Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-11-13, 22:23
Medlem
Tyckte så synd om Helen när Sandra vann och fick komma in i Robinson. Vilket jävla omoget beteende på Sandra
2022-11-13, 22:29
Medlem
0Z8Ss avatar
Hejar på Homayon. Hans stoicism och målmedvetenhet är rätt najs.
2022-11-13, 22:30
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Efter tävlingen ser det ut som han har kissat på sig. Blöt kring skrevet, kanske var det därför han gick utan shorts. Men visst, heller Merdis rumpa än en hårig gubbrumpa! Han är garanterat bisexuell, så jävla cuck som han är så har han tagit den i röven , 100%!

Du måste ha pausat och granskat bilden VÄLDIGT noga om du sett en hårig gubbrumpa.

Jag tyckte då att den såg slät och go ut när den flimrade förbi
2022-11-13, 22:43
Medlem
ojojoj3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Hejar på Homayon. Hans stoicism och målmedvetenhet är rätt najs.
Ja men han är rätt oschysst tycker jag. Han betedde sig som en riktig bitch mot Pelle när han gnällde i lägret
2022-11-13, 22:59
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
2022-11-13, 23:28
Medlem
Zyxel04s avatar
Mina tankar om Ö-rådet:

Jag har tidigare skrivit att jag är skeptisk mot "twister". Problemet är att det "taktiska" minskar i betydelse. Det finns inget syfte med att planera sin resa långsiktigt om det alltid finns oväntade twister hit och dit. Du kan liksom inte planera en långsiktig strategi om det alltid kommer massa oväntad skit.

I detta program fick deltagarna reda på, några timmar innan Ö-rådet, att det skulle bli duell mellan de två som fick flest röster. Så har det typ aldrig varit förut. Om de hade vetat det tidigare så hade kanske andra personer valts till Ö-rådet. Det blir liksom "orättvist" på ett sätt. Man fattar beslut men vet inte vad som gäller. Blä.

På Ö-rådet så deltog alltså 6 personer men 3 (!) var immuna. Alltså även detta blir lite fail för det blir ett väldigt blekt Ö-råd om 3 personer är immuna.

I vanliga fall hade någon av de immuna ändå kunnat åka ut genom en ödesurna (?) men denna gång var det inte möjligt på grund av att de två (av tre) som fick flest röster skulle mötas i en duell.

Alltså Ö-rådet var egentligen förutsägbart på det sättet. Afghanen var det största hotet och det var ganska väntat att Valentinos gamla lag skulle rösta på honom. Samtidigt så var Britten den enda som Afghanen och Sofia kunde rösta på. Det var därmed väntat att Afghanen och Britten skulle mötas i en duell och där skulle troligen Afghanen vinna. Afghanen kunde kanske förlorat om det hade varit en teoretisk tävling.

Alltså jag vet inte vilket vädersträck som respektive lag har och därför kallar jag det för Valentinos lag. Det fanns fyra representanter från Valentinos lag på detta Ö-råd och det var Britten, Kris, Merdi och Värmland. Om dessa fyra hade kommit överrens att två röstar på Afghanen och två på Sofia: Vad hade hänt då?

För då hade Afghanen haft 2, Sofia haft 2 och Britten haft 2. Skulle man haft omröstning igen? Det hade ju blivti samma resultat. Eller hade alla tre fått gå upp i duell?

Att Valentinos lag inte gjorde detta, alltså inte kom överrens om att "dela sina röster", indikerar att de inte är särskilt enade och/eller taktiska. Men vi har tidigare vetat att det inte är särskilt enande och sprickorna har bestått även efter att Valentino lämnade.
2022-11-13, 23:47
Medlem
Zyxel04s avatar
Det har varit lite oklara besked från hon programledaren som jag inte ens kan namnet på.

I början av veckan sa hon att detta var sista veckan innan sammanslagning. Det skulle i så fall betyda att sammanslagningen börjar imorgon (måndag).

Men idag när Sandra kom så sa hon väl typ att "Ni i lag nord ska få förstärkning efter att Britten lämnat". På det uttalandet så låter det som om de ska fortsätta att tävla i lag. Lol.

Alltså med tanke på att Petra explicit sagt att det väntar en sammanslagning härnäst så måste det väl vara så.

Undra hur pakterna blir i så fall.

I lag syd så känns de ytligt ganska enade men Sofia är lite av en outsider.

Kommer Sofia vara trogen sitt lag syd? Hmm... Det är inte givet. Om Helene skulle komma in så kan nog och Sofia bilda en egen grupp.

I "pakten" som består av Afghanen, Greta, Martin och Alex så finns det en delning mellan Afghanen-Greta och Martin-Alex. Afghanen och Greta är dock inte medvetna om att Martin och Alex är så tighta utan Afghanen och Greta tror att alla fyra är i samma pakt. Det finns en chans för svek. Särskilt Martin tror jag skulle kunna vara sneaky.

I lag nord har man sett att L-O och Kris verkar ha connection. Det har de väl typ alltid haft och det beror ju på att båda blev alienerade (dissade) av Valle. Men även efter att Valle lämnade så har dessa två varit med varandra.

Noterbart är att trots att Valle lämnade så har de varit lite sprickor i det laget.

Britten och Värmland gav i början av veckan intrycket av att vilja bevara den pakt som Valle skapat. Värmland har dock alltmer börjat störa sig på Britten och verkar känna mer samhörighet med L-O och Kris. Frågan är om Värmland är "välkommen" till deras "pakt".

Merdi finns med i allt och jag vet faktiskt inte vart hon "står". Britten och Värmland försökte värva henne till deras pakt och hon har snackat om att hon vill att en kvinna ska vinna. Merdi är ju svår eftersom hon varit i båda lagen samt på gränslandet. Merdi har således kompisar i lag syd, i lag nord och på gränslandet.

Nu har också Sandra kommit in och ja, vi får väl se vem hon klickar med. Merdi verkade dock vara glad av att se henne. Om de nu blir en sammanslagnign så kommer nog Merdi och Sandra att vara med varandra.

På gränslandet finns just nu ADHD (Isabella), Helene och Britten. Isabella är tight med Sandra och kommer hon in ja då kommer väl de två att spela med varandra. Helene är tight med Sofia och där skulle det kunna bli paktande. Men kanske kan Helene också gadda ihop sig med Merdi, Sandra och Isabella (om alla skulle vara inne samtidigt) i någon gränsland-pakt.

Sen har vi Britten som nyligen kommit till gränslandet. Kommer hon ens in i Robinson igen? Och vem ska hon spela med.

Alltså första dagen så blev ju Britten offrad och Greta var drivande. Detta betyder nog att Britten troligen inte klickar speciellt bra med Greta. L-O var ju också kritisk mot henne. Det känns som om Britten skulle kunna få svårt att hitta en "pakt" om hon kom tillbaka till Robinson. Hon kanske dock skulle kunna klara sig kvar eftersom hon inte ses som ett hot.

Alltså det som är lite kul just nu är att det inte verkar finnas en "stor" pakt utan det verkar finnas flera små-pakter. Det gör det mer intressant för att det kan bli mer oförutsägbart.

De pakter som enligt min tolkning finns är:
- Greta & Homayun
- Martin & Alexander: Är utåt sett i samma grupp som Greta och Afghanen men de är i praktiken en självständighet enhet. Alltså, de känner ingen stark lojalitet mot Greta och Afghanen och skulle därför kunna kick them out.
- Sofia
- L-O & Kris
- Värmland (?): Kommer nog försöka gå in i den övre men frågan är hon är välkommen.
- Merdi: Kommer troligen försöka samverka med Sandra.
- Sandra

På det finns Helene, Isabella och Britten vars öde fortfarande är oklart.
2022-11-14, 08:14
Medlem
”Jag är inte redo att tappa mig själv” säger Merdi. Är någon någonsin redo att tappa sig själv..?
2022-11-14, 08:22
Medlem
plumba69s avatar
Jag funderar på hur de klipper och framställer personer i programmet

Britten framställdes som en väldigt beige människa som helst inte ansträngde sig och gillade att pasta.

Jag hoppas hon har en personlighet i verkliga livet
2022-11-14, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Jag funderar på hur de klipper och framställer personer i programmet

Britten framställdes som en väldigt beige människa som helst inte ansträngde sig och gillade att pasta.

Jag hoppas hon har en personlighet i verkliga livet

"En skön falukorv" hoppas hon ska levereras nu i Gränslandet.

2022-11-14, 08:41
Medlem
2022-11-14, 10:22
Medlem
Var sover de efter örådet?

Såg precis att de kom tillbaka till sina läger på morgonkvisten efter örådet. Är det någon som har koll på var de härbärgeras under natten då? Tänker att det borde ju knappast vara hotell o sådana bekvämligheter, men känns konstigt att de har ett uppdelat 8eller två) tältläger till deltagarna på annan plats? Någon som kanske har lite inside om det?
Senast redigerad av popcorn27c 2022-11-14 kl. 10:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in