2022-11-12, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Här är en film på när Röda Armén anfaller Pavlivka med en hel konvoj. Riktigt fina träffar med Stugna-P!! Detta kan vara förlusterna som fick ryska truppen att skriva ett öppet brev till ryska MoD haha. En som kommenterar att den ATGM som används på slutet efter två minuter är "TOW-red light", riktigt bra tryck i den!!

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1591454635919052815
Häftigt! Ryssen fattar inget innan det är för sent.
Citera
2022-11-12, 17:08
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
De har tydligen även tömt Kherson zoo och flyttat djuren till Krim. Det hade de inte gjort om de inte visste vilka orcher som kommer.

Hursomhelst så kommer Ukraina betala dyrt för dessa offensiver. Den ukrainska militären var emot dessa då de skulle kosta för mycket i människoliv vilket Kharkov-offensiven gjorde, samtidigt som den ukrainska armen inte var redo.

Zelensky ignorerade militären och gjorde som Väst ville. Väst ville ha en "seger" att visa upp för sina hemmaopinioner för alla de miljarder de spenderat på Ukraina. Om Ukraina var redo eller inte var inte viktigt för dem. Zelensky har skjutit sig själv i foten här men det är inte första gången. Gång på gång offrar han sitt eget folks bästa för vad hans chefer i Väst önskar. Grejen är att när det skiter sig så kommer Ukraina stå ensamt. Så långt tänker inte skådisen.

Så fort marken frusit sig stabil blir det andra bullar. Kriget är över om max ett halvår. Odessa och Kharkov kommer falla i ryska händer då de i princip är ryska städer. De kommer alltså bli BEFRIADE.

Då kommer det bli tyst i denna tråd och ni alla kommer att låtsas som om ingenting hänt och gå vidare och förpesta med eran närvaro någon annanstans. Kanske i tråden om det kommande kriget i mellanöstern om USA får sin vilja igenom, vilket jag tvivlar på.

Det här är ett klassiskt exempel på orwellianskt nyspråk. Ta en handling som du själv har begått och anklaga sedan din fiende för att göra just exakt det och måla sen upp fienden som moraliskt lågtstående för att de påstås göra det man gjort. Det är väldigt genomskinligt. Tyvärr verkar det ändå fungera på vissa målgrupper?
Citera
2022-11-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Varför så hög svansföring? Du har själv propagerat för Ryssland i ett antal inlägg. Dessutom har du tvärsäkert hävdat att ryssarnas reträtt från Cherson var en "bluff".

Propagerat för Ryssland gör jag inte.

Jag vill bara ge en verklighetsbaserad bild.
Vad som egentligen händer.
I media när man läser första sidorna när man handlar.
”Putins jättefiasko” Putins nederlag”
”då förlorar Ryssland kriget”
Ukrainas stora framgång ”
Osv osv osv….
Så har det ståt jättelänge nu.

Jag vill se vad som verkligen händer.

Men det är svårt att få en ärlig bild om hur det verkligen går.
Citera
2022-11-12, 17:10
Medlem
Citat:
Se kartor på hur man röstat senaste decenniet i Ukraina.

då har man ju röstat mot ryssvänliga partier och presidenter...

du vet väll att i fungeraned demokratier så behöver man redovisa sina val och valresultat, inte bara hittapå lite procentsattser och sen säga att det är resultatet....
Citera
2022-11-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Det här är ett klassiskt exempel på orwellianskt nyspråk. Ta en handling som du själv har begått och anklaga sedan din fiende för att göra just exakt det och måla sen upp fienden som moraliskt lågtstående för att de påstås göra det man gjort. Det är väldigt genomskinligt. Tyvärr verkar det ändå fungera på vissa målgrupper?

Javisst. Det är ett klassiskt exempel på en klassisk metod.
Fungerar inte på målgruppen som finns här tror jag. Med något undantag.
Ja, det är mycket genomskinligt.
Citera
2022-11-12, 17:16
Medlem
Citat:
Du verkar leva kvar i det förflutna. Det är inte Sovjet vi pratar om. Opinionen hemma i Ryssland är inte
glad över att det krävs mobilisering. Släpp sargen och kom in i matchen.

Det är du som är kvar i medeltiden.
Jag sa i get om filket hemma i ryssland. Folket bryr sig om att deras söner bröder männdör i ett krig som idioten putin beordrat. Putin skiter fullständigt i sina soldater. Hade han brytt sig hade han lagt av för länge sen. Det bör även du förstå.
Citera
2022-11-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Osv osv osv….

Svensk public service funkar(SVT)
Engelsk public service funkar(BBC)
Har bara bekräftade uppgifter. Får ej vara partiska.
Citera
2022-11-12, 17:17
Medlem
Citat:
Titta på ditt inlägg och jämför det med svaren du får. Du ser säkert skillnaden i intellekt. Du får bara hjärndöda svar så min fråga är: Har du tråkigt eller?
Haha, jag skriver bara av mig och struntar egentligen i svaren även om jag besvarar en del. Det är synd att tråden innhehåller mycket skräp och att debatten är låg. Det här konflikten är så mycket större än bara Ukraina och en del av ett större spel av Washington för att behåll värdsherravälde. Många här är känslomässiga och har tunnelseende, man kan inte ta del av den stora bilden och det är heller inte lätt med propagandan och lögnerna från väst media. Det är samma sak med tex. klimatfrågan och pandemin, piska upp känslorna och få människor att snabbt välja "rätt" sida utan att tänka, mjölka dom sen. Vi ser problemen detta leder till ekonomiskt inom EU och USA använder oss för att bygga upp sin egen industri igen genom att eliminera oss som konkurrent i världen (ingen billig gas eller billiga råvaror ifrån Ryssland längre). Vi har blivit reducerade till en NATO-styrka som ska ta sig an Rysssland och Kina senare.

Sen blir du, jag och andra kallade det ena och det andra hela tiden och det underhåller mig numera men det förstår dom inte. Det är ett gott tecken att dom inte kan hålla ihop sin ihopplockade historia levererad av Kiev och Washington. Det går inte längre att ljuga hur mycket som helst då internet finns idag och det är därför vi ser mer och mer censur från makten, bara en "sanning" och åsikt får existera.
Citera
2022-11-12, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala

Men inte på dig. Du vet såklart hur allt ligger till. Du läser Expressen så du vet.
Citera
2022-11-12, 17:18
Medlem
Sunimods avatar
Ryssarna retirerade inte ut från Cherson, de flydde nakna.
Troligen en chans att komma undan en säker död.
Lämnar man vapen och utrustning så tänker man nog försöka fly kriget.
Min tolkning, gör gärna er egen summering av vad man ser.

https://www.youtube.com/watch?v=h44hITGLPwg&ab_channel=Espreso.TV
Citera
2022-11-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Osv osv osv….

Men det som står stämmer. Sen att du inte vill ta in det , ja det dår stå för dig.
Citera
2022-11-12, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
då har man ju röstat mot ryssvänliga partier och presidenter...

du vet väll att i fungeraned demokratier så behöver man redovisa sina val och valresultat, inte bara hittapå lite procentsattser och sen säga att det är resultatet....

Kolla på kartorna, det är inte så svårt.

Sanningen svider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in