2022-11-16, 00:52
Medlem
Sgt.Blands avatar
En helt vanlig kväll i Donetsk stad. En taxi kolliderar med ett pansarfordon och taxin får skulden WTF!!

https://twitter.com/wartranslated/status/1592665793095176193
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-11-16 kl. 01:17.
Citera
2022-11-16, 00:57
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fetat: han syftar ju på civilbefolkningens umbäranden p.g.a. Ryssland bombar el och värme, inte ryska trupperna.

Så är det säkert men inget tyder på att denna konflikt inte kommer bli långvarig är det jag syftar på. Tyvärr
Citera
2022-11-16, 00:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En helt vanlig kväll i Donetsk stad. En taxi koliiderar med ett pansarfordon och taxin får skulden WTF!!
https://twitter.com/wartranslated/status/1592665793095176193

Folk i de folkrepublikerna är nog riktigt trötta på den "Ryska Världen" nu. De kanske stödde ryssarna 2015 men nu vill nog de flesta tillbaka till Ukraina.
Citera
2022-11-16, 01:00
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Du tycker det här är ett stabilt och mysigt samhälle vi lever i alltså?

Människor är ju sanslösa. Det här går ju inte. Vad krävs för att ni ska fatta att det här är ett sjukt samhälle? Vad mer finns där kvar att säga?

Och ni undrar varför jag gett upp? Ni fick mig att ge upp.

Men ha så kul. Den här extroverta narcissisternas paradis är eran värld. Inte min.

Nej jag säger inte det. Jag säger att det är bara idioter som tror att kriget i Ukraina ska förändra det. Det är där den stora dumheten ligger. Helt verklighetsfrånvänt. Den dummaste teori jag varit med om. Det får teorin om att jorden är platt att framstå som ren vetenskap. Så dumt anser jag det är.

Hur kan man överhuvudtaget tro det. Vad är kopplingen. Hur skulle det gå till rent tekniskt. Hur kan man tro att ett ekonomiskt relativt litet land i världen skulle få väst att falla ihop. Det är bara verklighetsfrånvända ryssar med en begränsad fattningsförmåga som kan tro att ett fattigt land med 140 miljoner innevånare skull sänka världens rikaste länder med närmare två miljarder människor, när inte ens Kina ställer upp på det hela.

Vill du förändra väst måste du göra det i väst. Allt annat är dumheter. Ingen vill leva i en neo-sovjetiskt värld, inte ens du. Det är jag säker på.
Citera
2022-11-16, 01:00
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Ja exakt. Men det retar mig att Zelenskyj och hans rådgivare pekar på Ryssland innan de ens hunnit undersöka vad det är för raketer. De mer eller mindre skriker efter att NATO ska agera och blanda in oss.
Gör det inte till allas konflikt, känner jag spontant.

De vet väl att det inte är de själva så vem skulle det annars vara?
Citera
2022-11-16, 01:05
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
De här ryska raketerna slog ner i Polen mitt under ett ryskt raketregn över Ukraina. Man behöver inte direkt vara raketingenjör för att räkna ut att det var ryska raketer (pun intended).

Vad är det för typ av raketer? Vart skjuter man dem ifrån och hur stor skada gör de?
Citera
2022-11-16, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det kan man ju förstå att du skiter i om det blir krig och förtryck. Men hade vi inte haft en fredligare världsordning kunde till exempel Sverige också råkat illa ut.
Men du erkänner alltså att du tycker det är helt okej att en aggressiv stormakt med våld invaderar grannländer. Du tycker att djungelns lag och den starkes rätt skall gälla. Ja då förstår jag att du sympatiserar med Putler.

Alltså västagendan har gjort samma sak många gånger. Ser inte skillnaden.
Jag var emot attackerna mot Sadam, kadffi, Assad osv.
De länderna behöver hårda ledare.
UKRAINA är helt ointressant. Bästa för oss är att låta Ryssland bomba sönder kräken så slipper vi lida av sanktionerna och inflationen
Citera
2022-11-16, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Och ryssarna som skall betala, är dom vinnarna?
Nu har man ju i FN kommit fram till att ryssarna skall betala krigsskadestånd till Ukraina, och som det ser ut nu har dom börjat på en nota från Polen också.

Ryssland ska inte betala någonting.
Vad snurrar du om.
Däremot ska fan Ukrainas befolkning betala tillbaka varenda krona de får av oss.
Citera
2022-11-16, 01:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Jag var det 2018.
Hahar det landet och det folket.
Riktiga kräk.
Jag hoppas verkligen många polska barn dör i kommande attacker.

Bästa vi kan göra är att vara neutrala och handla med den som säljer billigast och köper det vi säljer.
Sanktilner mot Ryssland drabbar bara enskilda svenskar.

En riktigt humanistisk inställning du visar upp. Vad f-n är det för fel på dig egentligen ?
Citera
2022-11-16, 01:14
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Generellt låter det ofta som Ryssland består av endast outbildade soldater utan utrustning härinne och det tror jag är lite Naivt. All expertis i princip tror på långt krig troligtvis år.

”Vi bör inte göra misstaget att underskatta Ryssland. De ryska väpnade styrkorna är fortfarande mycket kapabla och stora i antal, säger Jens Stoltenberg enligt nyhetsbyrån.

Natochefen varnar för att Ukraina står inför stora utmaningar. Vintern närmar sig och temperaturen sjunker.

– De kommande månaderna kommer att bli svåra. Putins mål är att lämna Ukraina kallt och mörkt i vinter. Vi måste hålla kursen, säger generalsekreteraren. ”

Citat igår

EU och USA måste hjälpa Ukraina bygga upp el- och vatten infrastruktur snabbt. Har man redan börjat, vad gör man?
Citera
2022-11-16, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej jag säger inte det. Jag säger att det är bara idioter som tror att kriget i Ukraina ska förändra det. Det är där den stora dumheten ligger. Helt verklighetsfrånvänt. Den dummaste teori jag varit med om. Det får teorin om att jorden är platt att framstå som ren vetenskap. Så dumt anser jag det är.

Hur kan man överhuvudtaget tro det. Vad är kopplingen. Hur skulle det gå till rent tekniskt. Hur kan man tro att ett ekonomiskt relativt litet land i världen skulle få väst att falla ihop. Det är bara verklighetsfrånvända ryssar med en begränsad fattningsförmåga som kan tro att ett fattigt land med 140 miljoner innevånare skull sänka världens rikaste länder med närmare två miljarder människor, när inte ens Kina ställer upp på det hela.

Vill du förändra väst måste du göra det i väst. Allt annat är dumheter. Ingen vill leva i en neo-sovjetiskt värld, inte ens du. Det är jag säker på.

Jag vill inte förändra något. Det går ju inte. Det här är en död värld som inte går att återuppliva. Så jag ser det. Och ska du börja jämföra min geopolitiska analys med platt jord så blir det ju bara ännu svårare att föra en vettig diskussion med dig. Du vill ju som sagt bara förlöjliga och avfärda.

Du verkar fortfarande utgå från att jag bryr mig om hur det går för Ryssland eller vad Rysslands utgångsläge är. Nej. Sluta inbilla dig det.

Men jag orkar inte mer. Jag har gjort bort mig tillräckligt nu. Låt det vara. Jag ger upp.
Citera
2022-11-16, 01:49
Medlem
Polen som varit såå kaxigt mot Ryssland tidigare.
De ska nu (enligt uppgifter i Aftonbladet) redan ha ringt för att prata med Joe Biden som är på resa i Indonesien…
Det var inte mycket som behövdes innan det blev total panik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in