2022-11-12, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Så du ser det inte som särskilt seriöst utan som något slags trollmoment baraför att "gå ner på andras nivå"... eller något? Dåså, då är vi överens om att västra Ukraina, inklusive kustremsan, är områden som Ryssland inte har någon som helst historisk rätt till.

Jag har ingen aning om hur Odessas invånare känner sig. Det är det jag säger. Det jag hört är att även Odessa och Kharkov deklarerade sig fria från Kiev. Det var inte bara de 4 provinserna som röstade för att ansluta sig utan även dessa 2 visade intresse.

Hursomhelst så är det frestande att inte kunna se nyanser när man har att göra med jubelidioter som i denna tråd. Varför ska jag hålla en högre nivå när de slåss i sandlådan?
Citera
2022-11-12, 15:23
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Förstår du att trots Rysslands brister så vill en tredjedel av Ukraina tillhöra Ryssland?
Precis på samma sätt som att 97% i Kherson vill tillhöra Ryssland trots det vilda firandet och festandet igår när Ukrainska soldater kom fram till centrum?
Citera
2022-11-12, 15:24
Avslutad
Citat:
Du verkar inte ha förstått vad jag skrev, läs igen.

Ryssland är förödmjukat å det grövsta tack vare uselt ledarskap från Kreml. Bara islamiska diktaturen Iran gör numera affärer med dem. Ser dåligt ut för Ryssland.. de kommer väl aldrig bjudas in till internationella sammanhang igen..
Citera
2022-11-12, 15:26
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om hur Odessas invånare känner sig. Det är det jag säger. Det jag hört är att även Odessa och Kharkov deklarerade sig fria från Kiev. Det var inte bara de 4 provinserna som röstade för att ansluta sig utan även dessa 2 visade intresse.

Hursomhelst så är det frestande att inte kunna se nyanser när man har att göra med jubelidioter som i denna tråd. Varför ska jag hålla en högre nivå när de slåss i sandlådan?

Visade intresse? Ingen har visat intresse. Du är totalt hjärntvättad.

Sen, "tillhör"...jag tror både besittning och den starkes rätt väger tungt när det ska avgöras.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu skryter ryssarna om att de stal djuren från Khersons zoo. En stackars tvättbjörn skall de pina de sjuka djävlarna!

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1591421275016253443

Världen häpnar över homofederationen, om och om igen avslöjar de sig som avskum. På G20 så ville ingen enda delegat synas på bild med lavrov, tala om att bögimperiet är utskämda och föraktade i hela den civiliserade världen.

Xi Jinping flabbade gott när homofederationen lovade att rädda kina militärt om de hamnade i trubbel med oss i väst....
Citera
Medlem
Citat:
Ryssarna kommer befria de ukrainska ryssarna vare sig du eller ni andra vill det eller inte. Ukraina kommer bli ett land utan tillgång till hav. Ukraina är ett land som helst inte ska innehålla några minoriteter alls då de har en tendens att inte respektera dessa. Det är bäst för Världen att Ukraina styckas upp för de kommer inte folkmörda varandra antar man.

Tyvärr råkar Ukraina vara granne med ett av de få länder i världen som utnyttjar sin folkminoritet som en Trojansk häst för att ta över sina grannländer. Ryssland har gjort så länge. Man tvångsförflyttar folk till erövrade territorier. Sedan kan man påstå att detta är områden med rysk befolkning som måste skyddas. Vi ser till exempel samma situation i Baltikum. En massa ryssar flyttades dit under Stalin och kan användas vid behov. Man drar igång ett uppror som leder till väpnade konflikt och då måste Ryssland gå in och rädda ryssarna.
I världen finns massor av exempel på folkslag som lever som minoriteter i andra länder. I Belgien har vi fransmän och holländare, i Finland har vi svenskar, i Schweiz har vi Tyskar och fransmän. Men ingen annan stans används dessa på samma sätt som ryssarna gör. Man lever i fredlig samexistens.
Men detta är något som Ryssland aldrig har förstått. De har alltid betraktat sina grannländer som nästa område att annektera. Det är väl en tradition som går tillbaka till Ivan den förskräcklige om inte längre.
Citera
Medlem
Citat:
Förstår du att trots Rysslands brister så vill en tredjedel av Ukraina tillhöra Ryssland?

Källa tack!
Citera
2022-11-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Va roligt och förvånande(inte) att du inte länkar nån som helst källa på att att dom är beväpnade till tänderna? Konstigt hur man kan förlora så mycket yta per dag om dom nu är bra utrustade som du säger. Ta av dig dina solbrillor och lev lite i verkligheten!

1. Det finns tusentals källor på nätet som visar den nuvarande Ryska mobiliseringen eller från tidigare år visande de förband som nu mobiliserats under övning och utbildning.

2. Jag noterar att någon amatör försökt sig på att rensa google's sökfunktioner från fotografier avseende Rysk mobilisering. Nyttan med detta skulle då vara att lura publik i väst och Ukrainare. Tafatt, billigt och dåligt.

3. Här finns lite fotografier som väl styrker beväpnade till tänderna och "loaded for bear" samt beskriver lite om hur mobilisering fungerar även för folk som er som aldrig fått delta i någon sorts militär verksamhet. https://moderndiplomacy.eu/2022/10/05/the-facts-about-the-mobilization-in-russia/ Broläggningsförband under övning och mobilisering, ursprung TASS.

3.1. Här har du lite fler spekulationer: https://moderndiplomacy.eu/2022/09/23/mobilization-wont-save-russia-from-the-quagmire/

3.2. De här trupperna har de inte ens tillkallat än https://tajmedun.tj/upload/iblock/342/t62_t_650x433.jpg https://gdb.rferl.org/966ccdd8-dd13-40aa-bf08-022ed8c1554e_w408_r1_s.jpg http://ru.siluxgc.com/UploadFiles/2021-01/390/16109340052443845.jpg https://foreignpolicyblogs.com/wp-content/uploads/1025347792.jpg (det här är lite fotografier från internets baksida - svårskrubbat från googles cache utan att helt klippa hela domänen).

4. Angående yta så har ytan egentligen ingen annan betydelse än möjligen att psyka Zelenskij eller Kiev eller Zelenskijs trådhållare. Eftersom du inte har någon militär utbildning överhuvudtaget får du nog läsa lite innantill här: https://en.wikipedia.org/wiki/Deep_operation#Isserson;_the_factor_of_depth Ryssarna har i princip aldrig varit särskilt fästa vid att hålla terräng sedan 1500-talet utan idkar mobil krigföring oavsett om det är upptakten till slaget vid Moskva, Poltava, Stalingrad eller Borodino som diskuteras. Fästningstänket är någon sorts dumskalle-tänk som bara nazister pysslar med.

5. Bye-bye
Citera
2022-11-12, 15:27
Medlem
Citat:

I helvete heller. Du yrar vidare.
Ukraina tillhör Ukraina. Inte en endaste procent av Ukraina tillhör någor annat land hur åtråvärd heller välskött det än är. Det fattar väl varje vettig människa.

För ryzzarna är det bara att packa ihop sitt pick o pack o stöldgods o återvända till lyxen i moder ryzzland.
Och det snabbt annars dör man, priset för att invadera ett annat land.
Citera
2022-11-12, 15:28
Medlem
Citat:

Jag har hört 150% av Ryssland vill tillhöra USA.
Citera
2022-11-12, 15:29
Medlem
Citat:

"det jag har hört..." som källa och du snackar om sandlådenivå..
Citera
2022-11-12, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Precis på samma sätt som att 97% i Kherson vill tillhöra Ryssland trots det vilda firandet och festandet igår när Ukrainska soldater kom fram till centrum?

De ryska civila evakuerades. Dvs nästan hela befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in