2022-11-15, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toftie12
Jag har begärt ut de senaste från Eksjö tingsrätt och det är MH som är misstänkt för alla 3 punkter och JJ för mord endast i nuläget.

Sluta ljuga är du snäll!!
Jävla hittepåtomte.

Häktningsförhandlingarna är i morgon jävla idiot.
Citera
2022-11-15, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Det vet jag. Syftade mer på att MP har sökt efter mobilen när man även sökte efter Tove, ville med det säga att då var mobilen alltså inte hittad. Menar att eftersom man kallar in sjöpolis måste det verkligen vara något viktigt man saknar
Då är jag med på vad du menar, det lät som att MP fortfarande får information från polisen gällande mobilen och att MP då fortsatt att söka efter den.
Citera
2022-11-15, 14:40
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Fast det är det ju inte.
Har ju själv tittat på planritningen tillsammans med en vvs montör.
Då har de i så fall byggt om efter planritningen getts ut.
För enligt ritningen är jjs badrum i grannen unders vardagsrum.
Då emotsäger det utsagan från användare i tråden som säger sig ha varit i lägenheten.*

edit.
*..i ett helt annat sammanhang som ö h t inte har med brottet/-n att göra, isf.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-15 kl. 14:49.
Citera
2022-11-15, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Fast det är det ju inte.
Har ju själv tittat på planritningen tillsammans med en vvs montör.
Då har de i så fall byggt om efter planritningen getts ut.
För enligt ritningen är jjs badrum i grannen unders vardagsrum.

Bra att du står på dig. Denna detalj har jag stört mig mycket på...
Om man ska utgå från att grannen tror att det är samma planlösning så placeras dunsarna isf vid JJ’s fönster på södra gaveln (grannens badrum är placerat rakt under JJ’s fönster).

Sen verkar han iofs veta att badrummet är placerat till vänster om JJ’s dörr, när han ringer på (vilket inte går ihop med hans egna planlösning).

Synd att detta sägs via en VoiceOver av reportern i podden, och inte av grannen själv. Hade velat höra grannen säga detta för att höra om det rör sig om ett missförstånd...
Citera
2022-11-15, 14:44
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Nej, säger bara att sånt händer relativt ofta.

Relativt ofta känns lite vagt- håller det i en rättegång tror du?
Citera
2022-11-15, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och även DN har fått förtydligandet:

"Men i ett mejl till DN skriver åklagaren att det är samma misstankar mot båda.

”Kommer framställa yrkanden om att de båda häktas för människorov, mord och gravfridsbrott vid de häktningsförhandlingar som ska hållas”, skriver Adam Rullman."

Och de har även rätt rubrik om jag fattar det hela rätt (länk):

Kvinnor begärs omhäktade för misstänkt mord i Vetlanda

Som sagt de är endast begärda häktade än så länge.

Ja, normalt att sikta högt innan detaljerna klarnat. Inte helt omöjligt att rubriceringar tas bort eller alternativa rubriceringar läggs till.

Är fundersam över att människorov står kvar. Vart kan dom fått information ifrån att det startade med människorov? Samtalet/meddelandet till jojkvännen? Grannar som uppfattat röster? Har mgm berättat i förhör? Eller har några kompisar från kvällen fått vetskap om vad dom tänkt göra? Kanske inte mord då, men att dom skulle ta med T hem för att skrämma henne.
Citera
2022-11-15, 14:46
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcbaby
Bra att du står på dig. Denna detalj har jag stört mig mycket på...
Om man ska utgå från att grannen tror att det är samma planlösning så placeras dunsarna isf vid JJ’s fönster på södra gaveln (grannens badrum är placerat rakt under JJ’s fönster).

Sen verkar han iofs veta att badrummet är placerat till vänster om JJ’s dörr, när han ringer på (vilket inte går ihop med hans egna planlösning).

Synd att detta sägs via en VoiceOver av reportern i podden, och inte av grannen själv. Hade velat höra grannen säga detta för att höra om det rör sig om ett missförstånd...

Ring fastighetsägaren och fråga, jag tror att fastighetsägaren är minst lika intresserad som vi att få reda på sanningen.
Inte kul om en ung tjej blivit mördad i en av hens vindsvåningar.
Citera
2022-11-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Kan inte minnas att det är vanligt förekommande mord och människorov i samma rubricering. Rätta mig gärna om jag har fel.
Vill undvika utsvävande teorier.

Men det som väcker mina funderingar är att TT INTE bragts om livet i lägenheten, i och med att människorov kvarstår.
Alternativt att det finns bevis för att hon inte ville följa med hem till JJ frivilligt.

I annat fall borde ju nödvändigtvis rubriceringen människorov ändrats i sin helhet till mord och gravfridsbrott vid finnandet. Förstår inte varför människorov kvarstår ifall det var ett mord som skedde lite oplanerat i samband med gräl på fyllan på en slags efterfest.

Tror de höll kvar henne, mot hennes vilja, i lägenheten och kontakten till hennes pojkvän vid 02.30 berör säkert det. Kan förklara varför det blev ordentligt pådrag direkt samt att man har kvar människorov rubriken. Jag tycker nästan det låter som ett planerat mord.
Citera
2022-11-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om hon hade dött i skogen där hon hittades, hade dom inte varit häktade för gravfridsbrott.
Det hade väl varit gravfridsbrott ifall de exempelvis förde en levande Tove till fyndplatsen, slog ihjäl henne, och brände kroppen? Jag säger inte att det scenariot verkar rimligt, men ändå.

Däremot så hade det inte förvånat mig ifall de visar sig ha bränt kroppen, eller försökt. Man kan ju tänka sig att likhundar inte kan spåra en totalt bränd kropp, eller?
Citera
2022-11-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Det hade väl varit gravfridsbrott ifall de exempelvis förde en levande Tove till fyndplatsen, slog ihjäl henne, och brände kroppen? Jag säger inte att det scenariot verkar rimligt, men ändå.

Däremot så hade det inte förvånat mig ifall de visar sig ha bränt kroppen, eller försökt. Man kan ju tänka sig att likhundar inte kan spåra en totalt bränd kropp, eller?

Jo, men då hade misstanken varit grovt gravfridsbrott.
Citera
2022-11-15, 14:49
Medlem
Citat:

Jag tror det hade tagit längre tid att identifiera kroppen ”officiellt” då plus hade rubricering nog varit ”grovt gravfridsbrott” om de har skändat kroppen på något sätt.
Citera
2022-11-15, 14:50
Medlem
Citat:

Bränner görs oftast gm för att få liket att försvinna alternativt försöker dölja spår såsom DNA.
Likhundat hittar även brända kroppar/ kroppsdelar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in