2022-11-14, 13:31
Medlem
Ja det intressanta är inte vad dessa pappor gör eller inte gör. Utan varför ni blir igångtriggade av denna inkännande typ av manlighet? Många män både i landsbygd och storstad känner sig hotade av mjukispappakulturen. I stället för att vända det med ilska mot dessa män så vore det intressantare om ni vände det inåt och ställde frågan till er själva. Kan det vara så att min machokultur jag respresenterar känner sig hotad av en annan typ av manlighet? Kan det finnas fina poänger med att vara öppen med känslor, visa sig sårbar mot sin partner? Kan det också vara så att det finns en trygghet att undvika dessa frågor för då riskerar jag att komma nära min partner på riktigt. Jag skulle tusen gånger om välja en av dessa pappor som min egen pappa än en frånvarande pappa. Jag tror att de flesta som har haft en helt frånvarande pappa håller med. Jag själv kan känna mig hotad av både mjukispappan och machopappan. men istället för att ondgöra mig på dessa män har jag insett att båda finns där som en naturlig del av vår och min egen natur. Frågan är vilken del som är mest värdefullt att bejaka i ett liv för att det ska bli mer kreativt, nyfiket och spännande att uppleva?
Citera
2022-11-14, 14:13
Medlem
Tror att det handlar mycket om hormoner. Vi män finns alla nånstans på skalan. Jag blev inte provocerad av dessa mjukisar alls - däremot kan jag bli lite lätt störd av alla machomän - som jag i stort sett anser vara intelligensbefriade.

Däremot - särskilt sista avsnittet - blir jag lite störd av all NewAge. Chokladceremoni - rökelse - Namaste - gruppkramande. Sup till för fan...

Dessa män står på gränsen till homofili och kanske någon av dom kommer att tippa över inom nåt år.

Dom ser dessutom inte så glada ut - är nog innerst inne tvehågsna till sin roll och sina livsval. Umgås man mer med manliga vänner än sin familj och sambo/fru är man ute på svag is.
Citera
2022-11-14, 17:35
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Den här tråden har fått mig att inse att de flesta på flashback är lowlife rednecks och jag måste sluta hänga här.
Citera
2022-11-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
"... hånfulla kommentarer strömmar in från Sveriges alla hörn"

Hade gärna sett kvinnors reaktion på dessa män. Vad de egentligen tänker. Typ inte när de lurar sina systrar att "bejaka" sin fetma för att slippa konkurrens.

Det ser du ju i första avsnittet. Paret flyttade isär. Självklart stod hon inte ut med metrosexualitetskillen men det kunde ju inte sägas rakt ut.
Citera
2022-11-14, 17:42
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Det ser du ju i första avsnittet. Paret flyttade isär. Självklart stod hon inte ut med metrosexualitetskillen men det kunde ju inte sägas rakt ut.
Lol...
Citera
2022-11-14, 19:13
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldglimmer
Ja det intressanta är inte vad dessa pappor gör eller inte gör. Utan varför ni blir igångtriggade av denna inkännande typ av manlighet? Många män både i landsbygd och storstad känner sig hotade av mjukispappakulturen. I stället för att vända det med ilska mot dessa män så vore det intressantare om ni vände det inåt och ställde frågan till er själva. Kan det vara så att min machokultur jag respresenterar känner sig hotad av en annan typ av manlighet? Kan det finnas fina poänger med att vara öppen med känslor, visa sig sårbar mot sin partner? Kan det också vara så att det finns en trygghet att undvika dessa frågor för då riskerar jag att komma nära min partner på riktigt. Jag skulle tusen gånger om välja en av dessa pappor som min egen pappa än en frånvarande pappa. Jag tror att de flesta som har haft en helt frånvarande pappa håller med. Jag själv kan känna mig hotad av både mjukispappan och machopappan. men istället för att ondgöra mig på dessa män har jag insett att båda finns där som en naturlig del av vår och min egen natur. Frågan är vilken del som är mest värdefullt att bejaka i ett liv för att det ska bli mer kreativt, nyfiket och spännande att uppleva?

Jag håller med dig i princip allt… Tror inte skribenterna i tråden har egna barn…
Citera
2022-11-15, 08:28
Medlem
SVT alltså.

Då vet man vad som väntar. PK och woke så det står härliga till.
Citera
2022-11-15, 08:32
Medlem
Urinterapeuts avatar
Minns att jag skrattade gott åt klippet när jag först såg det för en tid sedan. Skall genast se serien.

När jag först såg klippet tänkte jag att deras pappretreat mest var förtäckt bögeri.
Citera
2022-11-15, 08:40
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Är det någon som vet vad dessa filurer arbetar med?

Alltså förutom att drick havremjölk och podda
Citera
2022-11-15, 08:47
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie

Exakt.

Problemet med sojalattefarsorna är att de är som vilken kärring som helst. Det ska hela tiden pratas om känslor och man ska kramas.
Det finns en gräns för hur mycket sådant som är okej.
Barnen behöver en MANLIG förebild och deras partner behöver en MAN som kan skapa trygghet, skydda och sätta gränser samt att kunna ge henne ett ordentligt knull med jämna mellanrum.
Hos dessa män saknas balansen. Det blir bara en jäkla massa östrogen.

En annan sak de måste lägga av med är att använda svengelska hela tiden. Snälla, hur gamla är dom egentligen? Om de ska vara farsor får de väl föregå med gott exempel och lära barnen hur man pratar korrekt svenska, inte någon slags bögsvengelska.
Sen undrar jag om sojalatten gör att deras röster blir extra bögig, kanske dags att börja dricka lite mer starksprit?

Istället för att ta tillvara på deras feminina egenskaper kanske de borde ta tillvara på deras ytterst få MANLIGA egenskaper, om de nu ens har kvar några.

Det känns som om dom hela tiden är på gränsen till att bryta ihop och böla.
Citera
2022-11-15, 08:54
Medlem
DonaldBidens avatar
Klart besviken, trodde att titeln anspelade på familjekonstellationen.

Typiskt reaktionärt att hålla fast vid tråkiga monogama förhållanden.
SVT borde skämmas för att sända väderkonservativt skräp.
Citera
2022-11-15, 08:57
Medlem
PimPimOriginals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Är det någon som vet vad dessa filurer arbetar med?

Alltså förutom att drick havremjölk och podda

Kul att du frågar. Jag satt och fnissade åt detta (snott från DN):

Jag har svårt att titta på denna dokumentär, det är en helt ny nivå av cringe som jag inte upplevt tidigare. Frågan är väl snarare, är detta på riktigt? Är folk som håller på med yoga, meditation och annat flum alltid såhär?
Senast redigerad av PimPimOriginal 2022-11-15 kl. 09:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in