2022-11-14, 00:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Tillverka animerade bilder som är trovärdiga är komplicerat,
Var bilden animerad?
Citera
2022-11-14, 00:59
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Bilden är i sidoperspektiv, inte troligt skapad med yngregörande program.

Bevisa att den är simulerad.

Citat:
Tillverka animerade bilder som är trovärdiga är komplicerat, av den anledningen så får man utgå från att det är en äkta bild. Så det blir för den som påstår den är fejk som får bevisa.

Jag frågade vem som bilden föreställer, att få svar på det är låg, men finns.
Nu är det en avfotad bild, hade man tillgång till original kan man eventuellt se från metadata.

Har aldrig sett en simulerad bild i sidoperspektiv. Så jag tror inte på er.
Men va faan!? Har du sovit under en sten de senaste 10 åren? Vad har perspektivet med saken att göra? Det finns t.o.m. möjligheten att generera rörliga bilder. Hört talas om deep fake? Sett några filmer senaste tiden där åldrade skådisar spelar den yngre versionen av sin rollfigur?
Citera
2022-11-14, 02:03
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Tycker allt att man ser att bilderna fiskarna använder sig av är datorgjorda. Jag är förvånad att någon ens går på det om man inte är retarderad.

Kanske för man själv har vetskapen om det när man läser varje färsk fångst på hemsidan, men tveksam. Känns som gäddorna tänker mer med kukarna än sunt förnuft.

Citat:
Ursprungligen postat av Humanhistory
Precis man ser det direkt att det inte är några äkta människor. Det bevisar väl att de som har åkt dit på dumpen faktiskt är riktigt dumma och inte kan tänka logiskt.

Håller inte med er alls. Jag tycker bilderna är trovärdiga och vore det inte för att jag vet att de är datorgenererade så hade jag kunnat ta dessa ansikten för riktiga. Jag kanske hade kunnat tänka att någon tonårstjej lagt på ett filter eller sminkat upp sig ordentligt men jag hade inte definitivt kunnat fastslå att bilden var falsk och inte föreställde en riktig person.

Edit: En sak som dock kan avslöja en genererad bild är att ansiktet alltid är proportionerligt. Man ser liksom aldrig fejkbilder som har någon avvikelse i proportionerna. Denna misstanke verkar stämma:

Citat:
These results show that geometry information, in this case the asymmetry of human faces, can be effectively used to discriminate computer generated from the natural faces.

https://ieeexplore.ieee.org/document/6333919

Datorgenererade ansikten är i mycket större utsträckning symmetriska.
Senast redigerad av Lysturken 2022-11-14 kl. 02:40.
Citera
2022-11-14, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Senaste Kalmargäddan smakade riktigt gott. Som kuriosa är det alltså Berga vattentorn som syns ovanför gäddans biltak under de första sekunderna i klippet. Bara ca 1km i havets riktning från denna konfrontationen bor ju Vetlandatränaren numer. Har har precis bytt efternamn. Senaste gäddan bor i ljusstaden precis över gatan från där vetlandatränaren bor. Och 1km i motsatt riktning ligger ikea där pappagäddan fick spring i benen. Åker man 3 mil söderut hittar man Anders Källåker i söderåkra som ju dumpen hade en artikel om. Han som hade 2 miljoner barnporrfiler på datorn. Och två mil norr håller ju nyss utsläppte Skohandlaren från Mönsterås på att montera ny ytterdörr. Det är bara konstatera att gäddtillgången i Kalmar med omnejd är mycket god. En stam med mycket god tillväxt. Jag tror Sara och Patrik kommer få god anledning att återvända.

Jag swishar en tjuga. Märker donationen med AMFETAMIN.

Är Kalmar polis inblandade i de här gäddorna och det är därför de inte ser barnvåldtäkt som något allvarligt?
Citera
2022-11-14, 03:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Nu har flera skrivit att de vet bilderna i Dumpens loggar är genererade, är alla här involverade i Dumpens arbete. Är väl bara den som fixat bilden som kan veta?
Citera
2022-11-14, 03:21
Medlem
Den senaste kalmargäddan uppmärksammas i många olika inlägg Facebookgruppen Dumpen har.

Äcklet är aktiv inom flera idrotter och föreningar. Många tjejer som skriver om honom på Facebook.

Tydligen ledande i supporterföreningen för lokala hockeyklubben. Även om området är besudlat av pedofil-gäddor kan han ha svårt att hänga kvar där.

Hans karriär inom idrotten känns iskall om man läser inläggen på Dumpens Facebook.
Citera
2022-11-14, 04:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
När jag frågar vem flickan är i loggarna, svarar alla dumpenfrälsta att bilderna är simulerade. Bra svar för er att slippa tänka Dumpen gör något fel. Ingen utom den som skapat den kan veta, men ni vet? Om ni hävdar att den är simulerad (okej om ni säger att ni tror) men om ni säger den är simulerad får ni bevisa det eller beskriva vad i bilden som gör er så säker.

De så kallade insända berättelserna säger sitt språk att de är skrivna av samma person då satsmelodi och syntax är samma. Om det bara var korrekturläst skulle syntaxen skilja åt.

Finns ingen moraliskt tanke hos Dumpen att allt ska vara rätt och riktigt. Så varför skulle de lägga ned arbete och pengar på att simulera en bild, då det finns massor riktiga att ta av.
Citera
2022-11-14, 04:58
Medlem
Citat:
När jag frågar vem flickan är i loggarna, svarar alla dumpenfrälsta att bilderna är simulerade. Bra svar för er att slippa tänka Dumpen gör något fel. Ingen utom den som skapat den kan veta, men ni vet? Om ni hävdar att den är simulerad (okej om ni säger att ni tror) men om ni säger den är simulerad får ni bevisa det eller beskriva vad i bilden som gör er så säker.

De så kallade insända berättelserna säger sitt språk att de är skrivna av samma person då satsmelodi och syntax är samma. Om det bara var korrekturläst skulle syntaxen skilja åt.

Finns ingen moraliskt tanke hos Dumpen att allt ska vara rätt och riktigt. Så varför skulle de lägga ned arbete och pengar på att simulera en bild, då det finns massor riktiga att ta av.
du mår uppenbarligen inte som sig bör och du beter dig väldigt paranoid. sök hjälp. psykolog och preventel.
Citera
2022-11-14, 05:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
du mår uppenbarligen inte som sig bör och du beter dig väldigt paranoid. sök hjälp. psykolog och preventel.
Patrik och Sara har aldrig varit seriösa tidigare, varför skulle de nu plötsligt bli det, obotbara. Inte när de nått den ålder de är i. Sara har knarkat till sig ett förvridet ansikte.
Citera
2022-11-14, 05:40
Medlem
Citat:
Hur går det till att få simulerade bilder, vart köper man dessa, hur vet man att de är simulerade bilder och inte stulna bilder. Bilden ser verklighetstrogen ut till 99%.
Ring preventell omedelbart! Vill du köpa såna här bilder har du stora problem och behöver hjälp! Låt bli våra barn!!!! Kör hårt dumpen
Citera
2022-11-14, 06:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Den senaste kalmargäddan uppmärksammas i många olika inlägg Facebookgruppen Dumpen har.

Äcklet är aktiv inom flera idrotter och föreningar. Många tjejer som skriver om honom på Facebook.

Tydligen ledande i supporterföreningen för lokala hockeyklubben. Även om området är besudlat av pedofil-gäddor kan han ha svårt att hänga kvar där.

Hans karriär inom idrotten känns iskall om man läser inläggen på Dumpens Facebook.
Ja minst sagt.
Man kan säga att det inte verkar som om hans kamrater inom idrotten delar somligas uppfattning i att det är så naturligt att män tänder på barn och att man skall förstå hur lockade det blir av barn så de inte kan behärska sig -- som vissa här i tråden upprepat påstått.
Citera
2022-11-14, 06:28
Medlem
Anteauss avatar
Citat:

Det sista jag skulle kalla mig är dumpenfrälst, men jag ställer mig skeptisk till att Sara vill riskera utgivningsbeviset genom att begå upphovsrättsbrott. Det tar varken tid eller pengar att få till bilder på icke existerande underåriga att agna gäddor med. https://www.nytimes.com/interactive/2020/11/21/science/artificial-intelligence-fake-people-faces.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in