2022-11-15, 18:40
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det har dock framkommit uppgifter om att DA har lindat pentylstubin runt halsen.

Självmord är kanske den mest sannolika dödsorsaken, men om uppgifterna du framför stämmer borde det finnas spår av delar av skallen på stenblocken som omgav DA på fyndplatsen, inte sant?

Dessutom, varför göra sig omaket att ta sig till Tyresta naturresevat med sprängmedel i ryggsäcken för att ta livet av sig?
Citera
2022-11-15, 18:45
Medlem
Omaket kan vara så att han hade en personlig koppling till platsen. Typ att han ville dö just där.
Citera
2022-11-15, 18:54
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemoWest
Omaket kan vara så att han hade en personlig koppling till platsen. Typ att han ville dö just där.

Det går inte att utesluta någonting i det här fallet, men faktum kvarstår.. Hade DA lindat en pentylstubin runt halsen borde rester av huvudet återfunnits vid teknisk utredning av fyndplatsen.
Citera
2022-11-15, 21:52
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Det går inte att utesluta någonting i det här fallet, men faktum kvarstår.. Hade DA lindat en pentylstubin runt halsen borde rester av huvudet återfunnits vid teknisk utredning av fyndplatsen.
Håller med du, varför omaket att ta sig till Tyresta för att ta livet av sig?
Dessutom i de brandhärjade mer otillgängliga delarna av naturreservatet?

Pentylstubin förintar ingenting i sin närhet, den kapar av saker som den lindats kring, i rätt mängd och rätt apterad dvs.

Det är fullt möjligt att dekapitera huvudet från kroppen med hjälp av pentylstubin utan att skallen förintas och inga rester står att finna.

Ja, jag är ingenjörssoldat och har årslång utbildning i ämnet i fråga.
Citera
2022-11-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemoWest

Men va? Läst några sidor nu men var helt inställd på att killen hade ramlat och dött.

Vad är detta nu kring stubiner och självmord? Huvudet saknas? Vad har jag missat och vart har jag fått att allt var en olycka ifrån?
Citera
2022-11-15, 22:26
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Självmord är kanske den mest sannolika dödsorsaken, men om uppgifterna du framför stämmer borde det finnas spår av delar av skallen på stenblocken som omgav DA på fyndplatsen, inte sant?

Dessutom, varför göra sig omaket att ta sig till Tyresta naturresevat med sprängmedel i ryggsäcken för att ta livet av sig?

Fetade:

Hur vet du att det inte fanns det? Ingenting föräldrarna får ta del av ivf.

Finns ju flertal flashbackare som varit och fotat platsen med div. splatter/bitar av DA b.la. på väggarna.

Andra stycket:

Det vore väl ännu mer osannolikt att mörda en person där ute? Eller dumpa kroppen där?

Ni konspirationsteoretiker är som vanligt rätt korkade.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Håller med du, varför omaket att ta sig till Tyresta för att ta livet av sig?
Dessutom i de brandhärjade mer otillgängliga delarna av naturreservatet?

Pentylstubin förintar ingenting i sin närhet, den kapar av saker som den lindats kring, i rätt mängd och rätt apterad dvs.

Det är fullt möjligt att dekapitera huvudet från kroppen med hjälp av pentylstubin utan att skallen förintas och inga rester står att finna.

Ja, jag är ingenjörssoldat och har årslång utbildning i ämnet i fråga.

Så, hur menar du att "mördarna" har fått dit Arda? Och varför skulle de dumpa honom just där?

Personligen tycker jag DA's val av plats för ändamålet är bra.

Vi ska nog inte lita blint på vad Conny Andersson säger. Det är en dåre och skitsnackare av rang.

Sen undrar jag varför polisen skulle dölja ett mord på en simpel fanjunkare? Inget fel med att vara fanjunkare givetvis, men det är en vanlig och hyfsat betydelselös soldat.
Citera
2022-11-15, 23:32
Medlem
Om en "simpel fanjunkare" hade hemliga uppdrag i tjänst eller i det civila vet väl inga kompisar arbetskamrater runtomkring honom.. På den punkten tror jag han skulle varit proffs, hemligt är hemligt.
Citera
2022-11-15, 23:34
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Fetade:

Finns ju flertal flashbackare som varit och fotat platsen med div. splatter/bitar av DA b.la. på väggarna.

Andra stycket:

Det vore väl ännu mer osannolikt att mörda en person där ute? Eller dumpa kroppen där?

Så, hur menar du att "mördarna" har fått dit Arda? Och varför skulle de dumpa honom just där?

Vi ska nog inte lita blint på vad Conny Andersson säger. Det är en dåre och skitsnackare av rang.

Sen undrar jag varför polisen skulle dölja ett mord på en simpel fanjunkare? Inget fel med att vara fanjunkare givetvis, men det är en vanlig och hyfsat betydelselös soldat.

Nja, vad gäller DA;s död så är jag inte det minsta konspiratorisk, utan håller öppet för de flesta eventualiteter.. Det är Conny som i intervjun påstår att det inte finns det minsta spår av huvuddelar på fyndplatsen.
Citera
2022-11-15, 23:38
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Det har dock framkommit uppgifter om att DA har lindat pentylstubin runt halsen.
Verifierade uppgifter?
Citera
2022-11-16, 00:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Nja, vad gäller DA;s död så är jag inte det minsta konspiratorisk, utan håller öppet för de flesta eventualiteter.. Det är Conny som i intervjun påstår att det inte finns det minsta spår av huvuddelar på fyndplatsen.

Var har han fått den uppgiften ifrån?
Citera
2022-11-16, 00:50
Medlem
Citat:
Fetade:

Andra stycket:

+1 på hela inlägget.

Kollade igenom ”swebbTv” med Conny (som jag för övrigt inte vet någonting om). Men det skriker ju konspirationsvänligt väldigt tidigt. Delar av en lyssnar ju iallafall nyfiket på det som sägs, men samtidigt hör man ju tyvärr hur klen information som finns bakom.

Det där med att familjen inte fick någon information (på lång tid) vill jag minnas att jag har läst förr, väldigt hemskt isåfall.

Zappade lite, och kan ha missat.. men påstår Conny att varken huvud eller spår av huvud skulle funnits? Minns också att det fanns diverse bilder på eventuella fragment osv här i tråden..

Också ironiskt att de lägger sån vikt vid att ”han skulle ju springa 5 mil, varför…?”. Klart som fan man drar till med något sånt. Man säger väl knappast att man ska ut i skogen och avsluta… I min värld inget konstig plats för ändamålet alls.
Citera
2022-11-16, 09:34
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Var har han fått den uppgiften ifrån?

Vet ej, men antar att det är från utredningen, som han påstår sig ha läst tillsammans med DA;s far.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in