Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Skönt att bara glida runt i europa, behöver inte gå i en rak linje. tar ju 14-15 mån ledigt snart, 12 mån tjänstledighet med 80% av lön sen 3 mån semester.
Ca 70 mil omväg, 150? 5000 kr bil? det stod upp till 15000 kr. Whats your problem? =)
Lutar åt en ford focus/mondeo 08-09 med 18000 mil som man kan få för 13.500-15000, ser rätt modern ut också.
150 mil extra blev min T/R resa. Men visst jag ger dig rätt i att du såklart inte behöver köra den omvägen hem också, då tar du kanske närmsta vägen.
Men bra input av dig själv ändå... jag gillar ideń med Focusen, hyfsat modern, ganska snygg som kombi, rätt pris och inga (mig veterligen) kända typfel på modellen - så Focus får du kolla vidare på
Vi får ingen info i tråden var din bostad ligger så jag har räknat södra Sverige typ "Göteborg-Toscana->Köra över gränsen från Frankrike så jag når Spanskt territorium". Vi andra vet inte var du bor och inte heller var ditt spanska boende är placerat. Du kanske kör från Piteå ner till Malaga...hur ska vi veta detta ?
My problem is...att du krånglar till det som fan med att åka till ditt hus någonstans i Spanien genom att välja en väg som kostar dig minst 280 mil enkel resa i bil...när ditt mål är din egen fastighet !?
Detta när du på ett enkelt sätt kan följa mitt ursprungliga råd och ta flyget och sedan köpa Focusen DÄR och använda denna till att cruisa omkring där. Finns ostar, vin och gamla borgruiner i Spanien också.
Disclaimer - Att ta omvägen om Italien kräver kanske en högre form av Slemhogifik-logik som vi vanliga inte kan ta till oss.
Det vanligaste (tråkiga) upplägget är annars - Mitt eget hus är mitt primära mål, jag vill komma dit så SNABBT som möjligt, med MINSTA möjliga bekymmer på vägen = Jag tar flyget ! (speciellt när du skriver att du gör denna resa flera gånger varenda år).