Citat:
Ursprungligen postat av
Odagan
Självmord är kanske den mest sannolika dödsorsaken, men om uppgifterna du framför stämmer borde det finnas spår av delar av skallen på stenblocken som omgav DA på fyndplatsen, inte sant?
Dessutom, varför göra sig omaket att ta sig till Tyresta naturresevat med sprängmedel i ryggsäcken för att ta livet av sig?
Fetade:
Hur vet du att det inte fanns det? Ingenting föräldrarna får ta del av ivf.
Finns ju flertal flashbackare som varit och fotat platsen med div. splatter/bitar av DA b.la. på väggarna.
Andra stycket:
Det vore väl ännu mer osannolikt att mörda en person där ute? Eller dumpa kroppen där?
Ni konspirationsteoretiker är som vanligt rätt korkade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Kati
Håller med du, varför omaket att ta sig till Tyresta för att ta livet av sig?
Dessutom i de brandhärjade mer otillgängliga delarna av naturreservatet?
Pentylstubin förintar ingenting i sin närhet, den kapar av saker som den lindats kring, i rätt mängd och rätt apterad dvs.
Det är fullt möjligt att dekapitera huvudet från kroppen med hjälp av pentylstubin utan att skallen förintas och inga rester står att finna.
Ja, jag är ingenjörssoldat och har årslång utbildning i ämnet i fråga.
Så, hur menar du att "mördarna" har fått dit Arda? Och varför skulle de dumpa honom just där?
Personligen tycker jag DA's val av plats för ändamålet är bra.
Vi ska nog inte lita blint på vad Conny Andersson säger. Det är en dåre och skitsnackare av rang.
Sen undrar jag varför polisen skulle dölja ett mord på en simpel fanjunkare? Inget fel med att vara fanjunkare givetvis, men det är en vanlig och hyfsat betydelselös soldat.