2022-11-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Vi behöver bara några fler framgångsrika strategiska omgrupperingar från ryssarna för att hela Ukraina skall vara tömt på ryssar.

Alla vinner.

He he.
Ja några till "strategiska omgrupperingar"
ser vi fram mot.
Och gärna några slarv med rökning i marinbasen på Krim så skrotet där sjunker till botten så ryzzka marinsoldaterna får ro hem till moder ryzzland.
Citera
2022-11-12, 18:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Börjar komma videos med mycket kvarlämnad rysk ammunition i alla fall, men inte så mycket stridsvagnar etc. Kanske förstörde ryssarna sådant när de retirerade? https://twitter.com/antiputler_news/status/1591422624353193985

När ryssarna kom till Kherson jämfört med när ukrainarna kom tillbaka. https://twitter.com/antiputler_news/status/1591398861641228289
Citera
2022-11-12, 18:33
Medlem
Conny63s avatar
Tror att Putin måste bort fort som fan . Hur skall Ryssland komma tillbaka ? Hatade i hela världen av detta idiotiskt krig det är sjukt om han sitter kvar denna månad . Allt är borta idrottsarrangemang, idrottare får inte vara med mm mm tror vi är nära en kupp nu .detta krig är så sjukt hoppas ryssarna vaknar .
Citera
2022-11-12, 18:34
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Reflektion
över Moretex inlägg.
Var och en, även Moretex själv, inser förstås både det osanna och det orimliga i sitt inlägg. Varianter upprepas dag efter dag. Mycket tid och kraft används. Oftast är det verkliga skeendet det motsatta. Fler användare använder samma eller liknande metod.
Sakargumentation med länkar till den verkliga händelserna iogneras eller överprövas omedelbart med "Läs på"
Återkommer ofta. Snömoset kan bara förstås av de som "läst på"

Slutsats.
Det blir tydligare allteftersom att det är en variant på gaslightning som tillämpas.
Instämmer helt.

De kör samma visa om och om igen. Varför vet jag inte. Jag brukar roa mig med att titta in på den här sidan emellanåt.
(FB) Avstängningar och bannlysningar

Vi ser att både "guuben" och "Sherm" blivit avstängda ett tag för ohörsamhet nyligen. De spammar samma skit om och om igen tills de blir avstängda. Tror ni att de kommer vara borta under hela avstängningen eller ser vi dem snart igen?

Varför de håller på är ett mysterium? För mycket fritid? För någon diskussion är de inte intresserade av ändå. De slutar bara med påhopp eller som du skriver "läs på".

Tror ni att Ukraina kommer att starta en ny offensiv innan jul eller låter de ryssarna själva lösa nästa nederlag?
Citera
2022-11-12, 18:40
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Tror att Putin måste bort fort som fan . Hur skall Ryssland komma tillbaka ? Hatade i hela världen av detta idiotiskt krig det är sjukt om han sitter kvar denna månad . Allt är borta idrottsarrangemang, idrottare får inte vara med mm mm tror vi är nära en kupp nu .detta krig är så sjukt hoppas ryssarna vaknar .
Visst är det helt sjukt, likaså alla som försvarar puttes folkmords invasion!
Citera
2022-11-12, 18:41
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Håller med om att det kan vara svårt att verifiera förlusterna av tanks. Det skall bli intressant att se vem som har bäst magkänsla, jag säger 680 (vilket inte kan överklagas... ...) Du säger 750.

I detta tragiska onödiga krig får man försöka att inte deppa ned sig.

Jag tror att Bakhmut och området däromkring är en fälla för Bögunionen.

Hittade siffrorna, 810 döda, (jag 750, du 680 tror jag). Men va helt galet fel med tanks, trodde ju 16 och blev 24 st.
Citera
2022-11-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Man måste verkligen tro att Sverige är universums navel för att tro att Ryssland lägger en massa resurser på att påverka opinion just här genom sk rysstroll.

Opinionen i hela Väst är negativ till Ryssland. Inte så negativ som msm vill få oss att tro men dock ganska negativ. Ryssland har inte resurser att påverka alla dessa länders opinioner. Det är snarare så att de västliga regimerna försöjer påverka sina egna hemopinioner.

Aha, ni gör det på fritiden som någon form av hobby-förrädare.

Mysigt!
Citera
2022-11-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63

Det verkar finnas nån tanke i väst att om bara Putin försvinner så tar kriget slut och Ryssland blir ett normalt land. Det kommer inte hända. Kritiken som finns i Ryssland handlar inte om att kriget är hemskt och fel- bara att den ryska strategin har varit usel och man har gjort för mycket misstag. Den har varit för human. Ryssland och ryssar är imperialistiskt lagda och anser att de har rätt att dominera över sina grannländer. Risken är att någon som Prigozhin, Kadyrov eller Patrushev tar över och Ryssland blir än mer brutala, det är nog en utav anledningarna varför många makthavare i väst har varit så försiktiga mot Putin, de vet vilka som kan ta över efter karln.

Inte ens den i väst upphöjda Navalny har kritiserat kriget som sådant, bara att det är dåligt utfört och beklagat sig över att ryska liv spills.
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2022-11-12 kl. 19:23.
Citera
2022-11-12, 18:44
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Ryssarna kommer befria de ukrainska ryssarna vare sig du eller ni andra vill det eller inte. Ukraina kommer bli ett land utan tillgång till hav. Ukraina är ett land som helst inte ska innehålla några minoriteter alls då de har en tendens att inte respektera dessa. Det är bäst för Världen att Ukraina styckas upp för de kommer inte folkmörda varandra antar man.

Det är så Putin resonerar.
Men vad anser du själv? Är det värt allt detta? Blir det inte ännu mer polariserat i och med detta?

Du kan väl tänka själv att det kanske inte ens handlar om minoriteter i Ukraina, utan Putins mål att återta gammal sovjetisk mark.
Citera
2022-11-12, 18:45
Medlem
Brittiska experter anser att JAS Gripen blir det bästa flygvapnet för Ukraina. Det är enklare att sköta och kanske att utbilda piloter på. Sätt lite fart nu tuffe Uffe. Archer, CV 90, Carl Gustaf, JAS Gripen, skicka allt, vi är beredda att betala en särskild solidaritetskatt på grund av horBÖG-imperiets aggression.
Citera
2022-11-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Hittade siffrorna, 810 döda, (jag 750, du 680 tror jag). Men va helt galet fel med tanks, trodde ju 16 och blev 24 st.

Din beräkning var bättre, det skall erkännas men jag är glad för det. Jag återkommer med nya beräkningar men förväntar mig en lugnare dag.

Sverige måste sätta fart nu i att skicka vapen och utbilda. Jag har alltid varit emot skatter men inte nu längre. Ta Sidas pengar och hjälp Ukraina säger jag.
Citera
2022-11-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Brittiska experter anser att JAS Gripen blir det bästa flygvapnet för Ukraina. Det är enklare att sköta och kanske att utbilda piloter på. Sätt lite fart nu tuffe Uffe. Archer, CV 90, Carl Gustaf, JAS Gripen, skicka allt, vi är beredda att betala en särskild solidaritetskatt på grund av horBÖG-imperiets aggression.

Andra västländer kan ju köpa prylarna och ge det till Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in