2022-11-16, 00:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Bosse Andersson har väl aldrig fått sparken från Djurgården? Vad gäller Isak så har Djurgården både värvat och producerat spelare som åstadkommit mycket mer än vad han gjort. Men han har ju fortfarande tid på sig att vinna tunga titlar och spela i mängder av landslagsmästerskap.

Vad jag hört så blev Bosse uppmuntrad av styrelsen att lämna "självmant" vid 40 utan ett nytt jobb i pipelinen. Det här vet gårdarna mer om än mig. Du ser iaf. att ingen av dom protesterar mot vad jag skriver.

Nej, du har så klart rätt att det finns spelare, även från dif, som har fler fjädrar i hatten men om vi ska vara helt ärliga med handen på hjärtat så är Alexander Isak den största talangen som kommit ur Allsvenskan sen Zlatan. Det är inte dussinspelare som går för 7xx mille till Premier League. Då ska det kanske påpekas också att jag inte räknar Kulusevski som i huvudsak fostrades i Atalanta även om BP så klart förtjänar eloge för deras ungdomsverksamhet.
2022-11-16, 00:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Dra i snopp och dra i snopp… du frågade när någon sist kom upp från vår akademi. Okänd för mig och för flertalet skulle jag gissa kommer en precis fylld 16-åring in och är bäst på plan. Kvalificerar enligt mig.

Förstått att du är optimistisk inför 2023 trots typ 60 mkr i EK och en halvt ny startelva som måste in. Jurelius som sportchef på det. En tjockis som måste leverera då han står för en tredjedel av nämt EK monetärt och 80 % av klubben sett till aggregerad kroppsvikt. Ny tränare.

Du har framstått som insiktsfull och därför tror jag att du 1 000 gånger av 1 000 hade du velat byta skor som utgångsläge om du var ärlig.

I annat fall blir det än roligare att se hur du hanterar nästa års steg mot mitten till att börja med.
Tycker det bara är lite väl tidigt att förutspå framtiden efter 30 minuter och 0+0. Kanske om han mäktat med ett hattrick på den magra speltiden hade man kanske kunnat börja gå händelserna i förväg. Det finns mycket kvar att bevisa där.

Så länge det är pluss på kontot så har jag inga större problem. Man lyckades trots en ganska sunkig säsong ändå få in en hyfsat anselig summa när man sålde ex. AAA till Frankrike. Kahl och Abraham fick man betalt för där också även om det är klart att det inte varit några rekordsummor direkt.

Sen vet jag inte om truppen är så jävla dålig egentligen. Mittfältet har varit ett frågetecken under säsongen och kommer behöva förstärkas men skulle man träffa rätt och plocka in någon hälften så bra som Rygaard ex. så har vi alla förutsättningar att gå mot en bra säsong. Även om ni avgudar att peka på Guidetti's vikt så är han en spelare i form och skadefri som är en av, om inte den bästa, spelaren i Allsvenskan. Med det sagt så är det klart att ni sitter på ett betydligt mer moget truppbygge och har åstadkommit en bedrift ute i Europa under säsongen som ni ska ha cred för och går in med en mer hälsosam kassa på banken än övriga lag i Allsvenskan med möjligt undantag för Malmö. Jag vill bara lyfta ett finger för att vi har en mer mogen organisation än vad ni har och att ni är fortfarande beroende av KoT att trycka ut det lilla extra ur era spelare samitidigt som Bosse ska träffa rätt på transfermarknaden.
2022-11-16, 00:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Då ska det kanske påpekas också att jag inte räknar Kulusevski som i huvudsak fostrades i Atalanta även om BP så klart förtjänar eloge för deras ungdomsverksamhet.

När Dejan Kulusevski gick till Atalanta så var han strax över 16 medan Alexander Isak var strax över 17 när Dortmund köpte honom. Vi snackar alltså om ett drygt års åldersskillnad så om vi nu ska resonera som du gör så kan man med fog säga att Isak i huvudsak fostrades i Dortmund.

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Även om ni avgudar att peka på Guidetti's vikt så är han en spelare i form och skadefri som är en av, om inte den bästa, spelaren i Allsvenskan.

Det är huvudsakligen gnagare som tror att michelingubben någonsin kommer att vara absolut bäst i Allsvenskan.
Senast redigerad av MrSkargard 2022-11-16 kl. 00:32.
2022-11-16, 00:30
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Det intressanta i sammanhanget är varför ni inte fått mer utväxling senaste decenniet. Vi har fler titlar, större EK och oändligt mycket bättre Europaranking.

Trots Alexander Isak, trots att ni sålt fler biljetter, trots er akademi.

Varför?
Under detta decenniet må hända men ni ska inte lura er själva till att tro att ni fortfarande är och förblir något annat än lillebror i Stockholm. Ja, vi hade gärna sett en större addition till pokalhyllan men det skall även påpekas att vi var som bäst under den period där Göteborg toksatsade så hårt att de precis lyckats återhämta sig från en ekonomisk kris och där Malmö lyckades bygga det mest framgångsrika laget i Allsvenskan sen 80-talet. Hade Malmö missat sitt första CL kval och pengarna det innebar hade saker förmodligen sett avsevärt annorlunda ut.

Era framgångar är absolut era framgångar men det skall även påpekas väldigt tydligt att vi gått in som utmanare till guldet sen vi var nere och vände i Superettan 2004 vilket ni är väldigt långt ifrån att kunna hävda.
2022-11-16, 00:33
Medlem
Teus avatar
Citat:
När Dejan Kulusevski gick till Atalanta så var han strax över 16 medan Alexander Isak var strax över 17 när Dortmund köpte honom. Vi snackar alltså om ett drygt års åldersskillnad så om vi nu ska resonera som du gör så kan man med fog säga att Isak i huvudsak fostrades i Dortmund.
Skillnaden är status när dom gick. Alexander Isak gick som Sverige's största talang med ett godkänt allsvenskt målfacit. Kulusevski gick som okänd talang.
2022-11-16, 00:48
Medlem
Ziccco3s avatar
En fråga/fakta hur mycket cash fick Gnaget för Isak?
Hur mycket cash fick BP för Kulu ?
??????
Jag vet att Gnaget vann med ????
90.000.000 - 1.???.???
Sluta tjafsa om det.
Sen att Newcasle betalar mer än hela SVFf är värt för Isak, är bara att Gratulera Isak och Real Sociedad. Vi fick iofs lite smulur för det.
2022-11-16, 01:55
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Det är huvudsakligen gnagare som tror att michelingubben någonsin kommer att vara absolut bäst i Allsvenskan.

Guidetti är hög allsvensk klass när han är på humör. Han är absolut i toppen. Ge gärna exempel på någon som levererat som Guidetti på denna korta tid?
2022-11-16, 04:53
Medlem
Känns som att det är bottenskrapet från varje supporterforum som samlas här, har ni något intellektuellt eller intressant att tillföra alls? Kanske ska hålla oss till silly då tråden har börjat handla om allt annat än just det. Hur som så hör jag att AIK kommer presentera nytt på söndag om det klaffar, vad det nu är för lirare.
2022-11-16, 05:08
Avslutad
Citat:
Levi är väl från Landskrona?
Helsingborg väl?
2022-11-16, 05:12
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Helsingborg väl?

Nä, Glumslöv. Så Landskrona
2022-11-16, 05:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Det intressanta i sammanhanget är varför ni inte fått mer utväxling senaste decenniet. Vi har fler titlar, större EK och oändligt mycket bättre Europaranking.

Trots Alexander Isak, trots att ni sålt fler biljetter, trots er akademi.

Varför?
Fler titlar?
Djurgården 12+5
AIK 12+8
Men ja fotboll fanns inte innan 2000 om man är djurgårdare
2022-11-16, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
En fråga/fakta hur mycket cash fick Gnaget för Isak?
Hur mycket cash fick BP för Kulu ?
??????
Jag vet att Gnaget vann med ????
90.000.000 - 1.???.???

AIK har varit väldigt tydliga med att redovisa så otydligt som möjligt hur mycket man fick, förmodligen(garanterat) då Lemic o hans lakejer tog en alldeles för stor del av kakan, vilket hade varit jobbigt att förklara utåt.
Vad AIK vunnit på det är svårt att begripa. Alexander Isaks ungefärliga prislapp var ute i media redan innan han anlitade Lemic, förmodligen var det en deal mot ett fortsatt samarbete givet att Lemic helt plötsligt var agent för massa spelare med aik-koppling efter det, inklusive ungdomsspelare i klubben.

Bl.a ”Trippel-A” där det först nu började synas vem han har som agent på transfermarkt mm och där minst 10-15 miljoner av de 40-50 man fick gick till ”Agent-arvoden” enligt rapporteringen.
Senast redigerad av Zorrkan 2022-11-16 kl. 06:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in