Citat:
Ursprungligen postat av
Drulleper
Bra skrivet!
Jag har ingen aning om Alexander har knarkat eller inte.
Det är definitivt inget man kan "lägga på" en människa för att han talar på ett visst sätt.
Att döma ut en människa för sättet han talar på är enfaldigt även om det kanske inte tilltalar en.
Även om det skulle vara så att han har knarkat så är det fel att döma när man inte känner till en persons bakgrund och historia.
Att ha hamnat i missbruk och lyckats ta sig ur är inget som kan vara enkelt, det kan tyda på en oerhörd styrka och kämpaglöd.
En människa som har hamnat i missbruk måste få en ny chans och inte tryckas ner av någon som inte har en aning.
Men som sagt, endast den som känner Alexander sen tidigare vet ju...
Jag har inte hört honom säja något om knark i programmet, så hitta på nåt eller skriva nåt man "tror" är förkastligt och kränkande.
Det säger egentligen bara något om den person som gör det...... en person med egna problem som måste hävda sig genom att trampa på någon annan...
Jag kollade på bytt är bytt och där var han och hans fru med och berättade om hur Alex hade tagit sin dagliga dos av heroin och hur hon hittade honom på badrumsgolvet och ringde efter hjälp men han dog och hon berättade hur hon först blev lättad för att det är så svårt att leva med en missbrukare, sen fick de ingång honom.
Jag gillar Alex och tycker det är så starkt att han gått igenom sådant mörker och blivit drogfri och det gör att jag gillar honom ännu mer jämfört med någon som glidit fram på ett bananskal. Förstår inte hur folk kan döma honom och ha något emot honom för att han pratar på ett visst sätt för att han tagit droger. Jag gillar hans röst. Tycker att han verkar omtänksam och omhändertagande. Det jag däremot inte förstår är varför Pelle kallade honom för kåkfarare, jag har inte hört något om att han suttit i fängelse. Men jag gissar att Pelle trodde det när han först såg honom med alla tatueringar. Men sen såg vi ju hur Pelle och Alex blev fina vänner och det var kul att se.