2022-11-15, 16:02
Medlem
erektidiots avatar
Efter den senaste utvecklingen är det min fasta övertygelse om att Ukraina borde få tillgång till kryssningsmissiler de också. Ner med brojäveln, ner med Wagners scoutläger på Krim, ner med allt militärt kring Ukrainas gräns, ner med båtjävlarna och flygbaserna.

Ryssarna är såna fega jävla pissråttor alltså.
Citera
2022-11-15, 16:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Ja, och mer mindre avtal och föreskrifter. Samt otaliga lagar och bestämmelser. Det verkar ju inte ta slut. Hur kommer man i framtiden att förhålla sig till Ryssland? Dom går ju uppenbarligen inte att lita på.

Man kommer att vara tvungen att upprätthålla militär avskräckning oavsett vilka avtal som skrivs. Ukraina måste ha en mycket stor och stark armé med modernt västerländskt flygvapen. NATO måste ha mycket trupper i Estland och Lettland. Vi i väst kan aldrig göra om misstaget från 1991 att nu har Ryssland blivit snälla. Georgien och Azerbajdzjan måste få mycket militärt stöd också. Kanske även Kazakstan. Ryssland måste ringas in av starka väst-arméer så att de inte kan göra något. Det som de ljuger om i sin propaganda måste bli en sanning.
Citera
2022-11-15, 16:04
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu anfaller ryssland elsystemet i Kiev.

Ja, intressant se liveuamappen, inga anfall vid fronterna, bara mot civil infrastruktur. Modigt av ryssen!
Citera
2022-11-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ja, och mer mindre avtal och föreskrifter. Samt otaliga lagar och bestämmelser.

Det verkar ju inte ta slut.

Hur kommer man i framtiden att förhålla sig till Ryssland? Dom går ju uppenbarligen inte att lita på.

Nej, ryssarna är inte att lita på och har aldrig varit det. De är särskilt oberäkneliga om de ser sig själva som en oövervinnerlig supermakt. De ljuger om allt och bryter alla överenskommelser för att de kan och för att allt ser tvärtom ut ur Rysslands synvinkel/tro - för allt är en fråga om tro och det finns ingen objektiv sanning. Allt jag beskriver här är en sammanfattning av vad filosofen Alexander Dugin säger i den här intervjun:

https://m.youtube.com/watch?v=GGunRKWtWBs

När saker och ting är som de är finns det ingen annan lösning på samexistensen med Ryssland än största möjliga separation, så att inga avtal tecknas i framtiden , som ryssarna konsekvent bryter när de tycker att det är bekvämt. Vi kan förbereda oss för kalla kriget 2.0
Citera
2022-11-15, 16:10
Medlem
Citat:
Nu terrorbombar Ryssland bostadskomplex. Det är ju knappast så att ryssarna får ökade sympatier från övriga världen genom sina vidriga handlingar.
Citera
2022-11-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Via Finland? Jo visst, tekniskt sett blir ju ryssarna som bor där våra grannar. Men slipper i alla fall ha deras landmassa skrapandes mot oss i alla fall. Eller är jag sämst på geografi möjligen och har missat någon liten rysk udde någonstans.

Kaliningrad.
Citera
2022-11-15, 16:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Du menar bostadshus. Det är bostadshus som träffas.
Citera
2022-11-15, 16:20
Medlem
Citat:
Skål på dig! Verkligen glada nyheter.

Jag skall analysera och kommer ikväll med en mer nyanserad och nykter gissning!

Kan jag skylla på feber frossa? Lite va?

Jag hade tänkt rätt men fel. (Ja, så går det ibland).
Jag trodde dom skulle "vila", få mer fräscht manskap och rotera ut dom i offensiven som kört på.

Istället verkar det som dom fortfarande bedriver en offensiv vid både floden, Krim och push från Cherson.
Imponerande!

Skål! Brittisk underrättelsetjänst säger att Ryssland flyttar trupper till Donetsk för att arbeta i Bakhmut bland annat. Vi får hoppas att Ukraina förstärker sina trupper där även om det tar kraft från andra offensiver. Men annars är jag ganska optimistisk.
Citera
2022-11-15, 16:21
Medlem
swebarbs avatar
Fyfan så fega ryssarna är, kan inte vinna kriget då ska dom attackera oskyldiga civila helt makalöst. Och dom pratar sen vilken är den riktiga fienden..

Kan det vara så dom börjar sin stora vinteroffensiv nu när kylan snart kommer till ukraina ?
Senast redigerad av swebarb 2022-11-15 kl. 16:24.
Citera
2022-11-15, 16:26
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Skål! Brittisk underrättelsetjänst säger att Ryssland flyttar trupper till Donetsk för att arbeta i Bakhmut bland annat. Vi får hoppas att Ukraina förstärker sina trupper där även om det tar kraft från andra offensiver. Men annars är jag ganska optimistisk.

Ja och låta rotera ut dom som stridit länge och hårt i Bakhmut. Men framförallt lite förstärkning och lite reserver.

När väntas nästa tränade grupp ukrainska soldater komma? (Någon som vet?)
Citera
2022-11-15, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nu terrorbombar Ryssland bostadskomplex. Det är ju knappast så att ryssarna får ökade sympatier från övriga världen genom sina vidriga handlingar.
Jag börjar tro att Pissputin och hans jävla ryssar vill att NATO ska tröttna och bomba skiten ur RyZZland och på det sättet rädda sig ur den här situationen
. Grisputler och hans gubbjävlar till generaler har inga problem att offra sitt folk!
Sen kan dom säga till ryssarna som klarar sig:vad var det vi sa, NATO angrep oss.
Sedan tror dom att de har hedern i behåll. Vilka djävla apor.
Ursäkta alla svordomar men jag är så trött på ryssarna och svinen som gillar rysslands krig
Citera
2022-11-15, 16:27
Medlem
Enligt uppgifter på "flash Ukraine twitter", som är en trovärdig källa, skall en explosion i huset där kollaboratören, förrädaren, bögen Dmytro Trukhin, blivit svårt skadad och förd med ambulans. Skall vara i Melitopol.

Framgår inte men det är troligen ett verk av motståndsrörelsen. DÖD åt alla sviniga bögförrädare!

Bra jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in