2022-11-13, 00:15
Medlem
Jag har länge velat kriga mot Ryssland - The Assholes of the world..Regering via Maffia..

Ryssland hatar verkligen EU och USA och gör allt för att förstöra och har gjort det i över 150 år - tex stöd till Miljöorganisationer (GreenPeace et all som är KGB organisationer för att ödelägga "väst")

Greta är en sådan produkt...ödelägga västvärlden. Så split där de kan.
Senast redigerad av Whistlehead 2022-11-13 kl. 00:19.
Citera
2022-11-13, 00:17
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det där är från Syrien i juni 2017, när ryska legosoldater ur Wagner PMC slog ihjäl en viss Hamdi Bouta på al-Shaer-basen eftersom de fått för sig att han hade deserterat från den Syriska armén.

https://www.youtube.com/watch?v=lOWURB92PKQ

Den lär inte ligga kvar så länge.
Citera
2022-11-13, 00:23
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Chersons provinshuvudstad är nu Genitjesk, norr om Krim, vid Azovsjön. Det meddelar den regionala regeringens talesman Alexander Fomin, enligt RT.
De flesta i tråden skulle dela denna ”nyhet” med en smiley, med tanke på hur absurt det är att Ryssland hävdar att Kherson fortsatt är ryskt, trots att provinshuvudstaden befriats av Ukraina.

Men om man stöder både kommunistdiktaturen i Pekins och despoten i Kreml, då är det givetvis annorlunda.
Citera
2022-11-13, 00:25
Medlem
KillPus avatar
Ivan grävde egen grav! Duktigt!

https://m.youtube.com/watch?time_continue=10&v=21soFWR2NNc&feature=emb_l ogo
Citera
2022-11-13, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ryssars reaktioner på förlusten av Kherson. Det är ganska blandat. Men vissa är ju direkt sinnessjuka.
Vissa verkar inte veta något eller låtsas att de inte vet. Några är besvikna, några säger att snart är hela Ukraina vårt och pratar om att Putin är bra för att han har kört ut alla bögar och judar ur Ryssland.

En kille säger bara, "Jag vill vara fri", "Jag tror de sätter mig i fängelse" och så går han.

Den enda som har en någorlunda sansad världsbild är den sista mannen.

https://www.youtube.com/watch?v=Tn-jBFbFfGA

Ryska kvinnan vid 7 min var intressant. Hon tycker kriget är rättfärdigat och befogat för att i Ukraina kallar man tydligen inte sin mamma för mamma utan för förälder 1 eller 2. Därför ska Ukraina invaderas av militär och hundratusentals ryska och ukrainska liv offras. Ungefär på den nivån är den genomsnittliga ryssen.

Nordkorea börjar framstå som ett progressivt och liberalt paradis i jämförelse med Ryssland.
Citera
2022-11-13, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Men de skickar sina vapen?

Jävla tjat om NATO! Det är ländernas egna regeringar och inte NATO som beslutar om vapenleveranser till Ukraina. Till skillnad från homodvärgen och hans lydstater så fattar suveräna länder sina egna beslut om de flesta saker. I västs länder så behövs ingen allsmäktig stormogul med stort våldskapital för att beslut ska bli tagna.

NATO är ramverket inom vilket ett antal fria länder samarbetar militärt för att gemensamt kunna skydda sig mot militära hot. Lite som en väloljad, stark, fungerande och icke-korrupt Warszawapakt…

Bara för att ni ryssar inte levt under despotiska bögdvärgar och deras maktfullkomlighet i decennier så behöver ni inte projicera ert sjuka system på resten av världen.
Citera
2022-11-13, 00:34
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Precis som att Kiev skulle falla inom 3 dagar?
Dessa fantasier är roliga.
Kommentar:
man får ge Moretex att han vet att helgardera:
”innan dess har Kiev fallit efter några månader eller år.”.

Man undrar hur kugghjulen snurrar hos någon som, trots en objektiv verklighet med konkreta militära motgångar i Kharkiv, Luhansk och Kherson, obekymrat fortsätter att förutsäga (drömma?) om ryska erövringar av Kiev.
Citera
2022-11-13, 00:37
Medlem
Det senaste är ju att Skandinavien skall vara en atomvapenfri zon?? Vem har bestämt det? Har Danmark bestämt det?

Det är Bullshit och jag anser att vi/Sverige skall bygga minst 100 atomvapen

Hela spektaklet om att Skandinavien skall vara atom fritt är ju också ett Sovjetisk fint "fredens hav"...där de naiva skandinaviska länderna inte kan försvara sig själva utan hjälp frpn USA.

Och samtliga regeringar i Skandinavien tyckte det var ok...
Senast redigerad av Whistlehead 2022-11-13 kl. 00:42.
Citera
2022-11-13, 00:39
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Möjligt att Ukraina slår till på ett oväntat ställe först, för att rySSarna skall förflytta trupper dit. Men sedan kommer, säkert ukrainarna att slå till i söder, Zaporizjzja oblast, när marken frusit till, samtidigt som de håller uppe visst tryck på andra ställen gör att förhindra att rySSarna förflyttar sina trupper, än en gång.

I den mån RySSland har förmåga till större offensiva operationer så kommer man att angripa meningslösa frontavsnitt, som vanligt. Givetvis med stora förluster som följd.

SlavaUkraini!

Jag tror RU snart ommer "retirera" från östra Cherson och Zaporiziya för att försvara Krim och Donbass. De måste ju fatta att det blir omöjligt att hålla landbryggan. Det är en för lång front utan naturliga barriärer.

Vi är snart tillbaka till fronterna för ett år sedan, ungefär. Mariopol lär RU försvara hårt, mem Melitopol tror jag tvingas baxka från.
Citera
2022-11-13, 00:39
Medlem
Citat:
NATO=USA+lydstater

När det gäller Rysslands krig mot Ukraina är hela Världen FÖR Ukraina bortsett från 5 dvs Nordkorea, ......Belarus.
Citera
2022-11-13, 00:44
Medlem
Citat:
Men de skickar sina vapen?

Ja..det hjälper dock inte för att vinna.
Citera
2022-11-13, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Dom kommer ,var så säker .

Man kan inte ”tacka nej” till Haag

Nej jag är inte säker.

Då måste det först ske en statskupp i Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in