Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
Nu var det mötesscenariot som diskuterades och inte någon möjlig interaktion vilken som helst.
Inte för att särskilt mycket talar för sådan heller och dessutom kräver saken att Lisbeth av någon obegriplig anledning ljuger om och undanhåller detta.
Lyssnade på Palmepod:en om mötesscenariot (med Gunnar Wall) och faktum är att precis som föregående talare nämnde så är inte fokus på att det var ett i förväg bestämt möte .
Det nämner han på slutet av pod:en och säger samtidigt väldigt tydligt att det är "spekulativt".
Så när du skrev :
"Att Gunnar Wall, som enligt ryktet ska vara så påläst, förnuftig och ödmjuk,
fastnar i detta är omöjligt att begripa. Han fogar väl dessutom ytterligare
ett lika stort komplex av otroligheter i form av en orkestrerande mörkläggningsapparat till detta."
... så tycker jag att du spelar ned Wall betydligt mer än han förtjänar.
Mitt intryck är att han har precis alla positiva egenskaper som ryktet säger. (även om jag inte alls håller med honom i allt)
Wall avfärdade t.ex. Matte/Otto rätt kvickt med att det vore anmärkningsvärt att babbla dylika saker rakt ut på SBC (när han av Otto fick lyssna på ljudfilen).
När det gäller
mörkläggning så betyder ju inte det att HH var direkt eller indirekt inblandad i mordet .
Men nog kan de flesta hålla med om följande saker:
*Det är anmärkningsvärt hur HH tog kontrollen över hela utredningen och satte sig på 3 stolar
*Det är anmärkningsvärt hur HH sedan misskötte utredningen till den milda grad (stödet för fantombilden, stödet för PKK-spåret och varför de gick in i det spåret pga ett samtal som Ebbe hade tipsat om ett samtal om "bröllop")
https://www.expressen.se/nyheter/darfor-gick-polischefen-all-in-pa-kurdsparet/
*Det är anmärkningsvärt hur HH & Ebbe tidigare skötte detta med Sjukhusskandalen och hur de helt tydligt ljög ihop historien om Schakalen (har knappt hört liknande fantasifulla lögner från andra topp-gubbar) och stod med avklippta sladdar i följande länk:
https://wpu.nu/wiki/Sjukhusspionaff%C3%A4ren
*Det är också anmärkningsvärt att dessa två herrar (EBbe och HH) som sägs vara kända för att sopa igen skandaler också dyker upp så påtagligt i Palmemordet (och Ebbe fortsätter sedan på egen hand)
Ovanstående är nog för att jag inte ska tycka att någon form av mörkläggning är fullständiga tokerier.
Jag tycker Wall har bidragit mycket bra saker till att rota i detta om Palmemordet och han har också fått mycket erkännande för det . Vad har de flesta av oss som skriver här egentligen gjort i jämförelse ?
Att lyfta fram teorier och funderingar som är spekulativa är väl en förutsättning för att man inte bara ska fastna vid rena självklarheter - så gör även Wall ...