Citat:
Ursprungligen postat av
goldglimmer
Ja det intressanta är inte vad dessa pappor gör eller inte gör. Utan varför ni blir igångtriggade av denna inkännande typ av manlighet? Många män både i landsbygd och storstad känner sig hotade av mjukispappakulturen. I stället för att vända det med ilska mot dessa män så vore det intressantare om ni vände det inåt och ställde frågan till er själva. Kan det vara så att min machokultur jag respresenterar känner sig hotad av en annan typ av manlighet? Kan det finnas fina poänger med att vara öppen med känslor, visa sig sårbar mot sin partner? Kan det också vara så att det finns en trygghet att undvika dessa frågor för då riskerar jag att komma nära min partner på riktigt. Jag skulle tusen gånger om välja en av dessa pappor som min egen pappa än en frånvarande pappa. Jag tror att de flesta som har haft en helt frånvarande pappa håller med. Jag själv kan känna mig hotad av både mjukispappan och machopappan. men istället för att ondgöra mig på dessa män har jag insett att båda finns där som en naturlig del av vår och min egen natur. Frågan är vilken del som är mest värdefullt att bejaka i ett liv för att det ska bli mer kreativt, nyfiket och spännande att uppleva?
Jag kommer utgå ifrån att du är en kvinna då du inte förstår riskerna med detta beteende hos män.
Ett barn behöver en stark pappa, inte en latte morse-pappa. Att män blir manipulerade till att bete sig som kvinnor för att känna ett djupare band med sin partner är sinnessjukt att höra. Jag har ett djupare band med min partner än vad de flesta av dessa "män" har då jag har en naturlig, för henne, betryggande maskulin energi. Hon vet att hon är trygg med mig och därför får jag den perfekta kvinnan för mig tillbaka. Denna djupa koppling är något vi fått för att hon beter sig som en kvinna och jag beter mig som en man, inte för att jag suttit och skvallrat om känslor.
Man ska absolut prata om nödvändiga saker i en relation, planering, familj etc. Men att som man ventilera sina känslor för sin partner var och varannan vecka ligger varken naturligt i oss eller leder särskilt ofta till långvariga förhållanden. Få kvinnor respekterar en man som ventilerar känslor för mycket. Väldigt få. Du kanske tror att du gör det, och du kanske lyckas upprätthålla den fasaden ett tag, men till slut så kommer dina naturliga instinkter att ta över och respekten kommer att avta. Det är därför kvinnor röstar vänster, för att de tänker med könen mern män och därför röstar för ökad import av maskulina män som inte gråter ut för sin partner hela tiden.
Detta är främst ett fenomen i storstäder, där kvinnor och män frångår sin natur då allt finns på 7-Eleven runt hörnet och man lever i illusionen att kvinnor och män är lika och att det inte finns några större biologiska skillnader mellan könen.
Dessa "män" låter sig bli manipulerade att bete sig som kvinnor för att de tror att det är det beteendet som får kvinnor att tycka om dom. Dom låter sig övertygas om saker som går emot deras natur, för att dom tror att dom får ligga. Men i själva verket så kommer tjejerna till de sviniga killarna. Sådan som jag var när jag var yngre.
Jag behövde inte bete mig som en tjej, prata känslor eller på något sätt gå emot min natur för att få tjejer. Jag behövde bara vara mitt egna grabbiga och smått sviniga jag.
Jag gjorde inte som tjejerna ville, jag gjorde som jag ville och det är vad som ligger naturlig hos kvinnor att gilla.
Någon som tar ledning, som är våldsam men samtidigt inte skulle lyfta ett finger mot sin partner, som är dominant i sängen etc.
Det är vad 90+% av alla heterosexuella kvinnor vill ha, de bisexuella/lesbiska väljer istället maskulina kvinnor som substitut för män, vilket innerst inne visar att dom dras smått till det manliga naturligt men att de av andra anledningar föredrar kvinnor.
Feminina män brukar inte vara lika attraktiva i längden.
Speciellt om samhället råkar ut för något som kräver manliga män. Krig, naturkatastrof, stor brand etc.
Det vill säga män som är starka i sitt naturliga tillstånd och som inte har nedsatt testosteronnivå efter alla känslosamtal.
Dessa feminina män uppfostrar även svaga barn som inte klarar av att ta hand om sig själva.
Män som är naturligt maskulina, som inte sminkar sig eller har lite för många hudvårdsprodukter I sin necessär, får ofta barn som är mer självgående i livet. Dom lär sig oftast snickra, mecka eller görs annat produktivt.
Det finns många risker med avsaknad av maskulina män.
Varför skulle du vilja vara en del av detta problem, när du istället kan vara en del av lösningen med att uppskatta maskulina män för att vi bygger och underhåller samhällen istället?