2022-11-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag vet inte, men troligen samma föräldrar, det är ca 1-2 år mellan dem, väldigt tätt.

Jag tycker/tror mer på att JJ varit jobbig även hemma. Om man tänker på hur lätt hon verkar ha för att ljuga, samt att hon dessutom verkar tro att alla bara ska tro på henne/hennes lögner så verkar familjen nästan givit upp på att konfrontera. Det blir mer som att flyttar hon hemifrån så får hon ordna upp skiten själv.

Hur kunde hon få jobb som elevassistent på ett dagis?? Hon har ju inte ens gått gymnasielinjen "Vård och Omsorg" eller Vårdlinjen kanske det heter numera.....

Det råder sådan brist att vem som helst får hoppa in ifall vi visar upp ett fläckfritt utdrag ur belastningsregistret.
Citera
2022-11-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Om dom stod precis i hallen när bråket började och drog så hårt att hårtussar lossnade. Varför hördes inga skrik innan dunsarna?
Svaret är ganska enkelt. Armen ströp luftintaget. Vilket förhindrade eventuella ljud. Därför kan ingen person framkalla ljud. Sedermera dunsarna som hördes utlöstes av hennes kamp som uppstod av att få luft och komma loss.
Ett preliminärt fall som kommer klassas som dråp.
Förmodligen kommer allt ovanstående framläggas under denna veckan genom media?
Sedan varför jag ej namnger eller specificerar mina källor är av olika anledningar. Bland annat av ett förtroende mellan mig och källan.
Ganska logiskt?
Citera
2022-11-13, 17:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Två fall som iaf initialt liknade detta. 2 Unga kvinnor som anmäls försvunna. En av dom vet jag att du själv följt.

Beata anmäldes försvunnen och inom 5 timmar, var drönare, hundar, polis igång och letade. En man anhölls inom två timmar.

Amela i Grästorp. Anmäldes försvunnen mån morgon. Samma dag letade poliser, hundar och helikopter efter henne. Dagen därpå anhölls en man.

Det gemensamma var ett onaturligt försvinnande och att personerna som sågs sist med offret anhölls. Det behöver inte krävas mer än så.
Amela följde jag inte, men att det drogs igång direkt med Beata var att det fanns mycket graverande info initialt, inte bara anmälan om att hon inte kommit hem.
Citera
2022-11-13, 17:52
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Enligt följande händelser och orsaker till detta tragiska öde.
Det har jag hört av ganska insatta personer. Allt handlade om en stöld som Tove skulle bli ersatt eller få tillbaka. Därigenom följde hon med till lägenheten. Vilket inte stämde.

Teorin är att när Tove skulle lämna lägenheten, så drog någon henne i håret bakifrån vid hallen. Därefter satte sig någon på henne på bröstet och försökte förmodligen hindra denne att lämna lägenheten.
För i bakhuvudet saknades hårtussar och sedan sprickor i revbenen. ( förmodligen kraftfullt satt sig på henne .) Samtidigt som Tove kämpade ( för sitt liv ? ) pressade individen kraftigt armen mot strupen.
( Syns på obduktionen i form av skador på struphuvudet . ) Därefter förlorades medvetandet som bidrog till hennes död.
Ett typiskt inslag av dråp när någon form av sinnesförändrade medel är inblandade.

Vem som drog henne i håret bakifrån och vem som satt på denne är ointressant. Bägge är lika skyldiga till gärningen.
Därför är deras enda chans ( för att slippa straff ) är att förneka gärningen och tiga igenom förhören. Fast det är bara en tidsfråga innan de erkänner. Ovanstående finns det bevis för och tydligt visar att bägge är lika skyldiga till dråpet.
Denna vecka som följer kommer att komma fram. Kanske redan imorgon efter att dessa bevis kommer framläggas vid intensiva förhören?

Jag har läst dina inlägg här och även om denna teori låter som ett sannolikt händelsebelopp så tvivlar jag på att någon ”insatt” skulle dela så detaljerad information med någon som dig.

Sen kan skenet bedra, du kanske är en väldigt normal person irl. Tvivlar dock på det. Du osar ”här kommer en snubbe som har obehaglig närvaro”.
Citera
2022-11-13, 17:53
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Ja den människan verkar inte riktig i knoppen
Nej, påhittade historier om stöld med ingående våldsskildringar (som dessutom beskrivs som sant) hör inte hemma här.
TT förtjänar bättre.
Sorry for being the partypooper.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-13 kl. 18:00.
Citera
2022-11-13, 18:03
Bannlyst
Citat:
Enligt följande händelser och orsaker till detta tragiska öde.
Det har jag hört av ganska insatta personer. Allt handlade om en stöld som Tove skulle bli ersatt eller få tillbaka. Därigenom följde hon med till lägenheten. Vilket inte stämde.

Teorin är att när Tove skulle lämna lägenheten, så drog någon henne i håret bakifrån vid hallen. Därefter satte sig någon på henne på bröstet och försökte förmodligen hindra denne att lämna lägenheten.
För i bakhuvudet saknades hårtussar och sedan sprickor i revbenen. ( förmodligen kraftfullt satt sig på henne .) Samtidigt som Tove kämpade ( för sitt liv ? ) pressade individen kraftigt armen mot strupen.
( Syns på obduktionen i form av skador på struphuvudet . ) Därefter förlorades medvetandet som bidrog till hennes död.
Ett typiskt inslag av dråp när någon form av sinnesförändrade medel är inblandade.

Vem som drog henne i håret bakifrån och vem som satt på denne är ointressant. Bägge är lika skyldiga till gärningen.
Därför är deras enda chans ( för att slippa straff ) är att förneka gärningen och tiga igenom förhören. Fast det är bara en tidsfråga innan de erkänner. Ovanstående finns det bevis för och tydligt visar att bägge är lika skyldiga till dråpet.
Denna vecka som följer kommer att komma fram. Kanske redan imorgon efter att dessa bevis kommer framläggas vid intensiva förhören?

Tja, med tanke på de ljud man hört låter det som ett rimligt händelseförlopp. Men TT lär ju hinna skrika när hon blir dragen i håret tycker man, att hon skulle vara så försvarslös att hon aldrig vid något tillfälle lyckas slå sig lös tillräckligt för att kunna skrika på hjälp känns inte rimligt. Men... TT kan såklart ha svimmat när hon slog bakhuvudet i golvet, och när hon väl vaknar till har hon en arm mot strupen, och en person sittande på bröstet, kan inte göra annat än sparka med benen innan hon dör. TT hör såklart ringklockan och försöker förgäves få den utanför dörren att förstå vad som pågår.

Skulle JJ och MH vara kapabla till detta verkligen, är någon av dom tung nog att orsaka sprickor på revbenen?

Bra trollning om så är fallet, du lär ha läst på ganska bra om du diktat ihop detta.
Citera
2022-11-13, 18:05
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Vänta på förundersökningen. Där kommer det visa sig om vad jag har skrivit. Överfallet som orsakade Tovas död inträffade i hallen.
Anledningen till hennes död är en skuld ( stöld ) som skulle betalas tillbaka. Bägge är lika skyldiga, oavsett deras olika versioner. Bara för att det finns bevis att bägge är delaktiga till detta hemska dråp.
Kände hon skuldkänsla för att hon kom och ville reda ut bekymret hemma hos JJ ihop med MH ?
Försök igen.
Citera
2022-11-13, 18:09
Medlem
GatlingGunnars avatar
Entropi kräver inget som helst underhåll, informationsavsaknad gällande mordfallet avhandlar har lett till en synnerligen absurd kavalkad av post hoc ergo propter hoc konstruktioner med ett fåtal undantag där användare febrilt försöker förhålla sig objektivt till så kallad fakta.

Fakta i fallet är att två individer för närvarande är häktade. Röda bilar, igenimmade fönsterrutor, hemliga knark-karteller, det så kallade cykelspåret och allmänna spekulationer som skulle få Hans Holmér och hela Palme-gruppen att storkna gröna av avund.

Folie à deux skulle om de misstänka även är faktiska förövare kortsiktigt förklara nekandet då den mer fogliga och följsamma parten anammar den dominantas förvrängda verklighetsuppfattning dock borde rimligtvis den fogliga och beroende parten vid isolering återfå en mer sansad och normal verklighetsuppfattning. Å andra sidan är det också möjligt att den faktiska verkligheten är för fasansfull för att omfamnas och vid förhör skulle sålunda reaktans kunna leda till befästande av förnekelse.

Högintressant fall, frustrerande tråd. Tålamod är bra!
Citera
2022-11-13, 18:15
Medlem
Det här ger mig kalla kårar när jag ser JJ blick och leende. Psycho vibes

LÄNKTEXT
Senast redigerad av Moonlight21 2022-11-13 kl. 18:25.
Citera
2022-11-13, 18:18
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonlight21
Det här ger mig kalla kårar när jag ser JJ blick och leende. Det ger psycho vibes

https://www.imagevenue.com/ME15KP4M

Trams, din analys av personens ögon grundas grundas i att du har anledning att ha en negativ attityd gentemot dem. Konfirmations bias, känslotänkade och allmänt skvallerkärringmaterial.
Citera
2022-11-13, 18:19
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatlingGunnar
Entropi kräver inget som helst underhåll, informationsavsaknad gällande mordfallet avhandlar har lett till en synnerligen absurd kavalkad av post hoc ergo propter hoc konstruktioner med ett fåtal undantag där användare febrilt försöker förhålla sig objektivt till så kallad fakta.

Fakta i fallet är att två individer för närvarande är häktade. Röda bilar, igenimmade fönsterrutor, hemliga knark-karteller, det så kallade cykelspåret och allmänna spekulationer som skulle få Hans Holmér och hela Palme-gruppen att storkna gröna av avund.

Folie à deux skulle om de misstänka även är faktiska förövare kortsiktigt förklara nekandet då den mer fogliga och följsamma parten anammar den dominantas förvrängda verklighetsuppfattning dock borde rimligtvis den fogliga och beroende parten vid isolering återfå en mer sansad och normal verklighetsuppfattning. Å andra sidan är det också möjligt att den faktiska verkligheten är för fasansfull för att omfamnas och vid förhör skulle sålunda reaktans kunna leda till befästande av förnekelse.

Högintressant fall, frustrerande tråd. Tålamod är bra!
Entropi fungerar på mer områden än .. information och statistik, men du tycks vara smart. Dåd behöver gärning *klapp* *klapp*
Citera
2022-11-13, 18:20
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han var vaken länge men sen sov han till 11-tiden dagen efter, sa hans mamma (i en tidningsintervju bara ett par dagar efter försvinnandet). Det var då han blev väldigt orolig och började ringa runt. Då ringde han också polisen.

Jag skriver inte det här för att vara otrevlig, men kan du snälla försöka hitta källan till det här? Flera användare har påpekat att det här är hittills okända uppgifter och om de stämmer påverkar det hur man ska tolka nattens händelser. Så jag vill bara för trådens skull att det inte ska bli fel här.

Personligen har jag bara läst en intervju med AWs mamma och i den framkommer inte alls det du skriver. (se nedan). Jag har följt media noggrant, men kan förstås ha missat, misstolkat, inte kunnat läsa låsta artiklar från Vetlandaposten osv.

Ur AB artikel publicerad 20/10, uppdaterad 21/10. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veeGwB/pojkvannens-mamma-ingen-forstar-vad-som-kan-ha-hant

Citat:
[...]
Tove har en pojkvän i Vetlanda sedan ett och ett halvt år tillbaka.
– Jag tror inte att han vill prata med er just nu. Han orkar nog inte med det, säger hans mamma Cathrin.
Mamman berättar att sonen och Tove ofta brukade vara hemma hos henne, men att sonen nyligen köpt en lägenhet i Vetlanda.
– Hon har ju bott här till och från, men nu sedan han skaffade lägenhet har de ju varit där. Men de har varit väldigt mycket hos oss på helgerna.
[...]
Toves pojkvän ska ha varit med när Missing people samlats varje dag, men han har inte själv deltagit i insatsen och eftersöket ute i terrängen.
– Nej, det har han inte. Han tycker det är obehagligt, säger hans mamma Cathrin.
Hon har ingen aning om vad som kan ha hänt och är lika chockad som alla andra som hon uttrycker det.
– Jag har inte hört talas om att det skulle ha varit något bråk eller om hon skulle ha varit oense med de här flickorna eller någon annan. De har ju haft diskussioner men det har ju mest varit tonårstjafs. Allt är för mig helt ofattbart. Hon är världens gulligaste, säger Cathrin och fortsätter:
– Vi har ändå så bra kontakt så om det hade varit något allvarligt, med något hot eller så. Då hade jag nog fått reda på det.
Cathrin berättar att hennes son och Tove brukade umgås med en av de nu häktade flickorna för längesedan, men ingenting i närtid.
– Jag har inte hört talas om något om henne på ett år säkert, säger hon.
[...]
Cathrin, Toves pojkväns mamma, återkommer i samtalet till att hon inte kan förstå vad som skulle kunna ha hänt.
– Men jag hoppas verkligen hon kommer tillbaka. Hoppet är det sista som försvinner, säger hon.

Inte ett ord om hur länge AW var vaken, när han vaknade, eller om han var den som ringde polisen.
Vem som ringde polisen tycker jag dessutom är ganska oklart, det har väl bara framkommit att det är anhöriga som anmäler henne försvunnen? Vilket naturligtvis kan vara AW.
Citat:
Söndag
På söndagen kontaktar pojkvännen en av de misstänkta kvinnorna, enligt Aftonbladets uppgifter. Då säger kvinnan till honom att de bråkat, men blivit sams igen.
11.00: Tove har inte kommit hem efter utekvällen och anhöriga har inte fått kontakt med henne under söndagsmorgonen. Hon anmäls försvunnen. Polisen fattar snabbt misstankar om att ett brott kan ha skett.
Min fetning. https://archive.ph/Ixlil#selection-2427.0-2443.196

Ber om ursäkt för långt inlägg och många citat, men tycker som sagt det är viktigt att vi får koll på det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in