Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Nejdå Nibe är inte shit.
Men värderingen är hög. PE 50. Försäljningen ökar visserligen men inte så fort tycker jag och är försäljningsökningen en valutaeffekt eller säljer man fler produkter?
Ja man säljer fler produkter och tryggat upp leverans kedjan för nya eventuella störningar i kedjan (kompenentbrist). Samt påbörjat starta upp på fler ställen.
Nu börjar värderingen bli hög men räknat medframtida kvartal och hur vintern ser ut så skulle jag tro vi kommer ha fortfarande fina rapporter att se fram emot.
Fabriken i Markaryd arbetas det i som aldrig förr och efterfrågan enorm. Samt senaste nyheten idag är att de kommer eventuellt ta plats i OMX30 nästa år.
Så ja jag säger nog fortfarande att korta denna aktien det var det dummaste jag läst på väldigt länge.
Tillägger att jag dock sålt av mitt innehav idag så ingen får för sig att jag sprider reklam här inne.
Men sedan mitt ursprungliga inlägg i denna tråden har ag sålt och köpt (trejdat) detta företag ett antal gånger med väldigt fint resultat.
Så jag får anse dig ha rätt. NIBE är ett ovanligt fint företag- Långt från "aka bajsis shitlist).