Citat:
Ursprungligen postat av
Tillfkonto12
Måste vi begränsa oss till Sverige? Annars är James Corden ett hett tips. Totalt intetsägande när kamerorna är på och beter sig som ett typiskt kändissvin mot de han ser som mindre värda. Röstar garanterat åt vänster och har "rätt" värderingar.
Någon här lyfte fram Schyffert och han är något av ett favorithatobjekt för mig. Har aldrig upplevt en mer tom och talanglös människa lyftas till skyarna. Ibland har jag misstänkt att han är en del i något slags postmodernt konstprojekt som bara pågår år efter år. På 90-talet var han precis överallt och framkallade lidande genom sin blotta existens. Helt ärligt hatar jag honom mer än någon annan svensk, mer än mördarna som sitter på livstid, mer än Reinfeldt. För mig står han för en idé, eller snarare en slags anti-idé, där allt är en skojig ironisk lek utan djup eller förankring i verkliga förhållanden.
Författaren David Foster Wallace har sagt/skrivit mycket tänkvärt om den här inställningen till livet som Schyffert enligt mig representerar mer än någon annan levande människa.
Martin Björk är en annan fjant. Gammal misslyckad fotomodel. Totalt talanglös, och har fjantat sig fram i livet i olika reklamer och program som Bachelor, NRJ och Fråga Olle. Smilande tönt som tror att han är 20 fortfarande. Nu är han gråhårig med glasögon och paniken syns i hans ögon.
Numera bedriver han en youtubekanal där han sitter och pratar snusk i en bil och luktar 20-åringar under armhålorna.