Citat:
Ursprungligen postat av
zoffaan
Börjar bli lite desperat efter ett extrajobb.. Men eftersom de finna få företag som vill anställa en extra när man redan har ett 7-16 jobb som ramlade jag över chattoperatör.
Så kort och gott. Är det värt det? Jag kan lätt sitta och skriva snusk och skit till gubbar, de har jag inga problem med. Men tjänar man ens något på det så att det är värt? Hur länge sitter ni som jobbar med de? Sen är jag tveksam på att skicka bild på mitt körkort som identifiering. Är det lugnt ?
Jag har jobbat med detta en kort period mellan anställningar. Ärligt talat så vet jag inte om dessa företag heller söker så mycket extrapersonal, mina och gamla kollegors erfarenheter är att dom gärna vill man jobbar 5-6 dagar per vecka, men ofta korta pass på kanske 5-6timmar, gärna natt.
Lönen är väl inte den bästa men dessa företag brukar vara belägna i skatteparadis och betala din lön via icke-svenska banker där kontrollen är liten så du betalar väl i regel noll skatt. Tror många av dessa företag ger lön baserat på hur snabbt du skriver , dvs meddelande/timme. Dom kollar såklart även innehållet. En kompis som jobbar med detta drar in mellan 7-12 tusen per månad och jobbar runt 35 timmar i veckan ungefär.
Denna typ av jobb är mer populärt hos svenskar som reser runt/bor i länder där levnadsomkostnader är väldigt mycket mindre. Kanske inte så vanligt som extrajobb.
Jag var tvungen skicka in foto på mitt pass, har inte hänt något och detta är ett par år sen så det är nog ingen större fara. Fast vad vet jag vad min bild använts till iofs. Haha.
Men såhär; orkar du jobba 7-16, komma hem och jobba 19-01 och sen upp igen för skitlön så absolut. Men man blir också rätt avsexualiserad och äcklad av det. Men värt att prova så ser du