2022-11-16, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Varför skulle USA straffa Polen för att dom funderar på att aktivera artikel 4???
Du skriver att det är inte omöjligt att dom gör det, vad har du för belägg för ditt korkade påstående?

Det verkar som om Polen har gått ut i media om att vilja aktivera artikel 4 utan USAs godkännande. De har bett om USAs stöd att utreda vad som har hänt men allting verkar vara förhastat och panikartat.
Citera
2022-11-16, 03:16
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Jättesvårt att förutspå NATO's respons.
Först tror jag dom vill vara bergsäkra på hur detta gått till, sen tror jag inte reaktionen blir som många önskar att den skulle bli, dvs all in för NATO.
Men aldrig att dom låter Polen sköta detta själva, behövs hjälp på ett eller annat sätt så får dom det.

Själv önskar jag dom gick all in för att få slut på Putins avskyvärda folkmord i Ukraina.
Är det enda rätta att göra, ( plus begrava Ryssland en gång för alla )

Är fortfarande chockad över att trollen inte förstår hur överlägset västs vapen är. Att dom inte ser hur åt helvete dåligt det för Ryssland. Och då har väst skickat mestadels gammalt material. Otroligt många system som ännu inte skickats.

Och nu retar man Polen, Polen är med i NATO, hur kan man va så jävla korkad. För Polen har velat gå in sedan dag 1.

Men inget förvånar mig längre.
Citera
2022-11-16, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Kaliningrad.

Jaha, ok.
Citera
2022-11-16, 03:55
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Jag vill ha ett snabbt slut på kriget.
Förhoppningsvis kan massiva bombningar få stopp på propagandan att Ryssland håller på att förlora.

Du kanske missat att vi får mindre pengar i plånboken pga Ukrainas vansinniga krigsföring.

Fel fel fel...
Pga Rysslands vansinniga krigsföring, Ukr försöker endast försvara sin nation från en angripare.
Senast redigerad av Neroxx 2022-11-16 kl. 03:58.
Citera
2022-11-16, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Jag vill ha ett snabbt slut på kriget.
Förhoppningsvis kan massiva bombningar få stopp på propagandan att Ryssland håller på att förlora.

Du kanske missat att vi får mindre pengar i plånboken pga Ukrainas vansinniga krigsföring.

Har du mindre pengar i din plånbok? Ring din ledare putin i be honom återvända hem till ryssland direkt.
Citera
2022-11-16, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Nu stoppar Ukraina oljan till Tjeckien och Slovakien. Högern har börjat tröttna på Ukraina.

Det kanske inte är så smart av Ryssland att skjuta sönder elnätet i Ukraina om man vill att de elektriska pumpstationerna som ska få oljan att flöda i pipelinen ska fungera…
Citera
2022-11-16, 06:15
Medlem
KillPus avatar
Vad blir NATO:s svar på angrepp mot Polen? Min prognos: very very deeeeep cancern och förbud för Kabajevas hund att vistas i USA.
När fattar dessa fegisar att Mordor måste förgöras snarast?
Citera
2022-11-16, 06:17
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Det kanske inte är så smart av Ryssland att skjuta sönder elnätet i Ukraina om man vill att de elektriska pumpstationerna som ska få oljan att flöda i pipelinen ska fungera…

Hoppas att Ukraina lägger reparation av elstation till denna som prio SIST!
Citera
2022-11-16, 06:19
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground

Hoppas att Ukraina lägger reparation av elstation till denna som prio SIST! Härde att elen är tillbaka i många städer.
Ukrainarna är som myror som fixar grejer och ryZZarna är råttor som förstör.
Undrar om svenska elnätet skulle klara liknande angrepp?
Citera
2022-11-16, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Vad blir NATO:s svar på angrepp mot Polen? Min prognos: very very deeeeep cancern och förbud för Kabajevas hund att vistas i USA.
När fattar dessa fegisar att Mordor måste förgöras snarast?
Den röda linjen visade sig att inte vara värd ett skvatt i vanlig ordning.
Citera
2022-11-16, 06:25
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Den röda linjen visade sig att inte vara värd ett skvatt i vanlig ordning.

Sluta dröm, är det ett medvetet Ryskt angrepp på Polen så är Putin död långt snabbare än om han bara hållt sig till Ukraina.

Jag skriver under på att några Tomahawker rätt in i trollfabriken i St Petersburg vore en utmärkt början på NATOs svar.
Citera
2022-11-16, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Hoppas att Ukraina lägger reparation av elstation till denna som prio SIST! Härde att elen är tillbaka i många städer.
Ukrainarna är som myror som fixar grejer och ryZZarna är råttor som förstör.
Undrar om svenska elnätet skulle klara liknande angrepp?

Ja det lär inte ligga högt på listan. Sen tjänar Ukraina ändå pengar på att pipelinen fungerar (Ryssland betalar fortfarande räkningen). Oavsett kommer EU:s oljeimport från Ryssland minska drastiskt i början av december enligt tidigare överenskommelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in