2022-11-15, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
tre fula pappor hade varit en bättre titel.
ser man ut så där får man nog vara glad att man får ligga överhuvudtaget.
ingen av dom klarar av att odla ett riktigt skägg ens utan det ser ut som könshår i ansiktet.

Ja, de är fula, om man jämför med Marcus Schenkenberg eller Dolfh Lundgren in their prime.

Jag tycker de ser helt okey ut, möjligtvis han i mitten i första rutan kanske lite lägre standard men det kan bero på ålder, de andra två håller rätt schysst klass.

Han längst bort till höger i första rutan ser lite ut som Jonas Karlsson, skådespelaren som bl a spelade präst i filmen Miffo 2003.

Han längst till vänster ser ut som Shanti i Roney som spelade med i miniserien Tusenbröder.

Så att klanka ner utseendemässigt förstår jag inte?
Citera
2022-11-15, 09:08
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Jag har inte sett sista avsnittet men jag kan verkligen inte se det upprörande. Ett gäng pappor som joggar och surrar medans de badar tunna tillsammans är väl inte direkt unikt, fattar inte hur man kan tycka att det är så skrämmande. Har ni inga kompisar eller vad?

Det är väldigt läskigt med män som ställer sig utanför det stereotypa macho-idealet för osäkra män med känslolivet av en bit betong.
Citera
2022-11-15, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Är det någon som vet vad dessa filurer arbetar med?

Alltså förutom att drick havremjölk och podda

Socionom
Coach och HRV-tränare
Utbildare inom Kulturförändring, ledarskap, självledarskap osv....

Google is my friend.
Citera
2022-11-15, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Sup till för fan...

Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Sen undrar jag om sojalatten gör att deras röster blir extra bögig, kanske dags att börja dricka lite mer starksprit?

Det kanske är "manligt" att hårdsupa när du är ung, men i medelåldern så blir män som aggressiva kärringar av spriten. Du får ölmage och du lullar runt som en fet kärring med glasögon.
Citera
2022-11-15, 09:39
Medlem
Tycker det är en kul serie men..... Är det på riktigt? Intrigen, dialogen och karaktärerna är för bra för att vara sanna. Håller med Croneman i DN om att det antingen är en mockumentär eller ett klockrent nedslag i verkligheten.

Jag tycker hela Kakao-mannens separation känns som en scen ur Tillsammans. När hans ex säger att hon saknar någon (inte honom dock) och att hon mår väldigt bra och känner sig levande efter uppbrottet.

De här tre männen är verkligen karikatyrer. Skulle inte alls bli förvånad om det visade sig vara någon slags performance som på något sätt är en kommentar till samtidens syn på maskulinitet eller liknande.

Icke att förglömma är också att det är Felix Herngrens produktionsbolag som står bakom detta. Känns väldigt Herngrenskt i vissa stunder.

Om det inte är fejk så tycker jag man får vara lite schysst mot killarna. Det är en svår balansgång mellan att vara maskulin å ena sidan och mjuk och inkännande å andra sidan. Tyvärr är det så att både hypermaskulina män och hyperfeminina män är förlorare i dagens samhälle. Det är en riktig mansfälla.
Citera
2022-11-15, 09:40
Medlem
Cameltotems avatar
Jag får vibbar från 60 talet och hippies.

Jag är övertygad om dom är hippies.
Citera
2022-11-15, 09:41
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunkarochSprutar
Det kanske är "manligt" att hårdsupa när du är ung, men i medelåldern så blir män som aggressiva kärringar av spriten. Du får ölmage och du lullar runt som en fet kärring med glasögon.

Nu är jag själv i medelåldern, och jag menar inte att någon ska ”hårdsupa”. Jag tror att det är bättre att ta två glas whiskey på kvällen än att sörpla sojalatte. Sen är det väl inget fel med ölmage, eller vad menar du?
Citera
2022-11-15, 09:51
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det är väldigt läskigt med män som ställer sig utanför det stereotypa macho-idealet för osäkra män med känslolivet av en bit betong.

Men snälla, det är väl inte det det handlar om?

Vad folk reagerar på och med rätta är ju att de beter sig som kärringar. Det säger ju till och med deras egna sambos.
Kakaomannen blir ju totalförnedrad av sitt ex och han bara sväljer allt.
Ryssen blir ju också tillsagd av sin sambo om att han är en jävla kärring.

Ingen mår ju bra av att de har för mycket östrogen. De själva verkar ju må piss och även deras partners.
Problemet är ju att kärringarna har väntat för länge med att skaffa barn, blivit desperata och sedan tagit första bästa cuck och sett till att bli gravid. Sen när allt har lugnat ner sig börjar dom inse att dom har en snubbe utan kuk och gör sedan slut.
Allt är en tragedi.
Snubbarna skulle behöva en ordentlig örfil och sedan genomgå en hård boot camp eller liknande.
Citera
2022-11-15, 09:56
Medlem
skraxs avatar
Extremt fula jävlar, speciellt killen med gul tisha på länken. Att dom lyckats bli farsa öht förvånar mig.
Citera
2022-11-15, 10:00
Avstängd
DN har en recension där Johan Croneman spekulerar i om det är på allvar eller en mockumentär:
https://www.dn.se/kultur/johan-croneman-ar-detta-en-fejkdokumentar-ar-det-varldsklass-men-annars/
Citera
2022-11-15, 10:20
Medlem
Orkar inte titta är dessa tre bögar ihop med varandra eller vad handlar det om? Sjukt vi är tvångsbeskattade för att skit som detta ska gå på TV.
Citera
2022-11-15, 10:37
Medlem
Cameltotems avatar
haha jävla tomtarna separerar innan ett årsdagen på barnet?

Bråkar mycket?
Va fan trodde ni, att skaffa barn är extremt tufft de första åren.

Vilka puckon, stackars barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in