Citat:
Ursprungligen postat av
Bohmanian
Jag instämde endast i att du sa att det kommer bli hårt, att det kommer bli dyrt räknar jag med då jag vet att Bosse är duktig på det han gör. Du verkar inte förstå resonemanget alls om du bara fortsätter att tjata om nästa års trupp, detta är en investering som ska göras löpande över tid för att bygga en hållbar bredd. Ser du verkligen inte problemet med att bara ha ålderskategorin 25+ som breddspelare? Förr eller senare så kommer denna investering att behöva göras för Dif, om man väljer att göra det sakta eller snabbt är upp till dem.
Spelarna jag citerade var ett urval grupper av nyligen egenproducerade lirare som stått ut från respektive lag. Plocka vilka 3-4 som helst så hade de förmodligen förändrat Djurgårdens säsong.
Endast Malmö i Sverige har råd att ha tillräckligt bra breddspelare i den äldre kategorin och det fungerar oftast utmärkt kortsiktigt, men inte om man vill förvalta sitt kapital och framgång under längre tid. Om du plockar in 3-4 yngre spelare varje år så bygger du kontinuitet över tid, och kommer iallafall i närheten till den bredd endast Malmö kan köpa sig till.
Högerbacken Leo Cornic såldes i somras. 2+2 på 11 matcher i ett Rosenborg som kom 3:a, 1p efter Bodö/Glimt.
Hos oss gick Radetinac före som HB.
Svårt det där med breddspelare.