2022-11-15, 18:21
  #260305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Inget att förvånas över kanske men NATO-råttorna och George W. Bush har samma ambitioner: fortsatta vapen-leveranser till Ukraina. Till NATO-råttornas vänner hör den amerikanska politiska överklassen, precis som här.

Ungern signalerar att man vill minska stödet till Ukraina.
Ryssland-Ungern, den s k skrumpleverpakten.
Citera
2022-11-15, 18:22
  #260306
Medlem
Yodawgimbads avatar
Ryssland fortsätter imponera militärt, raketer för miljoner som lyckas döda 1 civil person
Tänk att världen blev så lurad av ett gäng inavlade Ryssar att dom faktiskt var en militär makt
Man börjar undra om Ryssar ligger på samma IQ som somalier för beslutsförmågan verkar vara detsamma.
Citera
2022-11-15, 18:22
  #260307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det säger lika mycket som ni och EU:s elit som beväpnar och föder nazister, fascister, ultananationalister och övriga jag kallar råskinn. Men precis som på 30-talet då många åkte och skakade hand med Hhitler dras vi med i fascismens hat. USA tittar på och föder branden som återigen tänds i Europa för Ryssland ska krossas och Ukraina var offret, tändstickan och nu brinner det snart överallt.

Förut spydde ni skit på Ryssland då dom höll på med sin speciella militära operation och tog det lungt för att få slut på inbördeskriget i Donbass och tvinga Kiev till förhandlingsbordet. Nu verkar ni vara överaskad över att det mer liknar ett riktig krig i Ukraina då ryssarna växlat om efter att ni gnällt att dom inte kan kriga och inte kommer någonstans.

Det här är krig och det var det här jag ville undvika genom att folk ska släppa sitt sjuka rysshat, tänka och förhandla istället. Men det går inte och mest för att det förutom hat och känslor är för mycket dumhet omkring. Det får det Ukrainska folket tyvärr lida för, detta folk som blivit helt berövade makten av dessa råskinn.

Att jag kan förstå konflikten säger mer om mig än dina känsloyttringar gör för dig.

Vad pratar du om? Ryssland har opåkallat våldtagit Ukraina sedan den 24/2. Att kräk som du är för hjärntvättade av övriga i din sekt är bara beklagligt.
Citera
2022-11-15, 18:23
  #260308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, det var ett politiskt misslyckande, inte militärt. Ryssland fortsätter med att demilitarisera Ukraina med så få egna förluster som möjligt och det var ett av målen. Målen med kriget vet alla ryssar vid det här laget.

Det enda västs vapenleveranser lyckas med är att förlänga kriget lite till och de kommer inte att förändra målen Ryssland har. Men det är väl kul träning för NATO och det är väl tur då dom nu kanske inser att dom inte kommer långt med det dyrbara skräpet. Men bara kanske, dom hoppar säkert med för en ordentlig åktur (i liksäckar).

Alla som säljer ut sin suveränitet borde landsförvisas och det gäller Ukraina och EU:s medlemsländer. Det är dags att koppla bort USA från vår politik och militär och blir självständiga nationer eller åtminstone självständig union. Hade Ukraina varit självständiga utan att USA viskat sjuka tankar om NATO, överlägsenhet och storhet så hade denna situation inte uppstått utan Ryssland, Ukraina och övriga Europa hade handlat med varandra i lugn och ro. Det enda problemet med oss som Ryssland hade var NATO:s utbredning och vi hade kunnat löst det men USA villa ha detta istället, Ryssland ska krossa och plundras.

Sverige ska utbilda fler ukrainska soldater

https://www.dn.se/varlden/sverige-ska-utbilda-fler-ukrainska-soldater/
Citera
2022-11-15, 18:23
  #260309
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, det var ett politiskt misslyckande, inte militärt. Ryssland fortsätter med att demilitarisera Ukraina med så få egna förluster som möjligt och det var ett av målen. Målen med kriget vet alla ryssar vid det här laget.

Det enda västs vapenleveranser lyckas med är att förlänga kriget lite till och de kommer inte att förändra målen Ryssland har. Men det är väl kul träning för NATO och det är väl tur då dom nu kanske inser att dom inte kommer långt med det dyrbara skräpet. Men bara kanske, dom hoppar säkert med för en ordentlig åktur (i liksäckar).

Alla som säljer ut sin suveränitet borde landsförvisas och det gäller Ukraina och EU:s medlemsländer. Det är dags att koppla bort USA från vår politik och militär och blir självständiga nationer eller åtminstone självständig union. Hade Ukraina varit självständiga utan att USA viskat sjuka tankar om NATO, överlägsenhet och storhet så hade denna situation inte uppstått utan Ryssland, Ukraina och övriga Europa hade handlat med varandra i lugn och ro. Det enda problemet med oss som Ryssland hade var NATO:s utbredning och vi hade kunnat löst det men USA villa ha detta istället, Ryssland ska krossa och plundras.
Spelar ingen roll vilka mål orcherna har för det kommer aldrig att lyckas
Citera
2022-11-15, 18:24
  #260310
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, det var ett politiskt misslyckande, inte militärt. Ryssland fortsätter med att demilitarisera Ukraina med så få egna förluster som möjligt och det var ett av målen. Målen med kriget vet alla ryssar vid det här laget.

Det enda västs vapenleveranser lyckas med är att förlänga kriget lite till och de kommer inte att förändra målen Ryssland har. Men det är väl kul träning för NATO och det är väl tur då dom nu kanske inser att dom inte kommer långt med det dyrbara skräpet. Men bara kanske, dom hoppar säkert med för en ordentlig åktur (i liksäckar).

Alla som säljer ut sin suveränitet borde landsförvisas och det gäller Ukraina och EU:s medlemsländer. Det är dags att koppla bort USA från vår politik och militär och blir självständiga nationer eller åtminstone självständig union. Hade Ukraina varit självständiga utan att USA viskat sjuka tankar om NATO, överlägsenhet och storhet så hade denna situation inte uppstått utan Ryssland, Ukraina och övriga Europa hade handlat med varandra i lugn och ro. Det enda problemet med oss som Ryssland hade var NATO:s utbredning och vi hade kunnat löst det men USA villa ha detta istället, Ryssland ska krossa och plundras.

Snälla lilla du, är du på riktigt?

Få ryska förluster?
Därför dom nu i panik kalla in dubbla medborgarskap? 🤣
Citera
2022-11-15, 18:25
  #260311
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det säger lika mycket som ni och EU:s elit som beväpnar och föder nazister, fascister, ultananationalister och övriga jag kallar råskinn. Men precis som på 30-talet då många åkte och skakade hand med Hhitler dras vi med i fascismens hat. USA tittar på och föder branden som återigen tänds i Europa för Ryssland ska krossas och Ukraina var offret, tändstickan och nu brinner det snart överallt.

Förut spydde ni skit på Ryssland då dom höll på med sin speciella militära operation och tog det lungt för att få slut på inbördeskriget i Donbass och tvinga Kiev till förhandlingsbordet. Nu verkar ni vara överaskad över att det mer liknar ett riktig krig i Ukraina då ryssarna växlat om efter att ni gnällt att dom inte kan kriga och inte kommer någonstans.

Det här är krig och det var det här jag ville undvika genom att folk ska släppa sitt sjuka rysshat, tänka och förhandla istället. Men det går inte och mest för att det förutom hat och känslor är för mycket dumhet omkring. Det får det Ukrainska folket tyvärr lida för, detta folk som blivit helt berövade makten av dessa råskinn.

Att jag kan förstå konflikten säger mer om mig än dina känsloyttringar gör för dig.
Och Du fortsätter in absurdum att försvara folkmordsriket...

Klockren beskrivning av Wagner gruppen...
Är Du på riktigt så dum att Du inte förstår att detta skapar ännu mer ryss hat, inte bara i Ukraina utan i hela västvärlden?
Alla dina tidigare inlägg samt att Du dessutom nu hävdar att Du förstår konflikten är rena vanföreställningar!
Sök hjälp!
Citera
2022-11-15, 18:25
  #260312
Medlem
Många härinne verkar blivit avtrubbade, ser kriget som någon slags match och jublar när ryssar, som de kallar för orcher, dör.

Skrämmande. Snacka om hur det ska bli fred istället.
Citera
2022-11-15, 18:26
  #260313
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det verkar som om Ryssland sätter in allt där och en annan håla längre söderut, tror den heter Adviika eller något annat. Vuhledar är ett annat skitställe som dom vill ta men där lär Ukraina vara starkt befästa.
Ukraina vill nog inte avbryta sin offensiv i Luhansk, för operationerna där är en ukrainsk offensiv mot bögarna.

Jag tror Ukraina snart kan sätta in mer trupper på alla de platserna när de har flyttat brigader från Kherson.

Citat:
Ursprungligen postat av madickenz
Varför används inte kryssningsrobotarna mot militära mål? Att skada infrastrukturen gör ju inte UAF svagare direkt.

För att de inte vet var militära mål är någonstans. Ukrainarna flyttar dem, kamouflerar dem och gör fejkade himarsbilar. Infrastrukturen går inte att flytta och Ryssland vet var den är.
Citera
2022-11-15, 18:26
  #260314
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det säger lika mycket som ni och EU:s elit som beväpnar och föder nazister, fascister, ultananationalister och övriga jag kallar råskinn. Men precis som på 30-talet då många åkte och skakade hand med Hhitler dras vi med i fascismens hat. USA tittar på och föder branden som återigen tänds i Europa för Ryssland ska krossas och Ukraina var offret, tändstickan och nu brinner det snart överallt.

Förut spydde ni skit på Ryssland då dom höll på med sin speciella militära operation och tog det lungt för att få slut på inbördeskriget i Donbass och tvinga Kiev till förhandlingsbordet. Nu verkar ni vara överaskad över att det mer liknar ett riktig krig i Ukraina då ryssarna växlat om efter att ni gnällt att dom inte kan kriga och inte kommer någonstans.

Det här är krig och det var det här jag ville undvika genom att folk ska släppa sitt sjuka rysshat, tänka och förhandla istället. Men det går inte och mest för att det förutom hat och känslor är för mycket dumhet omkring. Det får det Ukrainska folket tyvärr lida för, detta folk som blivit helt berövade makten av dessa råskinn.

Att jag kan förstå konflikten säger mer om mig än dina känsloyttringar gör för dig.
Detta med Nasister och Fascister är förbannat tröttsamt att läsa hela tiden. Hitler hit,Hitler dit hela tiden hos er putinrunkare.
Du har gått på rysspropagandan så hårt, rysspropagandan verkar fungera på ett visst klientel. Som tur är ni inte många.
Terrorkriget handlar om att de mordiska rysstjuvarna vill ha ukrainas territorium helt enkelt, men de lär du aldrig fatta din stackare.
Vad lurad du är.
Citera
2022-11-15, 18:27
  #260315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, det var ett politiskt misslyckande, inte militärt. Ryssland fortsätter med att demilitarisera Ukraina med så få egna förluster som möjligt och det var ett av målen. Målen med kriget vet alla ryssar vid det här laget.

Det enda västs vapenleveranser lyckas med är att förlänga kriget lite till och de kommer inte att förändra målen Ryssland har. Men det är väl kul träning för NATO och det är väl tur då dom nu kanske inser att dom inte kommer långt med det dyrbara skräpet. Men bara kanske, dom hoppar säkert med för en ordentlig åktur (i liksäckar).

Alla som säljer ut sin suveränitet borde landsförvisas och det gäller Ukraina och EU:s medlemsländer. Det är dags att koppla bort USA från vår politik och militär och blir självständiga nationer eller åtminstone självständig union. Hade Ukraina varit självständiga utan att USA viskat sjuka tankar om NATO, överlägsenhet och storhet så hade denna situation inte uppstått utan Ryssland, Ukraina och övriga Europa hade handlat med varandra i lugn och ro. Det enda problemet med oss som Ryssland hade var NATO:s utbredning och vi hade kunnat löst det men USA villa ha detta istället, Ryssland ska krossa och plundras.

Du hoppar över så många faktiska parametrar i dina (enligt mall) text-tirader, att det ska till en sann imbecill att svälja det. Men dröm vidare är väl en ärlig one-liner till svar.
Citera
2022-11-15, 18:27
  #260316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Inget att förvånas över kanske men NATO-råttorna och George W. Bush har samma ambitioner: fortsatta vapen-leveranser till Ukraina. Till NATO-råttornas vänner hör den amerikanska politiska överklassen, precis som här.

Ungern signalerar att man vill minska stödet till Ukraina.

Blir man en råtta enligt rysk definition om man hjälper ett land att försvara sig mot angrepp?
Är det ungefär som ryska definitionen av nazist att alla som är mot Rysslands krig är nazister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in