Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Läser man om rysk krigsmaterial på diverse försvarssidor och presentationer på försvarsmässor så är många av dem, på papperet i varje fall väldigt avancerade. Det har inte funnits något skäl att ifrågasätta dem då, historiskt sett, Ryssland har varit väldigt bra på att skapa krigsmaterial. Deras flygplan och tanks från slutet 1900-tal var bra på sin tid. Mig-29, exempelvis, är en bra maskin.
Tjetjenien håller jag med om var en fuck-up men det var ändå 25-30 år sen. Strax efter sovjetunionens fall. Att rysk militärmakt inte hade samma kapacitet som Sovjets kanske man kunnat lista ut. Men de har haft 20 år på sig att korrigera misstaget. Krim och Donbass har vi inte sett rysk militär i full skala. Inget ryskt flygvapen alls.
Så att man trott att rysk krigsmakt utvecklats är inte så konstigt.
Jag tycker det har funnits goda skäl att ifrågasätta vad ryssarna själv säger, de är ju ett folk som lever på lögnen.
Tjetjenien var 20 år sen, och deras uppträdande där var ju chockerande.
Syrien, likadant, bara bomba allt dom såg, det var bara 7 år sen.
Där hade de inget motstånd öht .
Jag är gammal nog att komma ihåg Sovjet och deras liknande propaganda, filmer med 100 tals stridsvagnar svepande fram över slätten, det satte skräck i en hel del men det var lika korkad propaganda redan då.