Jag tror Spence får chansen nu mot Leeds. Han är ung och det finns tid och chanser men just eftersom det varit så stora problem på hans position + att han gjorde ett bra inhopp nu i cupen borde ge honom en start.
Massa rykten just nu om Royal till Juventus, helt obegripligt

en okej lirare, men precis en sådan spelare som inte håller den nivån som Tottenham siktar att vara på. Vi har för många spelare som inte hade platsat i någon annan klubb med ambitioner.
Jag har inte heller koll på löner men Kane tjänar utan tvekan bäst. Om jag inte minns fel så har vi inte så många som ens tjänar £100k/vecka. Är väl Lloris, Son, Romero och några till.
Vi har Paratici, ja, som har mycket att säga till om vad gäller värvningar och som har ett bra arbete i Juventus under många år på meritlistan.
Han plockade in Romero, Bentancur och Kulusevski som han kände väl till från Serie A men som många fans i England avfärdade på förhand.
Nu har Romero varit mycket skadad men annars är det spelare som förbättrat laget avsevärt och varit bra. Andra värvningar har varit mindre bra.
Min oro sedan Pochettino lämnade är att det blivit mindre fokus på yngre spelare. Både Mourinho och nu Conte vill ju ofta ha rutinerade och färdiga spelare. Jag uppfattar det som att Conte är väldigt avvaktande med att släppa fram talanger och yngre spelare, vilket är synd. Han känns lite envis med sitt system och vilka som får spela. En del får oförtjänt många chanser medan Spence, Tanganga och Gil nästan inte får några alls. Lätt för mig som supporter att kräva att dessa bör släppas fram för de kanske inte övertygar på träningarna men hade velat se mer speltid för dem.
Zaniolo är spännande, men typ alltid skadad(?)
Om det är en titel som krävs innan han byter jobb blir han nog kvar en bra bit in i pensionen

Jag tror Paratici var en stor del i att Conte ens tog jobbet, de är ju gamla kollegor. Sedan har han definitivt fått garantier för transfers som varken Pochettino eller Mourinho fick. Annars hade han aldrig tagit jobbet. Jag vet inte vem man skulle gå efter om han inte förlänger. De namn jag tyckte var intressanta - Howe, Potter - har nyligen bytt klubbar.
Tror tyvärr det börjar bli kört för Spurs att locka till sig större namn när alla ser hur många bra managers vi haft utan att vinna något överhuvudtaget. Stämpeln blir svårare att tvätta bort ju mer tiden går och egentligen har Levy och klubben rätt orimliga krav. Vi var Big Six under några år men det gäller att vinna, bygga om vid rätt tidpunkt istället för att tro att man kan snåla till sig framgång. Det går inte idag.
När en spelare som Kane försvinner blir det ett än mindre attraktivt jobb. Tuchel om han inte hittar något bättre är kanske inte omöjligt. Vem det än i så fall skulle bli så måste man ge honom tid för detta att kicka managers hit och dit håller inte.
Som Arsenal med Arteta, helt rätt att stå kvar vid honom trots allt kritik och nu börjar det betala sig på ett oerhört imponerande sätt med en ung, spännande trupp, fin fotboll och framtidstro. Det kan vända fort och hatten av för Gunners som inte backade där. Ett av de roligaste lagen att följa just nu, även om det svider att erkänna
Håller helt med dig om sista raderna