2022-11-14, 16:51
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Detta krig är inte nyttigt för vår själsliga hälsa jag brinner av lust att trycka till ryssen. Det är svårt att följa detta. Jag gillar inte underhandsförhandlingar mellan USA och Ryssland, Ukraina får aldrig påtvingas en fred som innebär att landets suveränitet KRÄNKS!

Men jag är inte emot en BÖGANALYS före den slutliga segern över BÖGIMPERIET.

Återkommer när jag är mer samlad.

Andas.
Jag var för optimistisk igår med en uppskattning på 610 expedierade korvryttare så det finns en viss sorg och besvikelse här med.

Men kanske jag kan muntra upp dig lite. När jag gjorde värnplikten hade vi en i plutonen som tog rollen som clown, hade alltid en dräpande kommentar och massa hyss för sig. Ställde till det ibland gjorde han. Inte olik Emil i Lönneberga.

Men han hade också en poetisk ådra så han hade till uppgift att knåpa ihop marschsånger.
Nu minns jag bara ett fåtal rader, och upplever någon dem stötande vill jag påpeka att jag gjorde värnplilkt slutet 80-tal så både språkbruk och beteenden var av sin tid. Det var hora, bög, och grova svordomar i alla meningar.

Nå, här är raderna jag minns, lägger inte in refräng, det var det vanliga vänst-vänst-vänst--höger-vänst ibland inblandat med lite slå först, slå hårt samt lite grovt improviserat material. Tänk full metall jacket som melodi.

Vi skall åka till Moskva
Döda ryssar och må bra

Vi skall krossa allt det ryska
Utom kvinnor dom skall vi kyssa

Moskva skall brinna ner till grunden
Ryssen har kommit till sista stunden

För ryssen finns det inget hopp
Hans liv har kommit till ett stopp

Ryssen kommer tigga för livet
Över gränsen vi ska ta klivet

När vi dödat allihop
Skall de ner i samma grop

Denna grop skall vi sedan gömma
Alla mår bäst av att ryssen glömma

På den tiden var försvaret totalt fokuserat på Ryssland. Alla övningar innefattade en fiende ifrån öst. Officerarna såg ryska spioner överallt och vi underbefäl fick lära oss att det aldrig går att lita på en ryss.
De är lömska, fula, opålitliga, sadistiska och knappt värda att betraktas som en del av människosläktet. Och både vi och dem mår bäst av att man utan dröjsmål avslutar deras miserabla liv så fort man får syn på en.

Senare tänkte man att det där var väl lite överdrivet av vissa officerare, gammaldags hårdingar som förmodligen ritade annfallskartor mot Ryssland på sin fritid.

Men de visade sig ju ha rätt. Det går fan inte att lita på någonting som ryssen säger.
Citera
2022-11-14, 16:52
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Men man hänvisar till indonesiska myndigheter och ”källor” som uppger något. Dessa källor är ju ingen bekräftelse.
Då är det ju dessa, indonesiska myndigheterna som sprider fejk, som du får kritisera.
Fast man har ändå ett ansvar som utgivare att bedöma sanningshalten i källor om man är en seriös tidskrift. Folk i denna tråd tog det sedemera som sanning direkt, vilket var rätt komiskt då allt som är negativ publicitet kopplat till Ryssland automatiskt tas som sanning utan det minsta källkritik.

Är det inte ganska fail att hänvisa till en indonesisk källa att Lavrov lagts in på sjukhus utan att faktagranska anser du? Vad är nästa, att använda Se & Hör som källa?
Senast redigerad av OlleLiss 2022-11-14 kl. 16:56.
Citera
2022-11-14, 16:55
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
"Inget skäl att betvivla". Nä det brukar låta så om allt rörande Ryssland. Det brukade höra till god pressetik att lägga in brasklappar "obs obekräftade uppgifter". Men nej, här ska det basuneras ut så fort något sägs likt en hjärndöd lynchmobb.
Idiot, det kom ju från Indonesiska staten, varför skulle det kallas obekräftat.
Citera
2022-11-14, 16:56
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna har dödat utrotningshotade hamstrar och hängt dem i snören. Skulle de äta dessa eller? Mycket konstigt beteende från dem. Eller vill de bara pina dem?
https://twitter.com/s_khytrenko/status/1592154615029862402

Jag gissar att de bara vill plåga dem. Det får nog dem att må bra.

Stor skillnad mot ukrainska soldater, som tar väl hand om djuren:

Citat:
Ukrainska soldater med katter
Citat:
It’s #Caturday, so here’s some photos of Ukrainian cats.

https://twitter.com/uasupport999/status/1591253225248034817
Citera
2022-11-14, 16:57
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Idiot, det kom ju från Indonesiska staten, varför skulle det kallas obekräftat.
Men din jävla fjant, det spelar ingen roll det är fortfarande obekräftade uppgifter.
Citera
2022-11-14, 16:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Kina går ut officiellt och säger att det är oansvarigt att hota med kärnvapen på det sätt som Ryssland gör. Hoppas Putin fattar nu att kärnvapen betyder slutet för Ryska Federationen.
https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1592146062558785536
Citera
2022-11-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Andas.
Jag var för optimistisk igår med en uppskattning på 610 expedierade korvryttare så det finns en viss sorg och besvikelse här med.

Men kanske jag kan muntra upp dig lite. När jag gjorde värnplikten hade vi en i plutonen som tog rollen som clown, hade alltid en dräpande kommentar och massa hyss för sig. Ställde till det ibland gjorde han. Inte olik Emil i Lönneberga.

Men han hade också en poetisk ådra så han hade till uppgift att knåpa ihop marschsånger.
Nu minns jag bara ett fåtal rader, och upplever någon dem stötande vill jag påpeka att jag gjorde värnplilkt slutet 80-tal så både språkbruk och beteenden var av sin tid. Det var hora, bög, och grova svordomar i alla meningar.

Nå, här är raderna jag minns, lägger inte in refräng, det var det vanliga vänst-vänst-vänst--höger-vänst ibland inblandat med lite slå först, slå hårt samt lite grovt improviserat material. Tänk full metall jacket som melodi.

Vi skall åka till Moskva
Döda ryssar och må bra

Vi skall krossa allt det ryska
Utom kvinnor dom skall vi kyssa

Moskva skall brinna ner till grunden
Ryssen har kommit till sista stunden

För ryssen finns det inget hopp
Hans liv har kommit till ett stopp

Ryssen kommer tigga för livet
Över gränsen vi ska ta klivet

När vi dödat allihop
Skall de ner i samma grop

Denna grop skall vi sedan gömma
Alla mår bäst av att ryssen glömma

På den tiden var försvaret totalt fokuserat på Ryssland. Alla övningar innefattade en fiende ifrån öst. Officerarna såg ryska spioner överallt och vi underbefäl fick lära oss att det aldrig går att lita på en ryss.
De är lömska, fula, opålitliga, sadistiska och knappt värda att betraktas som en del av människosläktet. Och både vi och dem mår bäst av att man utan dröjsmål avslutar deras miserabla liv så fort man får syn på en.

Senare tänkte man att det där var väl lite överdrivet av vissa officerare, gammaldags hårdingar som förmodligen ritade annfallskartor mot Ryssland på sin fritid.

Men de visade sig ju ha rätt. Det går fan inte att lita på någonting som ryssen säger.

Ja vi var glada när Sovjetunionen föll och vi trodde inte att helvetet skulle uppstå på nytt. Detta känns värre än Sovjetunionen för det är någon sorts revanschism som tar bort all vettig utveckling. Din gissning var ganska bra. Det slår ju lite upp och ner med eftersläpning ibland.
Citera
2022-11-14, 17:02
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
"Inget skäl att betvivla". Nä det brukar låta så om allt rörande Ryssland. Det brukade höra till god pressetik att lägga in brasklappar "obs obekräftade uppgifter". Men nej, här ska det basuneras ut så fort något sägs likt en hjärndöd lynchmobb.
Uppgifterna får nog anses bekräftade när indonesiska myndighetspersoner faktiskt bekräftar att Lavrov varit på sjukan med sitt hjärta.

Det tycks ju som att han faktiskt var på Sangkah för ett kortare besök. Dock blev han ju inte inlagd eller något sådant.
Citera
2022-11-14, 17:02
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kina går ut officiellt och säger att det är oansvarigt att hota med kärnvapen på det sätt som Ryssland gör. Hoppas Putin fattar nu att kärnvapen betyder slutet för Ryska Federationen.
https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1592146062558785536

Kina vill kunna attackera andra länder utan att de tar till kärnvapen;-) Tänk om Taiwan hade haft kärnvapen.....

Om ryZZland använder kärnvapen i Ukraina riskerar de göra sin egen jordbruksmark radioaktiv. Tänk vilken svält några kärnvapen i Ukraina kan orsaka.
Citera
2022-11-14, 17:03
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/putin-utlandska-medborgare--far-strida-pa-rysslands-sida/

Lille Putte allt mer desperat.
Citera
2022-11-14, 17:05
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kina vill kunna attackera andra länder utan att de tar till kärnvapen;-) Tänk om Taiwan hade haft kärnvapen.....

Om ryZZland använder kärnvapen i Ukraina riskerar de göra sin egen jordbruksmark radioaktiv. Tänk vilken svält några kärnvapen i Ukraina kan orsaka.

Om Ryssland använder taktiska kärnvapen krävs specialutbildat trupp som följer upp insatsen för att den skall ha någon verkan. Och det är ytterst tveksamt om Ryssland har dessa resurser med den kompetensen i närtid.
Citera
2022-11-14, 17:06
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Förstår inte varför denna evighetstråd utan egentlig mening och struktur finns kvar.
En del säger att tråden är ett sätt att hålla NAFO trollen sysselsatta med verbalt gruppsex.
Testade lite inlägg för att få det bekräftat med råge.
Positivt att bli citerad massvis .
Negativt att i stort sett ingen bemöter i sak.
Ha en bra dag.
Ha ha det börjar bli jobbigt att vara ryssrunkare ser jag! 😂😂🇺🇦🇺🇦

Ni har ju inte haft många rätt eller något att glädja er över de sista månaderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in