2022-11-15, 16:44
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Ja, intressant se liveuamappen, inga anfall vid fronterna, bara mot civil infrastruktur. Modigt av ryssen!
Äckliga jävla kräk!

Och de satans äckel som sitter här och försvarar dessa krigsbrott är ta mig fan värre!😖😖
Citera
2022-11-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du menar bostadshus. Det är bostadshus som träffas.
Ok..och inga dödsoffer rapporterade som vanligt...
Citera
2022-11-15, 16:46
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
100-tals och åter 100-tals raketer har i dag dränkt olika mål runtom i Ukraina. Det smäller och det tjuter och i alla landsändar dör det folk. Sån här massiv beskjutning har aldrig förr under detta krig skådats. Folk springer som rädda harar åt olika håll i förhoppningen om att hitta nåt slags skydd tillfälligtvis.

Detta är den ryska hämnd jag skrev om i mitt senaste inlägg för nån vecka sen. Kievs borgmästare är skakad efter det massiva anfall staden varit utsatt för. Kiev fasar för nästa anfallsvåg från nordost. Det var synd att EU skulle agera på ett sätt som i har förlängt detta krig med många år och som redan kunde varit slut om EU inte hade lagt sig i med sina otvivelaktiga fientligheter mot ryssen.

EU:s gracer på den internationella arenan har tyvärr varit långt ifrån oklanderliga. Tvärtom. EU ska hålla sig till sin egen domvärjo och inte lägga sej i krig som dom i bästa fall borde ge fan i. Få se nu hur många år som detta krig kommer att hålla på.

EU? Vad svamlar du om? Det är Ryssland och dess fascistiska regim som anfallit och anfaller Ukraina och dödar dess invånare. Håll dig till sanningen och hur världen ska lösa det ryska problemet!
Citera
2022-11-15, 16:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ok..och inga dödsoffer rapporterade som vanligt...

Om det är få döda kan vi tacka flyglarm, skyddsrum och en beredd befolkning för det.
Citera
2022-11-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag börjar tro att Pissputin och hans jävla ryssar vill att NATO ska tröttna och bomba skiten ur RyZZland och på det sättet rädda sig ur den här situationen
. Grisputler och hans gubbjävlar till generaler har inga problem att offra sitt folk!
Sen kan dom säga till ryssarna som klarar sig:vad var det vi sa, NATO angrep oss.
Sedan tror dom att de har hedern i behåll. Vilka djävla apor.
Ursäkta alla svordomar men jag är så trött på ryssarna och svinen som gillar rysslands krig

Säger inte emot dig i sak, men ditt språkbruk drar tyvärr ner ditt inlägg. Jag ser att du inser det själv, men ändå....
Citera
2022-11-15, 16:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Ryssarnas senaste offensiv i Bakhmut gick väl sådär, dom "tog" mark, bel sönderbombade och drog sig tillbaka.

Artilleriet behövde säkert bara ändra lite i koordinaterna. För sen sprang ryssen. 🙃

Detta kan, i mycket, förklaras genom att "alla" i RySSland ljuger för varandra för att undvika besvär och pinsamheter, hög som låg. När sedan den ryska militären sedan används skarpt i stor skala så får det förrödande konsekvenser. Här ett hypotetiskt exempel, som lika gärna skulle kunna vara Bakhmut:

https://youtu.be/Fz59GWeTIik
(Från 28.45)

Denna del av klippet ger en mycket god insikt!

Slava Ukraini!
Citera
2022-11-15, 16:50
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Fosfor..
Fosfor? Vad I helvete? Det är big no-no.

Överjävligt, brinner upp till 7000 grader celsius om jag minns rätt.
Solklart krigsbrott
Nu blir det hårdhandskarna ifrån Ukraina hoppas jag
Citera
2022-11-15, 16:51
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
100-tals och åter 100-tals raketer har i dag dränkt olika mål runtom i Ukraina. Det smäller och det tjuter och i alla landsändar dör det folk. Sån här massiv beskjutning har aldrig förr under detta krig skådats. Folk springer som rädda harar åt olika håll i förhoppningen om att hitta nåt slags skydd tillfälligtvis.

Detta är den ryska hämnd jag skrev om i mitt senaste inlägg för nån vecka sen. Kievs borgmästare är skakad efter det massiva anfall staden varit utsatt för. Kiev fasar för nästa anfallsvåg från nordost. Det var synd att EU skulle agera på ett sätt som i har förlängt detta krig med många år och som redan kunde varit slut om EU inte hade lagt sig i med sina otvivelaktiga fientligheter mot ryssen.

EU:s gracer på den internationella arenan har tyvärr varit långt ifrån oklanderliga. Tvärtom. EU ska hålla sig till sin egen domvärjo och inte lägga sej i krig som dom i bästa fall borde ge fan i. Få se nu hur många år som detta krig kommer att hålla på.

rySSland ska ge fan i att starta krig som dom inte kan vinna. Väst kommer ALDRIG LÅTA TERRORISTER VINNA NÅGONSIN. Lär dig det. rySSland har panik för att deras vapen håller på att ta slut. Nu blir desperationen större för varje dag med nya förluster for rySSnaZZarna. Frågan är vem som får avgå först när rySSland har kapitulerat i Ukraina. putler eller höga militärer?
Citera
2022-11-15, 16:51
Medlem
leachs avatar
Inget nytt under solen. Har används av ryssen under så gott som hela invasionen.
Citera
2022-11-15, 16:53
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Fosfor? Vad I helvete? Det är big no-no.

Överjävligt, brinner upp till 7000 grader celsius om jag minns rätt.
Solklart krigsbrott
Nu blir det hårdhandskarna ifrån Ukraina hoppas jag

Fast det har ju bevisligen använts redan ett par gånger. Det är ingen nyhet, samt Thermobaric weapon.

(https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thermobaric_weapon)
Citera
2022-11-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Över 100 missiler avfyrade hittills, drabbar inte bara Ukraina.

Russian forces have fired over 100+ cruise missiles at critical and civilian infrastructure today.
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1592538826333114368

Against the backdrop of the shelling of Ukraine, electricity disappeared in some settlements of Moldova. In Chisinau, amid blackouts, trolleybuses stopped, local media reported.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1592538769684844544

Ja, detta bevisar hur illa kriget går för ryssen. Kan man inte vinna med på slagfältet så ska man ställa till så mycket elände och lidande som möjligt för andra på väg till den egna undergången.
Citera
2022-11-15, 16:55
Medlem
Bbc nu!
Över100 robotar har smällt i flera städer nu.
En person död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in