2022-11-13, 17:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Vad man längtar till fupen alltså kommer va mycket spännande läsning tror jag.

Ja, verkligen!

Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Utan att veta, förmodar jag att det behövs något mer.
Polisen brukar inte vara på fötter så snabbt när unga tjejer försvinner, men det här gick i racerfart. Och där tror jag att samtalet/meddelandet var avgörande.

ja, ovanligt snabbt polisen var på fötter!

Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Enligt följande händelser och orsaker till detta tragiska öde.
Det har jag hört av ganska insatta personer. Allt handlade om en stöld som Tove skulle bli ersatt eller få tillbaka. Därigenom följde hon med till lägenheten. Vilket inte stämde.

Teorin är att när Tove skulle lämna lägenheten, så drog någon henne i håret bakifrån vid hallen. Därefter satte sig någon på henne på bröstet och försökte förmodligen hindra denne att lämna lägenheten.
För i bakhuvudet saknades hårtussar och sedan sprickor i revbenen. ( förmodligen kraftfullt satt sig på henne .) Samtidigt som Tove kämpade ( för sitt liv ? ) pressade individen kraftigt armen mot strupen.
( Syns på obduktionen i form av skador på struphuvudet . ) Därefter förlorades medvetandet som bidrog till hennes död.
Ett typiskt inslag av dråp när någon form av sinnesförändrade medel är inblandade.

Vem som drog henne i håret bakifrån och vem som satt på denne är ointressant. Bägge är lika skyldiga till gärningen.
Därför är deras enda chans ( för att slippa straff ) är att förneka gärningen och tiga igenom förhören. Fast det är bara en tidsfråga innan de erkänner. Ovanstående finns det bevis för och tydligt visar att bägge är lika skyldiga till dråpet.
Denna vecka som följer kommer att komma fram. Kanske redan imorgon efter att dessa bevis kommer framläggas vid intensiva förhören?

Mycket intressant om det stämmer!

Jag misstänker även att JJ varit en strultjej ganska länge, även för sin egna familj. JJ har egen lgh, men INTE JJs äldre bror, JJ har egen bil, men INTE JJs äldre bror.......

Vad är det som JJ skulle ha stulit?
Citera
2022-11-13, 17:25
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, verkligen!

ja, ovanligt snabbt polisen var på fötter!

Mycket intressant om det stämmer!

Jag misstänker även att JJ varit en strultjej ganska länge, även för sin egna familj. JJ har egen lgh, men INTE JJs äldre bror, JJ har egen bil, men INTE JJs äldre bror.......

Vad är det som JJ skulle ha stulit?
Favorisering bland barnen eller har de inte samma pappa och mamma ?
Citera
2022-11-13, 17:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det har jag hört av ganska insatta personer. Allt handlade om en stöld som Tove skulle bli ersatt eller få tillbaka. Därigenom följde hon med till lägenheten. Vilket inte stämde.

Teorin är att när Tove skulle lämna lägenheten, så drog någon henne i håret bakifrån vid hallen. Därefter satte sig någon på henne på bröstet och försökte förmodligen hindra denne att lämna lägenheten.
För i bakhuvudet saknades hårtussar och sedan sprickor i revbenen. ( förmodligen kraftfullt satt sig på henne .) Samtidigt som Tove kämpade ( för sitt liv ? ) pressade individen kraftigt armen mot strupen.
( Syns på obduktionen i form av skador på struphuvudet . ) Därefter förlorades medvetandet som bidrog till hennes död.
Ett typiskt inslag av dråp när någon form av sinnesförändrade medel är inblandade.

Vem som drog henne i håret bakifrån och vem som satt på denne är ointressant. Bägge är lika skyldiga till gärningen.
Därför är deras enda chans ( för att slippa straff ) är att förneka gärningen och tiga igenom förhören. Fast det är bara en tidsfråga innan de erkänner. Ovanstående finns det bevis för och tydligt visar att bägge är lika skyldiga till dråpet.
Denna vecka som följer kommer att komma fram. Kanske redan imorgon efter att dessa bevis kommer framläggas vid intensiva förhören?
Det behöver ytterligare poängteras att det är din högst personliga teori! Du formulerar dig som om det vore belagt.
Citera
2022-11-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Enligt vem? Det står i en tidigare länkad artikel i Aftonbladet att han ringde en av kvinnorna på söndagen. Hon hade berättat om bråket och att de hade blivit vänner igen. Det kan vara helt fel men var finns info om att någon försökte låta som Tove i ett meddelande?

Står ett frågetecken där! Det betyder ungefär "kan det vara så kanske?". Finns ingen officiell info om detta. Bara rykten.
Citera
2022-11-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Sluta trolla i en sån allvarlig tråd
Vänta på förundersökningen. Där kommer det visa sig om vad jag har skrivit. Överfallet som orsakade Tovas död inträffade i hallen.
Anledningen till hennes död är en skuld ( stöld ) som skulle betalas tillbaka. Bägge är lika skyldiga, oavsett deras olika versioner. Bara för att det finns bevis att bägge är delaktiga till detta hemska dråp.
Citera
2022-11-13, 17:36
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Jag kan väl ändå ge dig credit för att din teori inte är helt otrolig. I samband med ordväxling blir hon omkulldragen i håret och sedan skulle det mycket väl kunnat ha gått till så som du spekulerar.
Men som flera andra här säger: Redovisa din källa.
Citera
2022-11-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirius12
En fundering, uppe sent kan ju betyda till 02.00, det kanske är senare än normalt och efter samtalet strax före 2 var lugn och han slocknade. Sen är det ju säkerligen saker som hänt före 11 dagen efter som gör att anmälan kommer in vid 11 (om det nu stämmer). Tiden före fram till anmälan är väl bla leta ringa runt mm?

Citat:
Vänta på förundersökningen. Där kommer det visa sig om vad jag har skrivit. Överfallet som orsakade Tovas död inträffade i hallen.
Anledningen till hennes död är en skuld ( stöld ) som skulle betalas tillbaka. Bägge är lika skyldiga, oavsett deras olika versioner. Bara för att det finns bevis att bägge är delaktiga till detta hemska dråp.

Tack för infon, en rättelse, MORD istf dråp!
Citera
2022-11-13, 17:37
Medlem
Citat:

Om dom stod precis i hallen när bråket började och drog så hårt att hårtussar lossnade. Varför hördes inga skrik innan dunsarna?
Citera
2022-11-13, 17:39
Medlem
Osäker nu, troll el inte?!

Citat:

Ok, jag kanske var för snabb med att döma här. Troll el inte så verkar det troligt för mig iallafall!
Senast redigerad av Singlan74 2022-11-13 kl. 17:53. Anledning: Osäker nu, troll el inte?!
Citera
2022-11-13, 17:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Favorisering bland barnen eller har de inte samma pappa och mamma ?

Jag vet inte, men troligen samma föräldrar, det är ca 1-2 år mellan dem, väldigt tätt.

Jag tycker/tror mer på att JJ varit jobbig även hemma. Om man tänker på hur lätt hon verkar ha för att ljuga, samt att hon dessutom verkar tro att alla bara ska tro på henne/hennes lögner så verkar familjen nästan givit upp på att konfrontera. Det blir mer som att flyttar hon hemifrån så får hon ordna upp skiten själv.

Hur kunde hon få jobb som elevassistent på ett dagis?? Hon har ju inte ens gått gymnasielinjen "Vård och Omsorg" eller Vårdlinjen kanske det heter numera.....
Citera
2022-11-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag håller fullständigt med dig om det fetade, men så snabba med förhör och platsundersökning som de var denna gång tycker jag tyder på att "samtalet" varit alarmerande på något vis.
Om pappan/A bara anmält att T inte kommit hem, att ingen vet var hon är och att de var oroliga, tror jag inte allt dragit igång på direkten. De kunde visa att de hade fog för sin oro.

Två fall som iaf initialt liknade detta. 2 Unga kvinnor som anmäls försvunna. En av dom vet jag att du själv följt.

Beata anmäldes försvunnen och inom 5 timmar, var drönare, hundar, polis igång och letade. En man anhölls inom två timmar.

Amela i Grästorp. Anmäldes försvunnen mån morgon. Samma dag letade poliser, hundar och helikopter efter henne. Dagen därpå anhölls en man.

Det gemensamma var ett onaturligt försvinnande och att personerna som sågs sist med offret anhölls. Det behöver inte krävas mer än så.
Citera
2022-11-13, 17:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Vad för något var det som blivit stulet, och när?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in