2022-11-13, 21:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Tyvärr hittades hon så långt efter försvinnandet så ev droger har gått ut efter så lång tid tyvärr :/
Kan man inte få fram det via håranalys även efter 2 v?
Citera
2022-11-13, 21:46
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Att A och J har historia är enbart en teori här i tråden.
Jag som bor i Vetlanda har aldrig hört att de skulle ha något att göra med varandra på det sättet.
Bra inlägg. Tycker det är sjukt tröttsamt med denna trådsanning.
Jag misstänker starkt att det beror på att folk tänker att det MÅSTE bero på svartsjuka och det som ligger närmst till hands är över en kille.
Men finns ju inget som tyder på detta
Citera
2022-11-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Det har skrivits här att någon av mgm använde telefonen i skogen ??? vem skrev om det först?
Jag vet inte om det är flera som skrivit om det men här var en teori i tråden som faktiskt mämner just det.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2022-11-13, 21:51
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decoz
Var har du hittat den bilden? Har inte sett den förut? Är du vän med henne på facebook? Eller instagram? Isf kan du inte lägga upp fler? Sådana vi andra inte kan se?

var någon i tråden för några dagar sen som la upp några instagrambilder från någon liten tjej från hemlandet som hade besökt JJ i somras.

Kanske inte snällt lägga ut flickans insta här dock heh
Citera
2022-11-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Det har skrivits här att någon av mgm använde telefonen i skogen ??? vem skrev om det först?

Radio Jönköping hade en uppgift om uppdatering i sociala medier medan de befann sig där i trakterna, utan att specificera närmare. Men med tanke på att de sökte i området några gånger innan hon hittades så var det kanske inte tillräckligt exakt positionering.

Edit: https://sverigesradio.se/artikel/sa-kan-polisen-knyta-misstankta-kvinnan-till-omradet-dar-tove-hittades
Citera
2022-11-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Bra inlägg. Tycker det är sjukt tröttsamt med denna trådsanning.
Jag misstänker starkt att det beror på att folk tänker att det MÅSTE bero på svartsjuka och det som ligger närmst till hands är över en kille.
Men finns ju inget som tyder på detta

Nej precis! Jag var med i denna tråd från första inlägget, men har HELT tappat suget på att fortsätta läsa, så mycket teorier och spekulationer som helt plötsligt blivit sanningar här, helt omöjligt att diskutera fallet när folk inte kan särskilja spekulationer och faktan.
Citera
2022-11-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Det är korrekt att Nationellt Forensiskt Centrum kan få fram enormt mycket via hårstrån och dess appendix. Även för lång tid tillbaka. Exakt vad och så vidare vet jag inte.
Citera
2022-11-13, 22:00
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Radio Jönköping hade en uppgift om uppdatering i sociala medier medan de befann sig där i trakterna, utan att specificera närmare. Men med tanke på att de sökte i området några gånger innan hon hittades så var det kanske inte tillräckligt exakt positionering.

Edit: https://sverigesradio.se/artikel/sa-kan-polisen-knyta-misstankta-kvinnan-till-omradet-dar-tove-hittades
Tack
Citat;Enligt uppgifter till P4 Jönköping har kvinnan skrivit på sociala medier att hon befann sig i trakten under natten då åklagaren menar att Tove blev mördad.

Var skrev hon det? Någon som vet?
Citera
2022-11-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Självklart kan man det!
Citera
2022-11-13, 22:04
Medlem
Citat:
/.../
Pappan har undrat vart hon är, han har t.o.m. skrivit på hennes Facebook och frågat vart hon är. /.../

Kan du se vid vilken tidpunkt han frågar detta? Skulle vara till hjälp för själva tidslinjen.
Citera
2022-11-13, 22:04
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Att A och J har historia är enbart en teori här i tråden.
Jag som bor i Vetlanda har aldrig hört att de skulle ha något att göra med varandra på det sättet.

Nu tror jag inte heller att de har något med varandra att göra MEN om du borde hört om dem måste betyda att du är nära dem och vet mycket om dem.

Det är ju inte så att alla kids i vetlanda går med banderoller på stan om vem de är ihop med.

Känner du dom? Om så, berätta gärna mer.

Tills dess är jag tveksam.
Citera
2022-11-13, 22:05
Medlem
Muffin6666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Alltså, mina kunskaper om droger och hur de kan analyseras har jag glömt just nu.

Däremot vet jag att så fort du dör, då upphör eliminationen av alkohol, och alkohol kan man analysera om inte kroppen blivit för illa åtgången. Om jag inte minns fel.

Däremot vet jag inte vad som händer med vissa droger, om de efter döden omvandlas till andra ämnen, bryts ner. Kanske även sådana resultat kan avslöja något?

Jag vet iaf att man kollar olika ämnen i blodet, för att spåra sådant, så helt omöjligt kan det inte vara.

Då skulle det ju vara möjligt att utföra ett perfekt mord om alla ämnen bara "pof" försvann.

Finns säkert något ämne som är dödligt, men svårspårat efter döden, men de borde vara mycket svåra at få tag på. För gemene man då.

Nästan alla droger och gifter går potentiellt att hitta i en död kropp. Men man måste ju göra en specifik analys där man letar efter just det ämnet. Vilket innebär att man kanske inte vet vad för prover man ska ta.
Undantag är kalium och insulinförgiftning. Både kalium och insulin är lätt att få tag på. Anledningen till att vi inte hittar dödsfall där man använt dessa vid förgiftning kan ju vara just att det inte upptäcks.

Däremot kan man ju se tecken av att man har dött genom förgiftning vilket leder till att man väljer att ta prover baserat på symptomen. Tex uppkastningar, konstig färg på huden, märklig lukt osv.

Alkoholhalten i kroppen ändras efter döden då bakterier som börjar bryta ner vävnader avger alkohol som restprodukt.
Tar man enbart blodprov så kan det bli falskt positivt för alkohol, eller betydligt högre än vad det var då döden inträffade. Dock tror jag man kan ta prover på vissa vävnader som ger mer tillförlitligt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in