2022-11-12, 23:20
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Du verkar ha känsla för det här. Vi får se vem som har rätt!

Hoppas vi har tokfel och det blir tusentals. Och vid det stora nederlaget tar alla ryska soldater en gemensam reträtt mot Moskva. Det hade jag önskat mig.

Men jag medger att jag hade flyt igår.

Så jag slänger iväg en gissning mot övermorgon också, så att du får välja då, som jag ser det kommer det lugnas ner nu i den fronten.

Det mals fortfarande kring Bakhmut, så att det går under 300 har jag svårt och tro.

Jag gissar på 490 i övermorgon. 🙃

Med tanke på ovanstående, samt att det fortfarande slängs in kanonmat vid Bakhmut.
Citera
2022-11-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ställer Kina, Indien och andra upp på dessa sanktioner från väst? Har du ens hört talas om BRICS? Länder står nu i kö för att få bli medlemmar, bla Saudiarabien och Turkiet. Handel utan krav på reformer som passar väst oligarker och man får dessutom sköta sig själv och sin kultur utan att påverkas av vår woke. Det här är också orsaken till att USA dragit igång detta krig genom att provocera Ryssland, USA håller på att förlora makten över världen (Kina nästa). Ryssarna var förberedda som vi ser, sanktioner biter inte och de ekonomiska problemen med det drabbar nu Europa.

Det är du som är immun mot verkligheten men kanske du bara är okunnig om vad som händer i världen.

Och vilka av dessa länder accepterar att områden som de kontrollerar eller har anspråk på håller folkomröstningar om vilket land de ska tillhöra? Svaret är att inte ett enda av länderna gör det. Tror du ens själv att Kina ens för en sekund skulle acceptera en folkomröstning på Taiwan eller i Tibet?

Och BRICS-samarbetet är ju närmast ett skämt. Som någon annan skrev så måste man samarbeta och kompromissa om en organisation ska fungera. Ett samarbete där ingen är beredd att kompromissa kommer aldrig att lyckas. Samarbetar man så ställer man upp för varandra. I detta fall har ju alla de andra BRICS-länderna hållit sig borta från Ryssland. Indien avbeställde t o m ryska vapen eftersom de visade sig odugliga i kriget. Kina, Brasilien, Turkiet, Iran, Syrien och Indien blev garanterat upprörda när Putin fick för sig att befolkningen skulle få välja nationstillhörighet. Och Kina, som har territoriella anspråk på Ryssland, har nog närmast njutit av att "stormakten" Ryssland fått förnedra sig till att vigga vapen av Nordkorea och Iran. Jag misstänker att BRICS snart kommer att byta namn till BICS.
Senast redigerad av Auric 2022-11-12 kl. 23:24.
Citera
2022-11-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Offren dokumenteras löpande .... men kriget pågår fortfarande. Det kommer bli en domstol i Haag som sedan avgör.

Skitsnack. Putin och dom ryska generalerna kommer aldrig komma till Haag. Vem ska hämta dom ditt? Zelinsky?
Nej du ser…
Citera
2022-11-12, 23:24
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja, men ställ dom då till svars.

De har en tendens att råka ut för olyckor.
Bilolyckor, drunkning, ramla ut från fönster mm mm.
Snart har vi antagligen Putin själv som råkat komma åt någon strömförande ledning😀
Citera
2022-11-12, 23:25
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Det logiska vore att gå fram till Azov havet, någonstans mellan Mariopol och Melitopol.
För att på så sätt skära av Krim.
Sedan är det egentligen bara att vänta (svälta ut styrkorna på Krim) kanske attackera bron till Krim igen bara för att säkerställa att de inte kan få förnödenheter från det hållet.

Jag hade inte velat vara ryss på Krim nu…

Nej verkligen inte, men gärna en fluga på väggen där Putin befinner sig.

Inga indikationer på att dom kommer försöka mer norröver? Norr om Bakhmut?

Eller säkrar man söder först och sedan steg för steg resten? 🙂
Citera
2022-11-12, 23:26
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
"En mormor på knä möter sitt barnbarn, som befriade Kherson. Inga kommentarer...."

https://www.youtube.com/watch?v=yKCBYoWXFAg&ab_channel=Espreso.TV

Ja jag gråter när jag ser detta.

Ja Ukrainas offensiv blir lite försenad nu av överlyckliga Khersonbor.
Citera
Avstängd
JymdKjams avatar
Obegripligt att orcherna lämnar alla vapen kvar!? Fattar de inte att de kommer få dessa granater i huvudet till frukost imorgon??

https://youtu.be/GPHI3_wMrEg

Det tar inte jättelång tid att dra lite pentylstubin och fjutta på när man flyr fältet.
Citera
Medlem
Det är ovanligt att man ragordna sitt eget land ala feodalsamhälle - och samtidigt tycker det är välrdledade Rysk kultur
Citera
2022-11-12, 23:29
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
De har en tendens att råka ut för olyckor.
Bilolyckor, drunkning, ramla ut från fönster mm mm.
Snart har vi antagligen Putin själv som råkat komma åt någon strömförande ledning😀
Japp! tror när som helst . Hur Satan Putin kört ner Ryssland i graven i allt .
Citera
2022-11-12, 23:29
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Obegripligt att orcherna lämnar alla vapen kvar!? Fattar de inte att de kommer få dessa granater i huvudet till frukost imorgon??

https://youtu.be/GPHI3_wMrEg

Det tar inte jättelång tid att dra lite pentylstubin och fjutta på när man flyr fältet.

Kanske lite töntig anmärkning, men snubben som röker sittandes på en ammolåda kanske har lite väl stora kulor. Får små-ångest bara av att se det.
Citera
2022-11-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Hoppas vi har tokfel och det blir tusentals. Och vid det stora nederlaget tar alla ryska soldater en gemensam reträtt mot Moskva. Det hade jag önskat mig.

Men jag medger att jag hade flyt igår.

Så jag slänger iväg en gissning mot övermorgon också, så att du får välja då, som jag ser det kommer det lugnas ner nu i den fronten.

Det mals fortfarande kring Bakhmut, så att det går under 300 har jag svårt och tro.

Jag gissar på 490 i övermorgon. 🙃

Med tanke på ovanstående, samt att det fortfarande slängs in kanonmat vid Bakhmut.

Det bäst för soldaterna ja att tåga mot Moskva. Göra en militärkupp.

Men känns inte troligt, det kanske finns några kvinnor kvar i Ukraina som inte blivit våldtagna.
Citera
2022-11-12, 23:31
Medlem
Tvonds avatar
Ukrainskt Artilleri Himars beskjuter södra Kershon Oblast friskt ikväll, Chaplinka ligger bara 2 mil från Krims länsgräns. Man vilar inte på hanen utan man sätter press på Pissryssen direkt mycket bra

Citat:
The airfield in the occupied Chaplinka in the Kherson region is on fire. There is a strong detonation of ammunition🔥

Citat:
Chaplyns'kyi district Kherson is under fire by the AFU. Heavy strikes are reported.

Citat:
14 powerful explosions sounded. We are waiting for visuals. This is a serious attack.

https://mobile.twitter.com/NOELreports/status/1591545812680855552
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in