2022-11-14, 18:51
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Hellre jordens avskum än att judestyrda NATO får ökat inflytande.

Du har inte sett att svenskar, amerikaner och polacker m.fl. har anslutit sig till Ukraina?
Bland annat har Pride-armband skymtats på många av de utländska soldaterna där.
Du kan ju fundera på vad det innebär.
Svenskar skickas i döden för HBTQ-agendan.

Du får nog söka på termen legosoldat. Dessa strider inte hos ukrainska militären.

Du kan ju däremot kolla upp Wagner. 🙃

Ja det finns ett fåtal som är i stridande förband. Detta är dock inget dom ber om. Eller tvingas till. Man är frivillig och har samma rättigheter som en ukrainsk soldat. Så inga extra kronor på kontot här inte.

Däremot Wagner.....

Men det är väl totalt meningslöst att upplysa dig om något.
Citera
2022-11-14, 18:52
Medlem
Hittar tyvärr inte källan, såg för en timme sedan twitteruppgifter på ryska att ukrainska styrkor brutit igenom bögryska försvarslinjen vid en byhåla som heter Novomykil`ske. Skulle vara i Luhansk region.

Källan har försvunnit i mitt flöde. Skall vara en rysk källa.

Hoppas detta innebär att bögryska försvarslinjer flyttas längre österut och att man åsamkar Ryssland förluster i nymobbade.
Citera
2022-11-14, 18:52
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Hellre jordens avskum än att judestyrda NATO får ökat inflytande.

Du har inte sett att svenskar, amerikaner och polacker m.fl. har anslutit sig till Ukraina?
Bland annat har Pride-armband skymtats på många av de utländska soldaterna där.
Du kan ju fundera på vad det innebär.
Svenskar skickas i döden för HBTQ-agendan.
Begriper du inte att du framstår som gravt utvecklingsstörd med ditt jude och HBTQ tramsande?
Senast redigerad av negrofoben 2022-11-14 kl. 18:55.
Citera
2022-11-14, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Du sparkar in öppna dörrar. Ingen har någonsin hävdat att UA försvarar sig utan hjälp av USA.

Folk har bestämt hävdat att Ukraina överhuvudtaget har någon roll som är mer än att skicka ut soldater med NATO utrustning.

Det har folk absolut gjort.

Så jag klarlägger.

1. Ukraina kommer inte ha någon säg i fredssamtalen
2. Kriget kommer att avslutas när NATO och Ryssland är överens.
3. Kriget planers i stora delar av Brittisk och Amerikansk underrättelsetjänst, taktik, logistik osv.

Ukraina är konfliktens "kötthvuud" så att säga, shackpjäserna på brädet.

Det finns på riktigt idioter här som tror att Ukraina skulle fortsätta kriga om NATO/USA tog dom i örat och sa "nu blir det fred, så här bli uppgörelsen".

Väst/NATO vi har alla nycklarna till frihet. Frågan är varför vi inte är beredda att ge 15 % av de Östra delarna av det korrupta U-landet Ukraina till Ryssland, och sedan ta västra Ukraina under vår egen vinge i ett EU/NATO paket och FÅ SLUT PÅ SKITEN

Varför måste USA äga Donbass? Räcker väl att vi i Globalister i väst äger halva skitlandet. Så får Ryssland andra halvan och då kan Putte sluta nojja sig över Amerikanska missiler i Östra Ukraina.

Vi skulle kunna stoppa det här idag men vi vill ha HELA UKRAINA
Senast redigerad av jorban 2022-11-14 kl. 18:57.
Citera
2022-11-14, 18:59
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
I mitt primitiva tycke bör ryssland förgöras för det ligger, som jag tidigare skrivit i deras DNA att uppföra sig som de gör, endast en regäl rensning kan ändra det. Vad der innebär i praktiken vet jag inte, men tycker synd om de få ryssar som verkligen har / kämpar mot vad ryssland är idag.

Jag är nog mer inne på att göra som man gjorde mot Tyskland efter kriget. Nej, man behöver inte bygga någon mur. Räcker med öppna landskap och torn med prickskytt + spanare. 🙃 Nej, men jag vet väl inte vad som skulle behövas för att få det fungerade.

Dock tycker jag att dom ryssar som vill ha förändring, ha hjälp att bryta mönstret, skall ges en chans. Låt dom få ett område att styra över. Och dela sedan upp resten.

Att det kanske inte går realistisk att genomföra är en annan femma.

Men jag kan inte tänka att vi behöver "rensa" ut en nation. Är vi verkligen bättre då?

Och jag klankar inte ner på dina synpunkter, jag spekulerar bara. 🙂

Edit: stavning.
Senast redigerad av D3adknight 2022-11-14 kl. 19:06.
Citera
2022-11-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hittar tyvärr inte källan, såg för en timme sedan twitteruppgifter på ryska att ukrainska styrkor brutit igenom bögryska försvarslinjen vid en byhåla som heter Novomykil`ske. Skulle vara i Luhansk region.

Källan har försvunnit i mitt flöde. Skall vara en rysk källa.

Hoppas detta innebär att bögryska försvarslinjer flyttas längre österut och att man åsamkar Ryssland förluster i nymobbade.

Det hoppas vi på!
Citera
2022-11-14, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Folk har bestämt hävdat att Ukraina överhuvudtaget har någon roll som är mer än att skicka ut soldater med NATO utrustning.

Det har folk absolut gjort.

Så jag klarlägger.

1. Ukraina kommer inte ha någon säg i fredssamtalen
2. Kriget kommer att avslutas när NATO och Ryssland är överens.
3. Kriget planers i stora delar av Brittisk och Amerikansk underrättelsetjänst, taktik, logistik osv.

Ukraina är konfliktens "kötthvuud" så att säga, shackpjäserna på brädet.

Det finns på riktigt idioter här som tror att Ukraina skulle fortsätta kriga om NATO/USA tog dom i örat och sa "nu blir det fred, så här bli uppgörelsen".

Väst/NATO vi har alla nycklarna till frihet. Frågan är varför vi inte är beredda att ge 15 % av de Östra delarna av det korrupta U-landet Ukraina till Ryssland, och sedan ta västra Ukraina under vår egen vinge i ett EU/NATO paket och FÅ SLUT PÅ SKITEN

Varför måste USA äga Donbass? Räcker väl att vi i Globalister i väst äger halva skitlandet. Så får Ryssland andra halvan och då kan Putte sluta nojja sig över Amerikanska missiler i Östra Ukraina.

Vi skulle kunna stoppa det här idag men vi vill ha HELA UKRAINA

Vad skulle NATO göra om Ukraina fortsatte driva ut ryssen från ukrainskt territorium?
Det va få som vågade backa Ukraina med materiell innan den fullskaliga invasionen började. Ukraina stod då på sig utan rejält stöd, varför skulle de sluta bara för att stödet nu försvann?
Citera
2022-11-14, 19:05
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
…Vi skulle kunna stoppa det här idag men vi vill ha HELA UKRAINA

Ryssarna och Putin tänker så, ja.

Putin skulle vara kunna ta av sig klackarna, komma ner med båda fötterna på jorden och dra tillbaka trupperna och avsluta kriget.
Men nej. Han vill ha hela Ukraina. Eller trasa sönder det totalt.
Citera
2022-11-14, 19:06
Medlem
Citat:
Nu förs det fredssamtal och viss diplomati i Turkiet mellan Ryska och Amerikanska representanter.
Ukraina är inte ens med. Det fanns folk här som länge in i det sista förnekade att det här var ett proxy-krig.

Ukraina är inte ens med i fredssamtalen.
Säger Biden hoppa så hoppar Ukraina.

Idiot!
Det här är ett krig som startade när Ryzzland invaderade Ukraina då Putin meddelade att han av såg att ändra den geopoliska kartan. Inet annat. Idiot!
Citera
2022-11-14, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Vad har du för verifierad källa som styrker vad du påstår?

För du sitter väl inte och hittar på?

rysstrollen på telegram har landat i att ryslands förnedrade förluster och flykt bara kan förklaras (för du vet, ryssland kan vinna när de vill, de bara inte vill... eller nått) av en "backroomdeal"...

det har snurrat allt från påveledda förhandlingar i vatikanen till möten mellan biden, putin, olika ministrar , elvis etc osv...

tydligen ska usa ge ryssland odessa och de "rysska oblasten" tillbaks, för du vet, ryssland kan vinna när de vill, de bara vill inte, eller nått....

de var tragiska figurer innan deras ryssland förnedrades, nu är de precis så tragiska som de alltid varit, de verkar dock ha hittat de sämsta individerna vi har i väst, de är ju kungar i den typen av sällskap...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Jag är nog mer inne på att göra som man gjorde mot Tyskland efter kriget. Nej, man behöver inte bygga ngon mur. Räcker med öppna landskap och torn med prickskytt + spanare. 🙃 Nej, men jag vet väl inte vad som skulle behövas för att få det fungerade.

Dock tycker jag att dom ryssar som vill ha förändring, ha hjälp att bryta mönstret, skall ges en chans. Låt dom få ett område att styra över. Och dela sedan in resten.

Att det kanske inte går realistisk att genomföra är en annan femma.

Men jag kan inte tänka att vi behöver "rensa" ut en nation. Är vi verkligen bättre då?

Och jag klankar inte ner på dina synpunkter, jag spekulerar bara. 🙂

Som jag skrev primitiva, och det vet jag. Problemet med liknelsen att dela upp är åter att der kräver en total kapitulation. Både Tyskland och Japan blev ju jämnade med marken innan de kunde ändra inriktning, och detta gäller garanterat med ryssen också. och då är vi pretty much tillbaka till min primitiva analys.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Frågan är varför vi inte är beredda att ge 15 % av de Östra delarna av det korrupta U-landet Ukraina till Ryssland, och sedan ta västra Ukraina under vår egen vinge i ett EU/NATO paket och FÅ SLUT PÅ SKITEN.

... men vi vill ha HELA UKRAINA

Det stämmer. Vi ska ha tillbaka hela Ukraina.

Om en tjuv stjäl 20 procent av mina saker här hemma så vill jag ha tillbaka allt. Jag förhandlar inte med tjuven och säger: "Ok. Ge mig 5% av mina grejer så får du behålla 15% av mina grejer".

Nej. Jag ska ha tillbaka allt som han har tagit och tjuven ska i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in