2022-11-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Mycket märklig uthängning än så länge. Antar att mer chatloggar tillkommer. Just nu finns det bara en där fiskaren utger sig för att vara 18.
Nytt sätt att fiska... inte längre träff med minderåriga i fokus utan att fiska fram de med barnporr. Tycker jag är jävligt bra, men uthängningarna är fortfarande fruktansvärda.
Citera
2022-11-12, 23:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Mycket märklig uthängning än så länge. Antar att mer chatloggar tillkommer. Just nu finns det bara en där fiskaren utger sig för att vara 18.
Innan dumpningen så hade S och P varit till polisen och lämnat över material - barnporr - som han skickat till 18-åringen.
Han sökte inte barn, han sökte en ung "partner in crime" som sällskap när barnporren skulle konsumeras.
Citera
2022-11-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Innan dumpningen så hade S och P varit till polisen och lämnat över material - barnporr - som han skickat till 18-åringen.
Han sökte inte barn, han sökte en ung "partner in crime" som sällskap när barnporren skulle konsumeras.
Ny inriktning på fisket? Känns bättre i min mage i alla fall även om uthängning i full flärd fortfarande är vansinne i mina ögon.
Citera
2022-11-12, 23:46
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Mjo, jag förstod det. Men jag ser inte att chatloggen tillför nåt. Han nämner inte ens barnporr.

Tvivlar inte på att de fångat en ful fisk. Men chatloggen är för närvarande helt överflödig.
Senast redigerad av Lysturken 2022-11-12 kl. 23:49.
Citera
2022-11-12, 23:51
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Ny inriktning på fisket? Känns bättre i min mage i alla fall även om uthängning i full flärd fortfarande är vansinne i mina ögon.

Vansinne? Om nu textens beskrivning stämmer, oavsett om vi inte får se chattloggarna, så är det alltså en f.d. lärare som aktivt tittar på och sprider övergrepp på små barn. Våldtäkter på små barn.
En jävligt sjuk jävel helt enkelt.
Sysslar man men sån skit ska man hängas ut i offentlighetens ljus. Så är det bara.
Citera
2022-11-12, 23:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Mjo, jag förstod det. Men jag ser inte att chatloggen tillför nåt. Han nämner inte ens barnporr.

Tvivlar inte på att de fångat en ful fisk. Men chatloggen är för närvarande helt överflödig.
Det beror på att eftersom polisen plockat materialet så ingår det i förundersökningen och de får inte publicera det.
Citera
2022-11-12, 23:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det nog snarare så att de anpassar den efter omständigheterna. Kan de få polisen att gripa direkt så är det så fisket blir.
Citera
2022-11-13, 01:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nej, jag försöker inte forcera fram något.
Ersättning får man inte om man själv vållat situationen och det handlar om brott - att inte öppna dörren är att vålla situationen, det är dessutom frågan om gripande och husis.
Liknande situation kan vara uppbruten dörr för husis när någon inte är hemma - hittar man då t ex knark, barnporr eller illegala vapen som vederbörande förvarat i lägenheten så är husisen vållad av den som bor där .. och det blir i de allra flesta fall ingen ersättning.

Ja det räcker med trams från dig nu.
Hyresrätt och bostadsrätt äger hyresvärden föreningen ytterdörren. Vet att hyresvärden brukar få betala ändå.
Citera
2022-11-13, 01:20
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenJz
Fan vad folk flippa för att en kvinna frågade hur pengarna redovisades. Är väl en jätterimlig fråga, framförallt om man inte är så insatt. Herregud vad mycket skit hon fick.

Bara för att man inte är pedofil betyder det inte att man inte kan vara ett vider på andra sätt, vilket jag ser mer och mer av i trådar på Facebook nu.

S u c k
Speciellt då de använder privat Swish, de är en ideell förening, 3 måste sitta i styrelsen, vilka är det. Det verkar som om de lyckats registerna sig som ideell med organisationsnummer utan att ange sin styrelse. Frågan är om de är ideell förening, eller allmännyttig ideell förening.
Citera
2022-11-13, 01:41
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Nytt sätt att fiska... inte längre träff med minderåriga i fokus utan att fiska fram de med barnporr. Tycker jag är jävligt bra, men uthängningarna är fortfarande fruktansvärda.

Jepp, ett bra fiske, dvs att riktiga brott kommer till ytan och Polis kan ingripa omedelbart. Att locka med en fiktiv tjej på 14 är fel väg, eftersom inget brott begås då tjejen inte existerar. Tror att om dumpen byter bete vid fiskandet så skulle verkligen pedofilerna fångas.
Dock ej att förringa så har ett tiotal fula peddos plockats in via nuvarande beten, men freakshowens vara eller icke vara den kommer att fortsatt diskuteras in i absurdum, samt den därav i mina ögon totala brist på omtanke för anhöriga till gäddorna likaså.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-11-13 kl. 01:52.
Citera
2022-11-13, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Speciellt då de använder privat Swish, de är en ideell förening, 3 måste sitta i styrelsen, vilka är det. Det verkar som om de lyckats registerna sig som ideell med organisationsnummer utan att ange sin styrelse. Frågan är om de är ideell förening, eller allmännyttig ideell förening.
Ideell intresseförening.
Citera
2022-11-13, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Ja det brukar inte vara ett problem men det beror på många faktorer som hur bra är lösenordet, vilken typ av operativsystem används mm. Enda gången jag sett att polisen inte tagit sig in i en dator är när datorn hade ett BIOS lösenord. Ang telefonerna får ju polisen numera tvinga vederbörande att låsa upp mobilen (biometri), så det hade nog gått snabbt.

Du är ju lika dum som Micro i den här frågan.

Bara att nollställa Bios så är du förbi. Så var det förut i vart fall. I vart fall på fel nivå. Du snackar skit.

Det du kan ha läst är att lösenordet låg vid mbr. Det är den första delen av hdd från vilket operativet laddas.

Det enda som har någon betydelse är om han krypterat hårddisken ordentligt innan, och om de krypterade diskarna är upplåsta när polisen stormar lägenheten. Därför stormningen ska gå fort så att han inte stänger av datorn.

Därför dumt att ha ett fån som Dumpen som står och misshandlar dörrklockan innan.

Finns flera sätt att ordna kryptering på oavsett operstivsystem. Tror inte ens polisen försöker bruteforca det hela om de inte får lösenordet.

Telefoner är förrädiska men ofta krypterade. Går att antingen stänga av biometrin eller ha en snabbknapp för att låsa så att kod krävs för nästa öppning. Eller stänga av den. Än en gång. Snabbhet vid insats. Inte ge gäddan tid.

Det förrädiska är att mobiler tycks ha allt mellan himmel och gjord säkerhetskopierat i molnet. Den informationen går ju att komma åt bakvägen.

Känns ju som att den här gäddan dock är fel generation och typ för att ha ordnat sådant. Men vem vet? Han kan ju överraska. "Det enda jag minns om lösenordet är att det är långt".
Senast redigerad av odif6891 2022-11-13 kl. 04:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in