Citat:
Ursprungligen postat av
Hussefar
Tycker allt att man ser att bilderna fiskarna använder sig av är datorgjorda. Jag är förvånad att någon ens går på det om man inte är retarderad.
Kanske för man själv har vetskapen om det när man läser varje färsk fångst på hemsidan, men tveksam. Känns som gäddorna tänker mer med kukarna än sunt förnuft.
Citat:
Ursprungligen postat av
Humanhistory
Precis man ser det direkt att det inte är några äkta människor. Det bevisar väl att de som har åkt dit på dumpen faktiskt är riktigt dumma och inte kan tänka logiskt.
Håller inte med er alls. Jag tycker bilderna är trovärdiga och vore det inte för att jag vet att de är datorgenererade så hade jag kunnat ta dessa ansikten för riktiga. Jag kanske hade kunnat tänka att någon tonårstjej lagt på ett filter eller sminkat upp sig ordentligt men jag hade inte definitivt kunnat fastslå att bilden var falsk och inte föreställde en riktig person.
Edit: En sak som dock kan avslöja en genererad bild är att ansiktet alltid är proportionerligt. Man ser liksom aldrig fejkbilder som har någon avvikelse i proportionerna. Denna misstanke verkar stämma:
Citat:
These results show that geometry information, in this case the asymmetry of human faces, can be effectively used to discriminate computer generated from the natural faces.
https://ieeexplore.ieee.org/document/6333919
Datorgenererade ansikten är i mycket större utsträckning symmetriska.