Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Han var vaken länge men sen sov han till 11-tiden dagen efter, sa hans mamma (i en tidningsintervju bara ett par dagar efter försvinnandet). Det var då han blev väldigt orolig och började ringa runt. Då ringde han också polisen.
Jag skriver inte det här för att vara otrevlig, men kan du snälla försöka hitta källan till det här? Flera användare har påpekat att det här är hittills okända uppgifter och om de stämmer påverkar det hur man ska tolka nattens händelser. Så jag vill bara för trådens skull att det inte ska bli fel här.
Personligen har jag bara läst en intervju med AWs mamma och i den framkommer inte alls det du skriver. (se nedan). Jag har följt media noggrant, men kan förstås ha missat, misstolkat, inte kunnat läsa låsta artiklar från Vetlandaposten osv.
Ur AB artikel publicerad 20/10, uppdaterad 21/10.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veeGwB/pojkvannens-mamma-ingen-forstar-vad-som-kan-ha-hant
Citat:
[...]
Tove har en pojkvän i Vetlanda sedan ett och ett halvt år tillbaka.
– Jag tror inte att han vill prata med er just nu. Han orkar nog inte med det, säger hans mamma Cathrin.
Mamman berättar att sonen och Tove ofta brukade vara hemma hos henne, men att sonen nyligen köpt en lägenhet i Vetlanda.
– Hon har ju bott här till och från, men nu sedan han skaffade lägenhet har de ju varit där. Men de har varit väldigt mycket hos oss på helgerna.
[...]
Toves pojkvän ska ha varit med när Missing people samlats varje dag, men han har inte själv deltagit i insatsen och eftersöket ute i terrängen.
– Nej, det har han inte. Han tycker det är obehagligt, säger hans mamma Cathrin.
Hon har ingen aning om vad som kan ha hänt och är lika chockad som alla andra som hon uttrycker det.
– Jag har inte hört talas om att det skulle ha varit något bråk eller om hon skulle ha varit oense med de här flickorna eller någon annan. De har ju haft diskussioner men det har ju mest varit tonårstjafs. Allt är för mig helt ofattbart. Hon är världens gulligaste, säger Cathrin och fortsätter:
– Vi har ändå så bra kontakt så om det hade varit något allvarligt, med något hot eller så. Då hade jag nog fått reda på det.
Cathrin berättar att hennes son och Tove brukade umgås med en av de nu häktade flickorna för längesedan, men ingenting i närtid.
– Jag har inte hört talas om något om henne på ett år säkert, säger hon.
[...]
Cathrin, Toves pojkväns mamma, återkommer i samtalet till att hon inte kan förstå vad som skulle kunna ha hänt.
– Men jag hoppas verkligen hon kommer tillbaka. Hoppet är det sista som försvinner, säger hon.
Inte ett ord om hur länge AW var vaken, när han vaknade, eller om han var den som ringde polisen.
Vem som ringde polisen tycker jag dessutom är ganska oklart, det har väl bara framkommit att det är
anhöriga som anmäler henne försvunnen? Vilket naturligtvis kan vara AW.
Citat:
Söndag
På söndagen kontaktar pojkvännen en av de misstänkta kvinnorna, enligt Aftonbladets uppgifter. Då säger kvinnan till honom att de bråkat, men blivit sams igen.
11.00: Tove har inte kommit hem efter utekvällen och anhöriga har inte fått kontakt med henne under söndagsmorgonen. Hon anmäls försvunnen. Polisen fattar snabbt misstankar om att ett brott kan ha skett.
Min fetning.
https://archive.ph/Ixlil#selection-2427.0-2443.196
Ber om ursäkt för långt inlägg och många citat, men tycker som sagt det är viktigt att vi får koll på det här.