2022-11-14, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagus1
Dom som är anställda som content writers skapar alla dessa profiler direkt från sina egna fantasier om hur en bra player skall vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det jobbet hade jag velat ha, hade nog kunnat tillföra ett och annat.

Vanliga operatörer som kör lite extra tror jag. Känner någon som har gjort det, men var kanske ett halvår sedan eller så. Jag tror halva profilen är ifylld sedan ska de hitta på lite som fattas. Kanske namn, om mig osv.
2022-11-14, 18:13
Medlem
Jag började nyligen som operatör och på fem dagar fick jag ihop drygt 160 meddelanden, så ingen utbetalning. Man måste verkligen lägga ner hela sin själ i detta verkar det som och förstår inte hur man kan tjäna som en vanlig månadslön. Fast å andra sidan la jag inte ner mer än kanske 3-4 timmar sammanlagt. Skulle man sitta 8 timmar varje dag går det kanske tjäna en del.

Jag läste i en låst tråd om företaget Opera*ing*u(*=t och *=4? och att det inte betalade ut ens lön. Någon som jobbar för dem?
Senast redigerad av g3n3ral 2022-11-14 kl. 18:15.
2022-11-14, 19:07
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Jag började nyligen som operatör och på fem dagar fick jag ihop drygt 160 meddelanden, så ingen utbetalning. Man måste verkligen lägga ner hela sin själ i detta verkar det som och förstår inte hur man kan tjäna som en vanlig månadslön. Fast å andra sidan la jag inte ner mer än kanske 3-4 timmar sammanlagt. Skulle man sitta 8 timmar varje dag går det kanske tjäna en del.

Jag läste i en låst tråd om företaget Opera*ing*u(*=t och *=4? och att det inte betalade ut ens lön. Någon som jobbar för dem?
Kan du länka den tråden? Jag jobbar för dom.
2022-11-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoffaan
Börjar bli lite desperat efter ett extrajobb.. Men eftersom de finna få företag som vill anställa en extra när man redan har ett 7-16 jobb som ramlade jag över chattoperatör.
Så kort och gott. Är det värt det? Jag kan lätt sitta och skriva snusk och skit till gubbar, de har jag inga problem med. Men tjänar man ens något på det så att det är värt? Hur länge sitter ni som jobbar med de? Sen är jag tveksam på att skicka bild på mitt körkort som identifiering. Är det lugnt ?

Jag har jobbat med detta en kort period mellan anställningar. Ärligt talat så vet jag inte om dessa företag heller söker så mycket extrapersonal, mina och gamla kollegors erfarenheter är att dom gärna vill man jobbar 5-6 dagar per vecka, men ofta korta pass på kanske 5-6timmar, gärna natt.

Lönen är väl inte den bästa men dessa företag brukar vara belägna i skatteparadis och betala din lön via icke-svenska banker där kontrollen är liten så du betalar väl i regel noll skatt. Tror många av dessa företag ger lön baserat på hur snabbt du skriver , dvs meddelande/timme. Dom kollar såklart även innehållet. En kompis som jobbar med detta drar in mellan 7-12 tusen per månad och jobbar runt 35 timmar i veckan ungefär.

Denna typ av jobb är mer populärt hos svenskar som reser runt/bor i länder där levnadsomkostnader är väldigt mycket mindre. Kanske inte så vanligt som extrajobb.

Jag var tvungen skicka in foto på mitt pass, har inte hänt något och detta är ett par år sen så det är nog ingen större fara. Fast vad vet jag vad min bild använts till iofs. Haha.

Men såhär; orkar du jobba 7-16, komma hem och jobba 19-01 och sen upp igen för skitlön så absolut. Men man blir också rätt avsexualiserad och äcklad av det. Men värt att prova så ser du
2022-11-14, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Kan du länka den tråden? Jag jobbar för dom.

(FB) Chattoperatör jobba-hemifran

Det var ett tag sedan det skrevs och jag kanske misstolkade allting. Verkar inte ha skrivits något negativt om dem efter det? Han som "anställde" mig lät trevlig och mycket hjälpsam.
2022-11-14, 19:29
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
(FB) Chattoperatör jobba-hemifran

Det var ett tag sedan det skrevs och jag kanske misstolkade allting. Verkar inte ha skrivits något negativt om dem efter det? Han som "anställde" mig lät trevlig och mycket hjälpsam.
Jag har aldrig haft några problem med dom. Och jag har jobbat där i cirka sex månader. En gång hade de strul och skickade pengarna mitt i natten vilket var uppskattat. Men annars brukar det gå hur bra som helst.
2022-11-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Jag har aldrig haft några problem med dom. Och jag har jobbat där i cirka sex månader. En gång hade de strul och skickade pengarna mitt i natten vilket var uppskattat. Men annars brukar det gå hur bra som helst.

Vad skönt att höra och jag trodde inget annat heller egentligen. Blev bara lite lite misstänksam när jag läste det jag gjorde, men ville skapa mig en egen uppfattning.
2022-11-14, 22:55
Medlem
Citat:
Vad skönt att höra och jag trodde inget annat heller egentligen. Blev bara lite lite misstänksam när jag läste det jag gjorde, men ville skapa mig en egen uppfattning.

Är det bra trafik på Oper4u? Vart kan man ansöka?
2022-11-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linus87
Är det bra trafik på Oper4u? Vart kan man ansöka?

Det beror helt klart på tiderna, men sitter du kvällstid, då har iallafall jag fått meddelanden efter varandra hela tiden med kanske någon köplats emellanåt.

Ska se om jag hittar hur jag ansökte.
2022-11-22, 19:08
Medlem
dagus1s avatar
Citat:
Det beror helt klart på tiderna, men sitter du kvällstid, då har iallafall jag fått meddelanden efter varandra hela tiden med kanske någon köplats emellanåt.

Ska se om jag hittar hur jag ansökte.

Har det blivit någon bättre trafik på "the big three"?
2022-11-23, 09:35
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagus1
Har det blivit någon bättre trafik på "the big three"?

Vad är det som skapar trafik? Är det mycket kunder, eller lite chattoperatörer som jobbar?
2022-11-23, 09:38
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vad är det som skapar trafik? Är det mycket kunder, eller lite chattoperatörer som jobbar?
Varför undrar du det för?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in