2022-11-14, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Tråkigt, FTX ägdes av en bra ärlig snubbe. Ogillar Kinesägda Binance mer (Kineser går ej att lita på)

Håller med. Hellre en amerikansk bedrägare som stjäl alla mina pengar, än att behålla dem hos en kinesisk/kanadensisk affärsman.

https://www.youtube.com/watch?v=1-rO9XGc6pk
Citera
2022-11-14, 10:59
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Tråkigt, FTX ägdes av en bra ärlig snubbe. Ogillar Kinesägda Binance mer (Kineser går ej att lita på)
ärlig? snarare korrupt
Citera
2022-11-14, 11:44
Medlem
Stones avatar
Citat:

Har du inte fattat någonting? Sedan har Binance flyttat från Kina. Jag tror de är registrerade på Malta. CZ litar inte heller på Kina. Men ta och kolla vad FTX bedrägeriet handlar om.
Citera
2022-11-14, 12:09
Medlem
Citat:

Vänta va? Ibland är det svårt att få fram ironi över internet, är detta ett sådant tillfälle?
Citera
2022-11-14, 12:14
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Vänta va? Ibland är det svårt att få fram ironi över internet, är detta ett sådant tillfälle?

Antagligen hade jag helt fel då många personer här verkar tycka annorlunda. Jag har inte läst på helt enkelt och utgick från personliga antaganden.

Ber om ursäkt.
Citera
2022-11-14, 12:28
Medlem
karateyngves avatar
Bra genomgång utav FTX-skandalen.
https://www.youtube.com/watch?v=BJnQPmKtJog
What the Media Won't Tell You About Sam Bankman-Fried/FTX

Donerat massor av stulna pengar till Biden
https://www.politico.com/news/2022/08/04/democratic-megadonor-sam-bankman-fried-00049048
Citera
2022-11-14, 14:03
Medlem
otellos avatar
FTX handlade precis som alla andra banker, enda skillnaden är att en av bankerna (Binance iirc) beslöt sig för att kasta dem framför bussen. Banker är skit.
Senast redigerad av otello 2022-11-14 kl. 14:19.
Citera
2022-11-14, 14:45
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Det florerar många konspirationsteorier nu. Jag tror den rimligaste teorin är att han donerade pengar till demokraterna för politiskt inflytande och personlig övertygelse. Det var säkert också ett utslag av storhetsvansinne. Sedan tog FTX+Alameda för stora risker och när Bitcoin-priset kollapsade drogs de med. Behöver inte vara mer komplicerat än så.
Citera
2022-11-14, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Håller med. Hellre en amerikansk bedrägare som stjäl alla mina pengar, än att behålla dem hos en kinesisk/kanadensisk affärsman.

https://www.youtube.com/watch?v=1-rO9XGc6pk

Det är ändå ingenting mot att de hamnar där de hamnar i 99% av fallen. I judens ficka.
Citera
2022-11-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Det florerar många konspirationsteorier nu. Jag tror den rimligaste teorin är att han donerade pengar till demokraterna för politiskt inflytande och personlig övertygelse. Det var säkert också ett utslag av storhetsvansinne. Sedan tog FTX+Alameda för stora risker och när Bitcoin-priset kollapsade drogs de med. Behöver inte vara mer komplicerat än så.

För stora risker är bara förnamnet. Ingen risk alls är lagom när det gäller insatta pengar på en börs, kan man tycka. Men om man kommer från fiatfinans- och fiatbankvärlden kanske det verkar fullt rimligt att använda insättarnas pengar till diverse sponsring, relamkampanjer, politikerköp och vidlyftiga spekulationer?
Citera
2022-11-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
FTX handlade precis som alla andra banker, enda skillnaden är att en av bankerna (Binance iirc) beslöt sig för att kasta dem framför bussen. Banker är skit.

Fel. Snubben är en skithög. Det är en enorm penningtvätt och en av grundarna har kopplingar till CCP.
Citera
2022-11-14, 17:38
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Det är intressant med det stora antalet antisemiter i denna tråd, för ett underforum som vanligtvis inte har så mycket av den varan. Men en fråga: Varför varnade ni inte för att FTX skulle kollapsa innan det gjorde det? Sam Bankman-Frieds judiskhet är inte något nytt, så detta borde ha varit ett fantastiskt tillfälle att bevisa styrkan i den antisemitiska världssynen genom att tidigt varna för FTX. I stället är ni bara här i efterhand och ropar jude, som om krypto inte var smockfullt av icke-judiska bedragare också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in