2022-11-13, 09:48
Medlem
snurresprettiss avatar
Vart tror ni Faltsetas hamnar? Varberg känns väl som mest troligt va med på avståndet?

https://fotbolltransfers.com/nyheter/faltsetas-jag-vill-fortsatta-i-allsvenskan-och-det-finns-intresse/160983
2022-11-13, 10:09
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohmanian
Jag instämde endast i att du sa att det kommer bli hårt, att det kommer bli dyrt räknar jag med då jag vet att Bosse är duktig på det han gör. Du verkar inte förstå resonemanget alls om du bara fortsätter att tjata om nästa års trupp, detta är en investering som ska göras löpande över tid för att bygga en hållbar bredd. Ser du verkligen inte problemet med att bara ha ålderskategorin 25+ som breddspelare? Förr eller senare så kommer denna investering att behöva göras för Dif, om man väljer att göra det sakta eller snabbt är upp till dem.

Spelarna jag citerade var ett urval grupper av nyligen egenproducerade lirare som stått ut från respektive lag. Plocka vilka 3-4 som helst så hade de förmodligen förändrat Djurgårdens säsong.

Endast Malmö i Sverige har råd att ha tillräckligt bra breddspelare i den äldre kategorin och det fungerar oftast utmärkt kortsiktigt, men inte om man vill förvalta sitt kapital och framgång under längre tid. Om du plockar in 3-4 yngre spelare varje år så bygger du kontinuitet över tid, och kommer iallafall i närheten till den bredd endast Malmö kan köpa sig till.
Högerbacken Leo Cornic såldes i somras. 2+2 på 11 matcher i ett Rosenborg som kom 3:a, 1p efter Bodö/Glimt.

Hos oss gick Radetinac före som HB.

Svårt det där med breddspelare.
2022-11-13, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vart tror ni Faltsetas hamnar? Varberg känns väl som mest troligt va med på avståndet?

https://fotbolltransfers.com/nyheter/faltsetas-jag-vill-fortsatta-i-allsvenskan-och-det-finns-intresse/160983
Om dom håller sig kvar låter det som en perfekt klubb för honom. Sett till åldern kanske Blåvitt är sugna på honom? 🤔
2022-11-13, 11:12
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om dom håller sig kvar låter det som en perfekt klubb för honom. Sett till åldern kanske Blåvitt är sugna på honom? 🤔

Nej men skall ju inte gå händelserna i förväg, Varberg kan ju fortfarande ryka men annars så borde dom väl ligga bra till angående Faltsetas.

Han spelade väl i Blåvitt för typ 10 år sedan om jag inte är ute och cyklar, minns dock inte hur bra han var där.
2022-11-13, 11:17
Medlem
Vilken tränarsilly, inte mindre än tre tränare som ryktas till en konkurrent och en har redan flyttat.
2022-11-13, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vilken tränarsilly, inte mindre än tre tränare som ryktas till en konkurrent och en har redan flyttat.
Vilka har vi?

Bäckström till u21.

Brännström till AIK.

Rydström ryktas till MFF.

Jocke P ryktas till Mjällby.

Vilket är det tredje ryktet?
2022-11-13, 12:04
Medlem
Citat:
Vilka har vi?

Bäckström till u21.

Brännström till AIK.

BPs tränarduo till oss.
2022-11-13, 12:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Ladan eller Rydström, vem ljuger? Enligt förstnämnda ska Rydström leda Malmös träning imorgon men verkar va lite stand still.
2022-11-13, 13:10
Medlem
ZlatanManias avatar
https://twitter.com/AnelAvdic/status/1591761890509836288

Jeahze på g till USA. Den mest väntade flytten denna silly?
2022-11-13, 13:45
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
https://twitter.com/AnelAvdic/status/1591761890509836288

Jeahze på g till USA. Den mest väntade flytten denna silly?

Lämna lär han tyvärr göra, frågan är om MLS är vägen han vill ta. Kan ju va kul med ett äventyr i USA.
2022-11-13, 16:04
Medlem
Citat:
Vilka har vi?

Bäckström till u21.

Brännström till AIK.

Bartosz till Sirius.
2022-11-13, 16:30