannarna.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Förlängd häktningstid i två veckor. Klockan 15.00 är korrekt, kommer rapportera även från den förhandlingen.

Med restriktioner. Blev det fulla restriktioner denna gång?
"Sedan hölls förhandlingen bakom stängda dörrar, innan tingsrätten beslutade att hon omhäktas på sannolika skäl med restriktioner. Kvinnan satt helt stilla bredvid sin advokat när rättens ordförande läste upp beslutet."
https://www.expressen.se/nyheter/de-misstanks-ha-mordat-tove-begars-haktade/
Citera
2022-11-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Med restriktioner. Blev det fulla restriktioner denna gång?
"Sedan hölls förhandlingen bakom stängda dörrar, innan tingsrätten beslutade att hon omhäktas på sannolika skäl med restriktioner. Kvinnan satt helt stilla bredvid sin advokat när rättens ordförande läste upp beslutet."
https://www.expressen.se/nyheter/de-misstanks-ha-mordat-tove-begars-haktade/

Samma restriktioner sen innan, de har tillgång till tidningar och tidskrifter.
Citera
2022-11-16, 10:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Vad ska man tänka om det?
Någon med erfarenhet eller juridiskt insatt som har tankar om varför man beslutade så?
Och var det från åklagarens sida detta begärdes?
Citera
2022-11-16, 10:50
Medlem
Det är den preliminära obduktionsrapporten som ligger bakom stärkta misstankar och nya rubriceringar gällande omhäktningsförhandlingen.
Citera
2022-11-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Okej. Så varför sa hon inte det till polisen då? Istället för att dra en rövarhistoria om att de bråkat - blivit vänner o sen inget mer? Naaae låter osannolikt

Vi vet väl inte vad hon sade till Polisen? eller?
Men att det är långsökt håller jag med om, men jag hamnade själv i förhör i min ungdom: Polisen hämtade mig från jobbet, då jag inte protesterade livligt så trodde polisen att jag var skyldig. Men blev ju avskriven snabbt under förhöret på polisstationen. Jag är lugn och behåller lugnet även i krissituationer, så kanske också JJ.
Citera
Medlem
Citat:
Det är den preliminära obduktionsrapporten som ligger bakom stärkta misstankar och nya rubriceringar gällande omhäktningsförhandlingen.
Spännande att se viken info de släpper på....
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
JJ och MH kan inte dra nytta av dagsfärska nyheter i tryckta medier i förhör. Nyheter idag kommer först ut i tryckta medier dagen därpå.
Citera
2022-11-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad ska man tänka om det?
Någon med erfarenhet eller juridiskt insatt som har tankar om varför man beslutade så?
Och var det från åklagarens sida detta begärdes?

De ansåg att det finns risk för att hon kunde försvåra utredningen/undanröja bevis om hon frihetsberövats eller fått lättade restriktioner. Det framkom inte varför JJ tillåts tillgång till nyheter men som många i tråden tidigare påpekat kan det vara strategiskt för att sätta press på MGM. Enligt tidigare beslut är det åklagare tillika förundersökningsledare som begärt vilka restriktioner som ska finnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in