2022-11-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Då borde man tyckt så redan innan invasionen.
Har man så starka åsikter om Ryssland nu så borde man haft dom redan innan invasionen också.

Du inser att det hade lett till att Ryssland hade blivit lydstater som delats upp och jobbat för Dollarn?

Du tycker att USA ska äga hela världen alltså.

Iran, Kina, Ryssland motsätter sig den världsordningen. Tillkommer BLM, HBTQ hela skiten på köpet.

Vi har försökt sen 90 talet men vi ser nu att vi inte kan ha er bland folk. Patton hade rätt.

Bögeri är ett stort problem i Ryssland ja men skyll inte det på att Putin kollat för mycket på Friends.
Citera
2022-11-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Som pissryZzen precis gjorde i Kherson?😄

Nu var det ju ukrainskt territorium, så var ju mer att återta stulet land än att annektera annans territorium, men flydde gjorde ryssen. På ett icke skådat sätt sedan.. Jag vet inte, patetiskt är inte ett starkt ord nog för att beskriva spektaklet.

Fortsätter det så här för resten av de territoriella återhämtningarna så vore det kalas!

Man vet inte om man ska skratta eller gråta när det kommer till ryssarnas totalt hjärndöda och imbecilla sätt att sköta sin speciella operation som nästan utspelar sig som en Monty Python sketch..

.. Om det inte vore så att de i verkligheten står för vår tids värsta monster, skyldiga till massvis med krigsbrott, ofattbara övergrepp på oskyldiga, lidande och missär.
Citera
2022-11-13, 22:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu har ögonblicket kommit när Skabeyeva inser att Röda Armén får storpisk i Ukraina. Frågan är bara vad ryssen är ute efter nu?
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1591892356877660160

ja frågan är om det är nya direktiv eller om hon och andra blivit mer frispråkiga? Kanske skall ryska regeringen börja spinna det som att Ryssland har en liten armé och hela världen (Eller 50 länder) slåss mot Ryssland så vi tvingas retirera?
Citera
2022-11-13, 22:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Minst sagt kaxigt att Ukraina visar upp så kopiöst många Himars samtidigt. Helvete vilka mängder Himars dom har nu. Det är antagligen bara en liten del av vad som finns ute på fältet. Fy satan vad vi kommer se effektiv skadedjursbekämpning framöver.

https://twitter.com/NOELreports/status/1591166221839663104?s=20&t=7RZhqEEC5fhXnsoHDXvkmw

Det är vackert och poetisk rättvisa, ja inte för ryssen då.
Citera
2022-11-13, 22:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Om även soldaterna som ska försvara ön flyr utan motstånd, som dom är utplacerade för att göra… vakna… nu..

Vad är du far efter? Om man ger upp efter endast lite strid, så har en angripare rätt att ta det man försvarar?

Var det judarna som styrde även detta?
Citera
2022-11-13, 22:32
Medlem
Perun har lagt ut ett lysande klipp om "vranyo" och hur alla systematiskt kokar böckerna för att framstå som duktiga, vilket kostar ryska soldater livet. Mycket sevärt och passar enligt min mening också ganska väl in på folkmordsrepubliken Kina. https://www.youtube.com/watch?v=Fz59GWeTIik
Citera
2022-11-13, 22:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Jo för det är vad inlägget handlar om........
Hela skiten handlar om att USA inte vill att Ryssland ska existera såsom det gör idag.
Det ska bli en lydstat som Sverige, med HBTQ, massinvandring, knäböjande poliser och framförallt exploatering av deras naturresurser och lokalisering av deras kärnvapen.

Det är DÄRFÖR dom attackerar. Försöker bara förklara det för dig.

När det gäller mig så tar jag Sverige som USA styrt ALLA DAGAR i veckan framför ett Ryss-styre.

Vi har väl 1 miljon islamister, somalier och analfabeter, dagliga HBTQ parader men vafan.
Hellre gå runt i babbeSverige och ha hög levnadsstandard än att leva i något Ryskt miljonprogram.

Jag bara säger att saker kunde varit annorlunda, om vi haft en Europeisk försvarsallians utan USA.
Problemet är att du kopplar ihop sakerna med varandra som inte har någon koppling och det faller på att det var Ryssland som anföll. Men det finns mer muslimer i Ryssland än i Sverige. Bögar verkar de ha i övermåtta.

Jag förstår inte heller varför du tror att de skulle vara annorlunda om Europa hade en egen försvarsallians eller om Putin skulle vinna kriget. Det är den sammankopplingen jag inte kan förstå och inte heller hur man tror att det skulle förändra något.
Ingen kommer att anfalla Ryssland. De behöver bara lämna Ukraina, sedan kan de fortsätta att leva som de vill i deras egen självvalda isolering.
Citera
2022-11-13, 22:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Youtubern "Denis Davydov" informerade i sin kanal att en sådan operation var på gång. Jag hade nog hellre prioriterat att man rört sig österut i Zaphoritzia (när skall jag stava rätt) och skurit av Melitopol. Där kan man förhandla ut Ryssland och det vore ännu en rejäl käftsmäll mot Bög-Ryssland. Men naturligtvis vet Ukrainska stridsledningen mer än jag så man får hoppas att det dom gör är det bästa för krigets fortsättning. Oavsett, vi ser att Ukraina har initiativet och det är bra. Men detta att arbeta söderut kan vara en skenmanöver. Vi får se vad Denis Davydov säger ikväll eller rätta sagt i natt. Ibland sker hans rapporter så sent som efter midnatt.

Men Ukraina kan göra både och. Det är inte samma typer av trupper. Pansarbrigaderna kommer skickas till östra fronten men lätta specialtrupper kan härja med ryssarna vid Dniepr samtidigt. Ryssarna måste tvingas att splittra upp sina trupper.

Citat:
Om även soldaterna som ska försvara ön flyr utan motstånd, som dom är utplacerade för att göra… vakna… nu..

Sluta försvara mord, tortyr och våldtäkt. Det är ondskefullt att stödja sådant.
Citera
2022-11-13, 22:38
Medlem
hashs avatar
318 000 nymobiliserade soldater + på detta hade vi ca 180k professionella soldater.
Vi snackar nu om ca 500k soldater för ryssarna.

Ser fortfarande inga ryska framgångar.
Citera
2022-11-13, 22:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Alexander Dugin som la ut ett minst sagt kritiskt inlägg mot Putain på Telegram igår påstår nu att det var fejk. Nu meddelar han att han stöder Putain fullt ut. Och så slänger han med snuttefilten kärnvapen på ett hörn också. Förmodligen blivit tagen ordentligt i örat av Putains hantlangare.

https://twitter.com/wartranslated/status/1591903020513890304
Citera
2022-11-13, 22:50
Medlem
Citat:

Så betyder det VAD? att ryssen har rätt att ta området och förklara det som ryskt? Vad är du för ett stolpskott? Skärp dig nu

Men vem vet du kanske är en av dom som tycker det var bra gjort så slipper massa Ukrainska soldater dö
Citera
2022-11-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
318 000 nymobiliserade soldater + på detta hade vi ca 180k professionella soldater.
Vi snackar nu om ca 500k soldater för ryssarna.

Ser fortfarande inga ryska framgångar.

Du glömde räkna bort dom döda o sårade. plus alla som gett upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in