Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Ryssland har underskattat Västs förmåga att ställa om sig och snabbt bygga nya anläggningar. Antagligen för att i Ryssland skulle det ta flera år att göra en sådan anläggning. Putin ser allt som statiskt, han planerar utifrån en bestämd tidpunkt och så tror han att han kan agera på olika vis utan att någon annan samtidigt anpassar sig och ändrar spelplanen. Han agerar som att motståndarna alltid skall vara statiska och han kan planera utifrån det. Han spelar ett schackparti utan motståndare som gör motdrag. Jag vet inte om tankesättet kommer från spionvärlden? Där man gör påverkansoperationer och själv driver utvecklingen mot ovetande aktörer?
De har använt fosfor som regnar ner från himlen. Finns videos på det men jag vet inte hur det fungerar. Sedan använder de någon sorts gas från mindre granater som jag sett videos på själva granaterna de hittat efteråt.
Biologiska vapen är ju attackmyggor och ukrainska cyborg-soldater. Enligt ryssarna.
Ja, fosfor är vedervärdigt.
Vit fosfor
"Bland alla brännbara ämnen som används i brandfarlig ammunition upptar vit fosfor en speciell plats. Detta beror på dess unika kemiska egenskaper och först och främst på att förbränningstemperaturen når 800-1000 grader Celsius. En annan viktig faktor är förmågan hos detta ämne att antändas spontant när det interagerar med syre i luften. Vid förbränning avger vit fosfor tjock giftig rök, vilket också orsakar brännskador i de inre luftvägarna och förgiftning av kroppen.
En dos på 0,05-0,1 g är dödlig för människor."
Men kolla upp vacuum-bomber (brandbomber) som orsakar fruktansvärda konsekvenser för framförallt civila. (Termobariska vapen).