Citat:
Ursprungligen postat av
Nikasi
Du vet absolut ingenting om deras utredningsåtgärder. OM det ens är fotspår kan det lika gärna vara polisens. Men mest troligt är det inget särskilt alls. Tror du kan glömma fönstervägen nu.
Jag skulle tro att polisen har gjort mycket vad gäller olika avtryck, men jag känner skpsis runt de här skoavtrycken.
Dels platsen, men sedan blir en gräsmatta inte helt plötsligt jordig och bar på en fläck av en sko.
På hösten blir gräsmattan ofta lerig och kala fläckar uppstår, blir typ lite leriga. Om man trampar på gräset upprepade gånger blir den lättare skadad, då återväxten av gräset minskar. Det växer mycket långsammare.
Ett skoavtryck visar sig mest genom att gräset viker sig platt, t o m kan fastna i leran, och det kan uppstå ett avtryck från en sula förstås i den leriga delen.
Jag tänker att man kollar avtryck från bilens däck på fyndplats, och där kan ju också avtryck finnas från en sko om det är lerigt.
Att däcken kan ha varit på plats, kan ju förklaras av att JJ är där då och då på besök, men har hon vägarna förbi där, vid fyndplatsen med bilen? Så däckspår är ju väldigt intressant.
Vägen är ju inte en riktig väg i den bemärkelsen att den är asfalterad, utan om jag har fattat det rätt är det en blandning av en grusväg och skogväg, typ inget underhåll från kommunen regelbundet, utan det växer gräs mellan hjulspåren?
På däcken kan det finnas lera, växtdelar som överensstämmer med det som finns där, och mest intressant är kanske om tjejernas skor har lera/växtdelar av samma kvalitet/art som finns på brottsplatsen.