Citat:
Ursprungligen postat av
Lala.
Jag kollade på bytt är bytt och där var han och hans fru med och berättade om hur Alex hade tagit sin dagliga dos av heroin och hur hon hittade honom på badrumsgolvet och ringde efter hjälp men han dog och hon berättade hur hon först blev lättad för att det är så svårt att leva med en missbrukare, sen fick de ingång honom.
Jag gillar Alex och tycker det är så starkt att han gått igenom sådant mörker och blivit drogfri och det gör att jag gillar honom ännu mer jämfört med någon som glidit fram på ett bananskal. Förstår inte hur folk kan döma honom och ha något emot honom för att han pratar på ett visst sätt för att han tagit droger. Jag gillar hans röst. Tycker att han verkar omtänksam och omhändertagande. Det jag däremot inte förstår är varför Pelle kallade honom för kåkfarare, jag har inte hört något om att han suttit i fängelse. Men jag gissar att Pelle trodde det när han först såg honom med alla tatueringar. Men sen såg vi ju hur Pelle och Alex blev fina vänner och det var kul att se.
Ok,då har han själv berättat... det är starkt, först att ta sig ur beroendet och sen berätta öppet om det.
Då förstår man ju att han kämpat hårt och inte glidit genom livet på ett bananskal som sagt..
Ja jag tycker att han verkar väldigt empatisk och sympatisk.
Kan tänka mig honom ta hand om ungdomar som är på väg in i destruktivt beteende...
Han förstår väl hur de tänker och är en förebild.
Ja mycket kul att se att Pelle och Alex fann varandra.
Det var väl Pelles fördomar som kom fram där...
Men han lärde dig nog nåt om sina egna fördomar gentemot andra människor.
Det tyder ju på att de är ödmjuka personer båda två.
Själv hade jag också först mina egna fördomar mot båda två, men det har jag tagit tillbaka...