100-tals och åter 100-tals raketer har i dag dränkt olika mål runtom i Ukraina. Det smäller och det tjuter och i alla landsändar dör det folk. Sån här massiv beskjutning har aldrig förr under detta krig skådats. Folk springer som rädda harar åt olika håll i förhoppningen om att hitta nåt slags skydd tillfälligtvis.
Detta är den ryska hämnd jag skrev om i mitt senaste inlägg för nån vecka sen. Kievs borgmästare är skakad efter det massiva anfall staden varit utsatt för. Kiev fasar för nästa anfallsvåg från nordost. Det var synd att EU skulle agera på ett sätt som i har förlängt detta krig med många år och som redan kunde varit slut om EU inte hade lagt sig i med sina otvivelaktiga fientligheter mot ryssen.
EU:s gracer på den internationella arenan har tyvärr varit långt ifrån oklanderliga. Tvärtom. EU ska hålla sig till sin egen domvärjo och inte lägga sej i krig som dom i bästa fall borde ge fan i. Få se nu hur många år som detta krig kommer att hålla på.
EU? Vad svamlar du om? Det är Ryssland och dess fascistiska regim som anfallit och anfaller Ukraina och dödar dess invånare. Håll dig till sanningen och hur världen ska lösa det ryska problemet!
Jag börjar tro att Pissputin och hans jävla ryssar vill att NATO ska tröttna och bomba skiten ur RyZZland och på det sättet rädda sig ur den här situationen
. Grisputler och hans gubbjävlar till generaler har inga problem att offra sitt folk!
Sen kan dom säga till ryssarna som klarar sig:vad var det vi sa, NATO angrep oss.
Sedan tror dom att de har hedern i behåll. Vilka djävla apor.
Ursäkta alla svordomar men jag är så trött på ryssarna och svinen som gillar rysslands krig
Säger inte emot dig i sak, men ditt språkbruk drar tyvärr ner ditt inlägg. Jag ser att du inser det själv, men ändå....
Ryssarnas senaste offensiv i Bakhmut gick väl sådär, dom "tog" mark, bel sönderbombade och drog sig tillbaka.
Artilleriet behövde säkert bara ändra lite i koordinaterna. För sen sprang ryssen. 🙃
Detta kan, i mycket, förklaras genom att "alla" i RySSland ljuger för varandra för att undvika besvär och pinsamheter, hög som låg. När sedan den ryska militären sedan används skarpt i stor skala så får det förrödande konsekvenser. Här ett hypotetiskt exempel, som lika gärna skulle kunna vara Bakhmut:
100-tals och åter 100-tals raketer har i dag dränkt olika mål runtom i Ukraina. Det smäller och det tjuter och i alla landsändar dör det folk. Sån här massiv beskjutning har aldrig förr under detta krig skådats. Folk springer som rädda harar åt olika håll i förhoppningen om att hitta nåt slags skydd tillfälligtvis.
Detta är den ryska hämnd jag skrev om i mitt senaste inlägg för nån vecka sen. Kievs borgmästare är skakad efter det massiva anfall staden varit utsatt för. Kiev fasar för nästa anfallsvåg från nordost. Det var synd att EU skulle agera på ett sätt som i har förlängt detta krig med många år och som redan kunde varit slut om EU inte hade lagt sig i med sina otvivelaktiga fientligheter mot ryssen.
EU:s gracer på den internationella arenan har tyvärr varit långt ifrån oklanderliga. Tvärtom. EU ska hålla sig till sin egen domvärjo och inte lägga sej i krig som dom i bästa fall borde ge fan i. Få se nu hur många år som detta krig kommer att hålla på.
rySSland ska ge fan i att starta krig som dom inte kan vinna. Väst kommer ALDRIG LÅTA TERRORISTER VINNA NÅGONSIN. Lär dig det. rySSland har panik för att deras vapen håller på att ta slut. Nu blir desperationen större för varje dag med nya förluster for rySSnaZZarna. Frågan är vem som får avgå först när rySSland har kapitulerat i Ukraina. putler eller höga militärer?
Against the backdrop of the shelling of Ukraine, electricity disappeared in some settlements of Moldova. In Chisinau, amid blackouts, trolleybuses stopped, local media reported. https://twitter.com/TpyxaNews/status/1592538769684844544
Ja, detta bevisar hur illa kriget går för ryssen. Kan man inte vinna med på slagfältet så ska man ställa till så mycket elände och lidande som möjligt för andra på väg till den egna undergången.