2022-11-12, 16:43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vad är skillnaden?
För det är 2 olika påståenden! När du skrev "och" mellan.
Citera
2022-11-12, 16:46
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
För det är 2 olika påståenden! När du skrev "och" mellan.
Du får nog förklara vad du menar att skillnaden är.
Citera
2022-11-12, 18:43
Medlem
Citat:
Minns att du ljög om gasmätare som mätte halten av HCN i likkällaren. Någon sådan har förstås aldrig existerat.

Varför citerar du mig och sen skriver nåt helt annat än det jag skrivit i citeringen…? Varför svarar du inte det som står i citeringen…?

Och jo, det finns dokument bevarade på att det beställdes gasdetektorer för HCN till gaskamrarna, och dessa har vi redan visat i trådarna.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2022-11-12 kl. 19:32.
Citera
2022-11-12, 19:44
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Varför citerar du mig och sen skriver nåt helt annat än det jag skrivit i citeringen…? Varför svarar du inte det som står i citeringen…?

Och jo, det finns dokument bevarade på att det beställdes gasdetektorer för HCN till gaskamrarna, och dessa har vi redan visat i trådarna.
Vilka "vi" har visat det?
Citera
2022-11-12, 20:41
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Vilka "vi" har visat det?

Han ljuger. Vad som beställdes var 10 gasdetektorer för rökkanalerna i krematorierna. "Gasdetektorer" för HCN var inte ett föremål som existerade på 40-talet, och kemiska testkit för HCN existerade redan i överflöd i Auschwitz (och var ingenting som behövde beställas via ingenjörsfirman Topf & Söhne). Dessa genomskinliga lögner tar 2 minuter att motbevisa – det blir bara pinsamt när de upprepas in absurdum.
Citera
2022-11-13, 19:46
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Njae bara konstigt att text som du postar, finns inte någon annanstans än på CODOH, troligen har den som postat det inlägget förändrat den totalt. Klart det gör... jag har inte haft problem med det.

Jo, den finns i en fysisk bok, varifrån den nedtecknats av mig. Men oavsett om den kommer från en artikel som återpublicerats på CODOH eller om den kommer från en fysisk, tryckt text, så är källan hundra gånger mer seriös och väl underbyggd än någonting som du använt som källa de senaste 5 åren. Det är för övrigt ganska anmärkningsvärt att du omedelbart antar att primärkällor som inte stödjer ditt argument har förfalskats eller manipulerats, trots att din absolut vanligaste källa (en Wordpress-blogg) bokstavligen avslöjats med att ha förfalskat dokument i ett försök att "bevisa" förintelsemyten.
Citera
2022-11-13, 19:49
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Jag har flera gånger i detta forum redovisat nazisternas egna autentiska tester där man konstaterar att utgasning av HCN sker tillräckligt fort långt ner under 0°C. Så tyvärr, du har fel som vanligt.

Kan du visa mig dessa tester? Jag är genuint nyfiken.
Citera
2022-11-20, 10:43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jo, den finns i en fysisk bok, varifrån den nedtecknats av mig. Men oavsett om den kommer från en artikel som återpublicerats på CODOH eller om den kommer från en fysisk, tryckt text, så är källan hundra gånger mer seriös och väl underbyggd än någonting som du använt som källa de senaste 5 åren. Det är för övrigt ganska anmärkningsvärt att du omedelbart antar att primärkällor som inte stödjer ditt argument har förfalskats eller manipulerats, trots att din absolut vanligaste källa (en Wordpress-blogg) bokstavligen avslöjats med att ha förfalskat dokument i ett försök att "bevisa" förintelsemyten.
Men skrev jag inte? Njae bara konstigt att text som du postar, finns inte någon annanstans än på CODOH, troligen har den som postat det inlägget förändrat den totalt. Klart det gör... jag har inte haft problem med det.

Alltså personen har säkert tagit fakta från en bok men skrivit om den så mycket! För stämma överens med det han vill. Det lättare förfalska fakta för att skriva ner det i en bok och släppa.
Citera
2022-11-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Kan du visa mig dessa tester? Jag är genuint nyfiken.

Bara att läsa innantill….
I länkarna finns originaltext på tyska, översättning på engelska, tabeller och diagram. Man kan alltså se att utgasning av HCN sker ända ner till mycket låga minusgrader, och om man t ex skulle ha 50% utgasning på 1 timme vid säg -5 grader och då nå 400 PPM så skulle man om man dubblade mängden tillsatt Zyklon B nå 800 PPM på 1 timme i -5 grader. Eller om man fyrdubblade mängden nå 800 PPM på 300 min.
Men, nu var det ju aldrig så lågt som minusgrader i mordgaskamrarna. Det fanns ju möjlighet till uppvärmning i flera fall, t ex i Birkenau krema 2-3. Och bökar man in några hundra personer som avger ca 100W värmeenergi vardera så stiger tempen fort i ett rum

https://phdn.org/archives/holocaust-history.org/works/irmscher-1942/htm/intro000.htm

https://phdn.org/archives/holocaust-history.org/works/irmscher-1942/htm/p035.htm
https://phdn.org/archives/holocaust-history.org/works/irmscher-1942/htm/p036.htm
https://phdn.org/archives/holocaust-history.org/works/irmscher-1942/htm/p037.htm
Citera
2022-11-20, 15:21
Medlem
blamages avatar
Citat:
Bara att läsa innantill….
I länkarna finns originaltext på tyska, översättning på engelska, tabeller och diagram. Man kan alltså se att utgasning av HCN sker ända ner till mycket låga minusgrader, och om man t ex skulle ha 50% utgasning på 1 timme vid säg -5 grader och då nå 400 PPM så skulle man om man dubblade mängden tillsatt Zyklon B nå 800 PPM på 1 timme i -5 grader. Eller om man fyrdubblade mängden nå 800 PPM på 300 min.
Men, nu var det ju aldrig så lågt som minusgrader i mordgaskamrarna. Det fanns ju möjlighet till uppvärmning i flera fall, t ex i Birkenau krema 2-3. Och bökar man in några hundra personer som avger ca 100W värmeenergi vardera så stiger tempen fort i ett rum

https://phdn.org/archives/holocaust-history.org/works/irmscher-1942/htm/intro000.htm

https://phdn.org/archives/holocaust-history.org/works/irmscher-1942/htm/p035.htm
https://phdn.org/archives/holocaust-history.org/works/irmscher-1942/htm/p036.htm
https://phdn.org/archives/holocaust-history.org/works/irmscher-1942/htm/p037.htm
Hur får man in 2000 pers på 100kvm i en likkällare med en dörr som går inåt? Hur kunde de undgå att kvävas av syrebrist? Hur vädrade man ur gasen från alla fickor kropparna skapade? Hur mättes antalet Zyklon B burkar upp för att nå dödlig konc? Var finns manualen för gasning med Zyklon B i likkällare?

Emotser ett uttömmande svar på var enskild fråga.
Citera
2022-11-20, 18:34
Medlem
Citat:
Hur får man in 2000 pers på 100kvm i en likkällare med en dörr som går inåt? Hur kunde de undgå att kvävas av syrebrist? Hur vädrade man ur gasen från alla fickor kropparna skapade? Hur mättes antalet Zyklon B burkar upp för att nå dödlig konc? Var finns manualen för gasning med Zyklon B i likkällare?

Emotser ett uttömmande svar på var enskild fråga.

Alla dessa frågor har redan besvarats många gånger ger om i olika trådar i detta forum.

Dessutom så kör du ju i diket direkt med att komma med falska påståenden.

Ingen av gaskamrarna för massmord hade dörrar som gick inåt. Men självklart så tittar ju korkade och oärliga förnekare bara på de tidigaste ritningarna och ignorerar att det finns senare revideringar där det är ändrat till en dörr som går utåt…

Utöver det så kommer du med samma gamla uttjatade påståenden och frågor som du redan fått svar på många gånger om, och som i flera fall är helt irrelevanta frågor..
Citera
2022-11-20, 19:54
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Alla dessa frågor har redan besvarats många gånger ger om i olika trådar i detta forum.

Nej, de har inte besvarats på ett trovärdigt eller acceptabelt sätt. Ditt påstående om att "inga dörrar öppnades inåt" är t.ex. en sanning med modifikation. Bårhusen till Krema II och III hade i de tidigaste ritningarna från 1942 dörrar som öppnade inåt; om vi skall följa förintelseivrarnas "logik" så tog det SS-genierna över ett halvår att inse att dörrarna måste öppnas utåt, trots att man enligt legenden redan utnyttjade bårhuset (Leichenhalle) i Krema I för massgasning av judar!

Det faktum att du aldrig kan vara ärlig i dina "argument" säger väldigt mycket om din personlighet och slarviga attityd till historieforskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in