2022-11-15, 18:23
Medlem
thevowwws avatar
Tror ni delar av FUP kommer bli sekretessbelagda? Tänker främst kring vissa förhör.

Får känslan av att FUP kommer vara någorlunda maskerad.
Citera
2022-11-15, 18:24
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Troll, eller dum i huvudet. kan inte avgöra!
De är nog inte fler inblandade, sen letar de efter toves tillhörigheter.
och ja kroppen är hittad i början av nov

Börjar tro att det är ett mordvapen man letar efter. Nu när jag tänker efter så kan jag inte minnas att man söker ”oviktiga” tillhörigheter som nycklar och plånbok långt efter att kroppen hittats.

Saknas det en kroppsdel (vilket jag hoppas det inte gjorde) eller ett vapen? Ja då kanske man tömmer en damm och kallar in dykare. Nyckelknippa och en eventuellt vattenskadad telefon lägger man inte såna resurser på.
Citera
2022-11-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Buntband på söndagen skulle ju tyda på att Tove inte forslats bort på natten då.
El vad kan man tänkas ha det till om hon redan var bortförd ?

Det stämmer inte inget är köpt !!!!
Citera
2022-11-15, 18:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Nä inte en chans. Man får må hur dåligt som helst i häkte, pallar man inte kan det bli psyket istället. Lättade restriktioner beror på tidigare sagda, god bevisning.
Ja, jo, men beslut om restriktioner får endast tas om det är nödvändigt för utredningens skull, just på grund av den påfrestning och det integritetstrång det innebär. Om åklagaren anser att det gagnar utredningen med lättade restriktioner ska de inte vidmakthållas. Eller hur?
Senast redigerad av sybel 2022-11-15 kl. 18:37. Anledning: korrigering
Citera
2022-11-15, 18:26
Medlem
Citat:
Buntband på söndagen skulle ju tyda på att Tove inte forslats bort på natten då.
El vad kan man tänkas ha det till om hon redan var bortförd ?
Var gärna lite källkritisk nu, för trådens skull.
Citera
2022-11-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
Tidigare i tråden var en J*han L*ngshede nämnd som en suspekt snubbe.
Ser nu att han kommenterat på MH insta att han tror att dom är oskyldiga "speciellt du J" skriver han.

*=a
*=y

Det är ett TROLL. Han heter inte så på instagram. Om han nu inte skaffat en ny.
Citera
2022-11-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Nej. Att hon blev lurad att följa med till lägenheten och att det har att göra med den här personen hon letade efter. Om det nu var MH hon letade efter som är yngre eller någon helt annan.

Långt tillbaka i tråden har det nämnts att det skulle varit förfest hos JJ och ytterligare person varit på förfesten (synd man inte kan googla här, för jag vet inte hur långt tillbaks inlägget är och vem som skrev det och hur sant det är)
Men isåfall tänker jag att det kan vara denna person som Tove ska ha sett på ”snap” och varit orolig för om hon verkat orolig på Nöjet
Kanske denna person oxå varit ”lockbete” för att få med Tove hem till JJ på natten.
Kanske denna person som är det vittnet som talas om som ett vittne som inte nämnts något om. Kanske vetat något om ev planer
Jag spekulerar bara precis som så många andra
Citera
2022-11-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Hur kommer du fram till den slutsatsen? Jag bara se att nya brott kommer till. Vilket ju inte va någon överraskning.

https://www.bildtagg.se/bild/u0cronccykhbibk126v8ju1b

https://www.bildtagg.se/bild/ukq31arn6p63444ethjm0dg

Blir det inte lite tokigt då?
För MH hade ju människorov och gravfridsbrott innan, även JJ. Och nu står endast mord på JJ men alla tre på MH.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu är det ju vilda spekulationer efter alla mord men nån ändring i policy kanske. Eller så känner de själva att de varit lite för knapphändiga med info då pga allmänintresset, liten ort osv..

De kan ju inte gå ut och dementera att pappan eller pojkvän inblandad men linda in det lite kanske och slänga nåt hundben åt folket. Som ändå gjort en stor insats i sökandet osv.

Får se vad det blir om de går på den här linjen. Kanske i Efterlyst eller i Vetlanda-Posten då.
Nej, några alibin tror jag definitivt inte de lämnar ut, men tillräckligt för att ändå dämpa alla vilda spekulationer - direkt eller indirekt.
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det är ett TROLL. Han heter inte så på instagram. Om han nu inte skaffat en ny.
Tänkte precis samma sak.
Följer 2 och 0 följare. 5 inlägg.

Njaaaaa i call fake!
Citera
2022-11-15, 18:30
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
Tidigare i tråden var en J*han L*ngshede nämnd som en suspekt snubbe.
Ser nu att han kommenterat på MH insta att han tror att dom är oskyldiga "speciellt du J" skriver han.

*=a
*=y
Det var väl samma person som även pekade ut nån bilhandlare, för att denne ville att någon skulle dansa i några byxor...
Citera
2022-11-15, 18:31
Medlem
Citat:
Långt tillbaka i tråden har det nämnts att det skulle varit förfest hos JJ och ytterligare person varit på förfesten (synd man inte kan googla här, för jag vet inte hur långt tillbaks inlägget är och vem som skrev det och hur sant det är)
Men isåfall tänker jag att det kan vara denna person som Tove ska ha sett på ”snap” och varit orolig för om hon verkat orolig på Nöjet
Kanske denna person oxå varit ”lockbete” för att få med Tove hem till JJ på natten.
Kanske denna person som är det vittnet som talas om som ett vittne som inte nämnts något om. Kanske vetat något om ev planer
Jag spekulerar bara precis som så många andra

”Ida” i denna artikel/ detta inslag är den tredje tjejen som var med dom på nöjet https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in