Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-11-14, 17:53
Medlem
Jag tycker TV4 dribblar för mycket, folk åker fram och tillbaka till Gränslandet, blandas ihop till gemensamma tävlingar etc. Borde vara klara regler som håller en hel säsong.
2022-11-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Jag kollade på bytt är bytt och där var han och hans fru med och berättade om hur Alex hade tagit sin dagliga dos av heroin och hur hon hittade honom på badrumsgolvet och ringde efter hjälp men han dog och hon berättade hur hon först blev lättad för att det är så svårt att leva med en missbrukare, sen fick de ingång honom.

Jag gillar Alex och tycker det är så starkt att han gått igenom sådant mörker och blivit drogfri och det gör att jag gillar honom ännu mer jämfört med någon som glidit fram på ett bananskal. Förstår inte hur folk kan döma honom och ha något emot honom för att han pratar på ett visst sätt för att han tagit droger. Jag gillar hans röst. Tycker att han verkar omtänksam och omhändertagande. Det jag däremot inte förstår är varför Pelle kallade honom för kåkfarare, jag har inte hört något om att han suttit i fängelse. Men jag gissar att Pelle trodde det när han först såg honom med alla tatueringar. Men sen såg vi ju hur Pelle och Alex blev fina vänner och det var kul att se.
Tycker det snarare är Alexanders fru som är stark som gått igenom detta.

Vad räknas som glidit på ett bananskal? Nu vet jag inte vad Alex gått igenom men folk har gått igenom svåra perioder av sitt liv utan droger. Skönt att han är borta från drogerna nu iaf.
2022-11-14, 17:58
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Verkligen inget sevärt. Han hade ett par badbyxor på sig, så det där inre nätliknande tyget täckte mer eller mindre juvelerna:
https://anonfiles.com/i7t1q3Hby8/1_png

Vad som var lite mer intressant i avsnittet var att Merdi av någon anledning har piercade bröstvårtor på en öde ö:
https://anonfiles.com/Y4u1q7Hfya/2_png

Tack, jag ser inte mycket på bilden, det är mest suddigt men det verkade ju inte vara mycket av paketet som visades. Däremot så är ju Alex bredvid och oj oj oj honom får jag inte nog av, han får gärna råka sära på badbyxorna eller skippa dem som Andreas!

Jag hade missat Merdis piercing, det ser ut som en säkerhetsnål.
2022-11-14, 18:13
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Kräver inte något svar, men vad är egentligen skillnaden mellan att pakta och att 'råka' rösta på ett visst sätt som andra?

Det är ingen skillnad, vissa är skenheliga och vill inte erkänna att de paktar. Det kanske inte är så detta år men det har varit det tidigare år. För något år sedan när Krist-Ove var med så var han den som mest pratade om att han inte skulle pakta. Sen när frågan kom upp på örådet vem som paktar mest så svarade flera att det är Krist-Ove.
2022-11-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drulleper
Ja mycket omoget och osportsligt beteende av Sandra.
Verkligen fel att hon får komma in i tävlingen så här sent.
Jag tycker inte att de borde få komma in från Gränslandet efter sammanslagningen.
Det är fel mot alla dem som hållt sig kvar så långt i tävlingen.

Ja de är de. Ja speciellt när både Sandra och isabelle inte presterat nått vidare på tävling, bara skickat fram andra som ska vinna tävlingar så dom är säkra.
2022-11-14, 18:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Fyfan vad trött jag är på att hororna ska hålla på att tjata med dravlet om girl power och att en kvinna ska vinna robinson. Tjejerna i robinson ska snacka jävligt mycket men det är inte mycket av handling från hororna. Kvinnor är en handelsvara inte överlevare. Jag fullständigt hatar dig Sandra. Gå och knulla en neger och bli våldtagen för så jobbig som du är så förtjänar du det.
"jag har gjort för många tabbar" - Sandra. Jag kan berätta för dig Sandra att hela du är en tabbe och det är en förlust för världen att du kom till.
Det låter som islam är något för dig. Kvinnor som tyst lyder, du har rätt att våldta kvinnor som inte klär sig korrekt, kvinnor ses inte som människor, utan som objekt. Ja, du verkar helt klart tänka som man som är extrem muslim, fy fan för dig.

Och du kan vara lugn, ingen av tjejerna i Robinson skulle någonsin prata eller ens vilja vara nära dig. Så du behöver inte bry dig om dem. Varför kollar du ens på programmet då tjejerna verkar göra dig så arg och hatisk?
2022-11-14, 18:46
Medlem
Dopys avatar
Jag tycker dagens tvist i Robinson var kul
Kommer bli spännande i morgondagens avsnitt.
2022-11-14, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Britten medverkade säkert för att sluta röka
Haha, exakt. Hon har en sjuuuuuk gula blend aura. Rökrynkor, så där tärd och skinnjacka face efter 38 års gula blend under fläkten. 🙂🙂🙂
2022-11-14, 18:54
Medlem
Drullepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Jag kollade på bytt är bytt och där var han och hans fru med och berättade om hur Alex hade tagit sin dagliga dos av heroin och hur hon hittade honom på badrumsgolvet och ringde efter hjälp men han dog och hon berättade hur hon först blev lättad för att det är så svårt att leva med en missbrukare, sen fick de ingång honom.

Jag gillar Alex och tycker det är så starkt att han gått igenom sådant mörker och blivit drogfri och det gör att jag gillar honom ännu mer jämfört med någon som glidit fram på ett bananskal. Förstår inte hur folk kan döma honom och ha något emot honom för att han pratar på ett visst sätt för att han tagit droger. Jag gillar hans röst. Tycker att han verkar omtänksam och omhändertagande. Det jag däremot inte förstår är varför Pelle kallade honom för kåkfarare, jag har inte hört något om att han suttit i fängelse. Men jag gissar att Pelle trodde det när han först såg honom med alla tatueringar. Men sen såg vi ju hur Pelle och Alex blev fina vänner och det var kul att se.

Ok,då har han själv berättat... det är starkt, först att ta sig ur beroendet och sen berätta öppet om det.
Då förstår man ju att han kämpat hårt och inte glidit genom livet på ett bananskal som sagt..
Ja jag tycker att han verkar väldigt empatisk och sympatisk.
Kan tänka mig honom ta hand om ungdomar som är på väg in i destruktivt beteende...
Han förstår väl hur de tänker och är en förebild.

Ja mycket kul att se att Pelle och Alex fann varandra.
Det var väl Pelles fördomar som kom fram där...
Men han lärde dig nog nåt om sina egna fördomar gentemot andra människor.
Det tyder ju på att de är ödmjuka personer båda två.
Själv hade jag också först mina egna fördomar mot båda två, men det har jag tagit tillbaka...
2022-11-14, 18:55
Medlem
Kollat igen lite, vet inte om någon påpekat detta men är det inte lite lustigt att den där stenleken är med hela tiden i Robinsson? Dvs, du får ta 1-3 av något föremål & sen ska du se till att inte ta den sista / ta den sista. Det är ett klassiskt problem som är väldigt lätt att lösa & där du inte kan förlora om du börjar. Om du inte ska ta den sista föremålet så är det enda som betyder något att det är 5 föremål kvar när du lämnar över. I så fall kan du alltid ta 1 - 3 & se till så att det är 1 föremål kvar när det är din tur igen. Hur garanterar du att du alltid kan göra överlämning att det är 5 kvar när du lämnar över? Det är att se till så att du lämnar över 9, då kommer du få 8, 7 eller 6 i högen när det är din tur. Hur kan du se till så att du alltid kan lämna över 9? Det är att se till så att det är 13 kvar i högen när du lämnar över etc. Det är x*4 som gäller hela tiden. Dvs kan du 4ans tabell så, vilket alla troligtvis kan i huvudet, så är det garanterat vinst om du börjar. Om du alltid skall ta sista så är det bara att dra -1 på detta, dvs du ska alltid lämna över 4, 8, 12 osv.
2022-11-14, 18:55
Medlem
Drullepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sphynxen
Ja de är de. Ja speciellt när både Sandra och isabelle inte presterat nått vidare på tävling, bara skickat fram andra som ska vinna tävlingar så dom är säkra.

Precis
2022-11-14, 19:35
Medlem
Enmansdemos avatar
Kommer Sandra våga visa sitt stringarsle för LO tror ni?

Hon har snygg manhäftig BMI-kropp om man bortser från clown-läpparna.
Tuttarna är väl äkta?

Resmark verkar förstörd i huvet av amerikansk kultur, Peter Pan och Tingeling också en översatt
talesätt på engelska, hon måste tillbaka till gränslandet
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-11-14 kl. 19:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in