2022-11-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ingen har sagt något annat än att alla får söka.
Alla får söka -alla får inte beviljat.
Är man själv vållande och det handlar om brott så får i de allra flesta fall inte ersättning.

I det här fallet blir det sannolikt ingen ersättning med andra ord.

Det kan jag acceptera. En till aspekt är huruvida han äger dörren som slogs sönder vilket är ett krav för att få ersättning. Om han inte gjorde det, bor i hyresrätt alltså, så får han ingen ersättning, det får sannolikt den oskyldiga hyresvärden så då behöver han isåfall ändå inte hosta upp pengarna själv.
Citera
2022-11-12, 20:40
Medlem
micro113s avatar
Polisen knackar dörr .. Gädda 163

https://dumpen.se/2022/11/12/polisen-knackar-dorr-napp-163-goteborg/
Citera
2022-11-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Kan nämna två stora och fantastiska skribenter. Gipsy-tears skriver oerhört intelligent och många tänkvärda saker. Får mig att tänka på Lars Noren när jag läser hans inlägg. Önskar han skrev mer bara. Sen har du micro113 som har en helt ofantlig kunskap om det mesta här i livet och som utklassar dom flesta här i tråden. Är säker på att dom flesta delar min åsikt om dessa två.

Tack ska du ha men distanserar mig gärna ifrån dessa kommunister.
Citera
2022-11-12, 21:05
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Stemmer - denne sjarmøren
https://dumpen.se/2022/09/24/skohandlargaddan-napp-151-monsteras/

Kan godte oss over at han gikk konkurs, så han er ikke lenger skohandler
Den här videon är längre än det jag har sett tidigare och ännu en gång fick jag höra det underbara ljudet av motorsågen i ytterdörren och när den slår i marken Tack.
Citera
2022-11-12, 22:00
Medlem
Citat:
Han vill inte öppna dörren, men varför lämnar han alla apparater påslagna?
Kan han ha försökt radera allt men inte hunnit. Annars verkar det ju mer än lovligt korkat - motorsågen är ju inte direkt ljudlös.

Det tar inte så lång tid för polisen att ta sig in och den lille skohandlaren kanske inte jobbar bra under press. Dock att bara stänga av enheterna hade inte hjälpt honom mycket, han hade varit tvungen att åtminstone fabriksåterställa alla enheterna. (Om han inte haft kryptering men troligtvis inte på alla enheter som mobiltelefonen).

Så jag gissar på en kombination av chock och handlingsförlamning i en stressad situation
Citera
2022-11-12, 22:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Det tar inte så lång tid för polisen att ta sig in och den lille skohandlaren kanske inte jobbar bra under press. Dock att bara stänga av enheterna hade inte hjälpt honom mycket, han hade varit tvungen att åtminstone fabriksåterställa alla enheterna. (Om han inte haft kryptering men troligtvis inte på alla enheter som mobiltelefonen).

Så jag gissar på en kombination av chock och handlingsförlamning i en stressad situation
Ja, det låter logiskt.
Jag antar att de hade kunnat hacka sig förbi lösenord och sånt så det hade nog inte hjälpt att bara stänga av.
Citera
2022-11-12, 22:14
Medlem
QueenJzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/862182045135547/?sfnsn=mo&ref=share

Snyggt tiggeri

Fan vad folk flippa för att en kvinna frågade hur pengarna redovisades. Är väl en jätterimlig fråga, framförallt om man inte är så insatt. Herregud vad mycket skit hon fick.

Bara för att man inte är pedofil betyder det inte att man inte kan vara ett vider på andra sätt, vilket jag ser mer och mer av i trådar på Facebook nu.

S u c k
Citera
2022-11-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenJz
Fan vad folk flippa för att en kvinna frågade hur pengarna redovisades. Är väl en jätterimlig fråga, framförallt om man inte är så insatt. Herregud vad mycket skit hon fick.

Bara för att man inte är pedofil betyder det inte att man inte kan vara ett vider på andra sätt, vilket jag ser mer och mer av i trådar på Facebook nu.

S u c k

Jag följer Dumpen och uppskattar det mesta men det är verkligen en sekt runtomkring. På ett obehagligt vis.
Citera
2022-11-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ja, det låter logiskt.
Jag antar att de hade kunnat hacka sig förbi lösenord och sånt så det hade nog inte hjälpt att bara stänga av.

Ja det brukar inte vara ett problem men det beror på många faktorer som hur bra är lösenordet, vilken typ av operativsystem används mm. Enda gången jag sett att polisen inte tagit sig in i en dator är när datorn hade ett BIOS lösenord. Ang telefonerna får ju polisen numera tvinga vederbörande att låsa upp mobilen (biometri), så det hade nog gått snabbt.
Citera
2022-11-12, 22:26
Medlem
”Arrestering”.

Det finns inget i svensk rättsskipning som heter ”arrestera”. Man griper någon. Jävla svengelska.
Citera
2022-11-12, 22:38
Medlem
QueenJzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Jag följer Dumpen och uppskattar det mesta men det är verkligen en sekt runtomkring. På ett obehagligt vis.

Jag stöttar också dumpen men tyckte det var nästan mobbing.. kvinnan förklarade dessutom vad hon menade och ändå var folk helt galna. Vet inte om inläggen finns kvar, läste något i förbifarten att inläggen borde raderas..

Det var inte dumpen som var inne och skrev utan det var nån random dam.
Citera
2022-11-12, 23:13
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Polisen knackar dörr .. Gädda 163

https://dumpen.se/2022/11/12/polisen-knackar-dorr-napp-163-goteborg/
Mycket märklig uthängning än så länge. Antar att mer chatloggar tillkommer. Just nu finns det bara en där fiskaren utger sig för att vara 18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in