2022-11-15, 00:33
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag talar om motivet. VARFÖR T mördades.
Det vet vi ju inte i dagsläget. Kanske inte ens finns något motiv i bokstavlig bemärkelse. Det är ju flera tusen sidor i tråden, som spekulerat i detta. Kolla gärna bakåt för mer om det..
Citera
2022-11-15, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Du får ursäkta mig nu - men det har ju avhandlats i alla möjliga spekulationer, med och utan Vetlandabor. Ända sedan början av tråden.

Med maraton-långa romaner om pseudopsykiatriska utlåtanden och kvasidiagnoser som inte är vatten värda,givet förutsättningarna.

Bara min uppfattning. Hoppas på att vi kan bringa klarhet i fallet lite mer konkret istället framöver..

Ja, det ska bli intressant när vi får tillgång till fupen (vilket lär ta mkt lång tid). Ok, olika diagnoser och gud vet vad har ältats in absurdum, men mordmotivet vet vi inget om.
Citera
2022-11-15, 00:34
Medlem
Citat:
Jag talar om motivet. VARFÖR T mördades.

Ja och jag svarade på att det är ingen som vet, alla i vetlanda är knäpptysta, och att det är därför som det kommit fram så många sjuka teorier med olika motiv med sjuka fördomar.
tyvärr är det bara JJ och MH som vet motivet och det är inget vi har fått veta här ännu.
Citera
2022-11-15, 00:55
Medlem
Hur lång är JJ?
Citera
2022-11-15, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Hur lång är JJ?

180 cm, stor tjej. Säkert rätt stark också.
Senast redigerad av maximilian25 2022-11-15 kl. 00:59.
Citera
2022-11-15, 00:57
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Hur lång är JJ?
Ca 180 cm.
Citera
2022-11-15, 01:00
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Det finns användare som vad det verkar rapporterat det de vet från Vetlanda, om tex. umgängeskretsarna - men verkar som om de tröttnat sedan tråden ballade ur med svinlånga inlägg utan verklighetsförankring. Några av dessa anges iaf. som obekräftade källor i sammanfattningen.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-15 kl. 01:08.
Citera
2022-11-15, 01:02
Medlem
JSelwyns avatar
Nu har det varit i ett glapp i mitt online förfarande en tid typ sedan Tove hittades.

Men jag har för mig att vi skulle få veta obduktionsresultatet förra veckan eller har den blivit försenad?

Vad faställdes dödsorsaken till?
Citera
2022-11-15, 01:50
Medlem
Den stora allmänheten sägs vara polisens bästa ögon och öron.
Men här tycks Vetlandaborna vara snåla med informationen. Till egentligen ingen nytta alls.
Folk har ju varit inne på nöjet och även utanför. Så någon måste ju ändå hört åtminstone något om bråket.
Men nej då. Ingen har tydligen hört ett skit och likadant var det i JJs hus. Ingen hörde ett skit mer än några dunsar.

Går möjligen hela Vetlanda omkring med hörlurar på kvällar och nätter. Eller har den spetsiga tvålen inte nått dit ?
Citera
2022-11-15, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Nu har det varit i ett glapp i mitt online förfarande en tid typ sedan Tove hittades.

Men jag har för mig att vi skulle få veta obduktionsresultatet förra veckan eller har den blivit försenad?

Vad faställdes dödsorsaken till?

jasså? tror nog mer att dom sa att den nog skulle vara klar till slutet av förra veckan. inte att allmänheten skulle få reda på rapporten, det skulle vara väldigt märkligt om vi skulle få sitta o läsa den under utredningens gång.
Citera
2022-11-15, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Blir knepigare och knepigare detta fallet. Fortfarande klarar 2 så unga att hålla masken om dom är skyldiga. Mycket märkligt tycker jag. Dom borde ju pressats tillräckligt för att erkänna. Eller så är dom oskyldiga. Jaja förhoppningsvis får man reda på det snart. Men som det verkar nu så har dom ju inte tillräckliga bevis för att fälla dom och dom kommer gå fria.

Jag håller med
Man blir nyfiken på vad som saknas i utredningen?
Tjejerna sitter fortfarande anhållna så dom borde ju vara skyldiga eller inblandade
Citera
2022-11-15, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag håller med
Man blir nyfiken på vad som saknas i utredningen?
Tjejerna sitter fortfarande anhållna så dom borde ju vara skyldiga eller inblandade

Det kan man lugnt säga.
Vad menas med detta kryptiska citatet liksom??
"Vi ligger lite lågt med vad vi sysslar med med tanke på var vi är förundersökningen, säger Rickard Finndahl, chef på polisens avdelning för grova brott på Höglandet, till Vetlanda-Posten."

Undrar vart dom är... är dom bara i början och vet nästan ingenting eller är dom i slutet och har extremt många pusselbitar på plats? restriktionerna är ju som sagt lättade för dom båda, vilket är lite unikt såhär tidigt.

Källa:https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/sjopolisen-soker-i-kvarndammen-i-vetlanda-efter-spar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in