Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Du tycker det här är ett stabilt och mysigt samhälle vi lever i alltså?
Människor är ju sanslösa. Det här går ju inte. Vad krävs för att ni ska fatta att det här är ett sjukt samhälle? Vad mer finns där kvar att säga?
Och ni undrar varför jag gett upp? Ni fick mig att ge upp.
Men ha så kul. Den här extroverta narcissisternas paradis är eran värld. Inte min.
Nej jag säger inte det. Jag säger att det är bara idioter som tror att kriget i Ukraina ska förändra det. Det är där den stora dumheten ligger. Helt verklighetsfrånvänt. Den dummaste teori jag varit med om. Det får teorin om att jorden är platt att framstå som ren vetenskap. Så dumt anser jag det är.
Hur kan man överhuvudtaget tro det. Vad är kopplingen. Hur skulle det gå till rent tekniskt. Hur kan man tro att ett ekonomiskt relativt litet land i världen skulle få väst att falla ihop. Det är bara verklighetsfrånvända ryssar med en begränsad fattningsförmåga som kan tro att ett fattigt land med 140 miljoner innevånare skull sänka världens rikaste länder med närmare två miljarder människor, när inte ens Kina ställer upp på det hela.
Vill du förändra väst måste du göra det i väst. Allt annat är dumheter. Ingen vill leva i en neo-sovjetiskt värld, inte ens du. Det är jag säker på.