2022-11-12, 15:12
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Du såg inte mitt förra svar till dig?
Jo, men det var ju inget svar på varför du anser att Odessa är rysk mark när det har mer gemensamt med väst och var del av det Polsk-Litauiska imperiet förr i tiden, innan det införlivades i sovjetunionen och sedan blev del av Ukraina.
Citera
2022-11-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ryssarna kommer befria de ukrainska ryssarna vare sig du eller ni andra vill det eller inte. Ukraina kommer bli ett land utan tillgång till hav. Ukraina är ett land som helst inte ska innehålla några minoriteter alls då de har en tendens att inte respektera dessa. Det är bäst för Världen att Ukraina styckas upp för de kommer inte folkmörda varandra antar man.

Har du kollat febern? När man börjar yra som du kan det vara fara å färde.
Citera
2022-11-12, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jo, men det var ju inget svar på varför du anser att Odessa är rysk mark när det har mer gemensamt med väst och var del av det Polsk-Litauiska imperiet förr i tiden, innan det införlivades i sovjetunionen och sedan blev del av Ukraina.

Du verkar inte ha förstått vad jag skrev, läs igen.
Citera
2022-11-12, 15:16
Medlem
Citat:
Ja till skillnad från korrupta Ryssland så är Ukraina en oas av demokrati och välstånd där korruption är ett okänt begrepp...

Jag försökte förklara för dig nyss att Ukraina vill kasta av sig ryss-oket och gå i en mer demokratisk riktning. Att Ukraina ser ut som det gör är främst sovjets/Rysslands fel. Du är väl inte så dum i huvudet så att du inte förstår det enkla resonemanget? Om Ryssland hade varit attraktivt på något vis så hade givetvis Ukraina valt att fördjupa samarbetet med Ryssland och gett väst fingret. Men Ryssland har inget annat än tvång, våld och korruption att erbjuda. Förstår du?
Citera
2022-11-12, 15:16
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Absolut. Odessa och Kharkov är ryska städer.

Odesa har fått sitt namn efter en gammal fortida grekisk koloni. Sedan dess så har området behärkasts av många olika makter. Så vilken makt som behärskat ett område tidigare, säger inte mycket. För St. Petersburg "grundades", i så fall, i och med den svenska befästningen Nyen. Odesa är nu befolkat av Ukrainare, var vid en del av judisk börd och religion, som trivs alldeles utmärkt i denna, av RySSland betraktade, "nazistiska stad":

Slava Ukraini!
Citera
2022-11-12, 15:17
Medlem
Citat:

Det är du som inte förstått! Läs igen!
Reflektera.
Citera
2022-11-12, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Där finns inte EN faktisk definition. Det finns flera. Jag har inget emot geneve-konventionens definition, men jag använder inte alltid den när jag talar.

Den definitionen som diskuterades (Oxford Dictionary) pratar f ö inte om "frivillig".

Fast den där diskussionen är faktiskt OT, dela istället med dig av dina tankar kring hur nederlaget vi ser i cherson tas emot i homofederationen ryssland. Kadyrov tex är visst i spagat av ilska och än fler hökar klättrar på väggarna över skammen det här kriget dragit över 'det storryska väldet'...
Citera
2022-11-12, 15:18
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Så du ser det inte som särskilt seriöst utan som något slags trollmoment baraför att "gå ner på andras nivå"... eller något? Dåså, då är vi överens om att västra Ukraina, inklusive kustremsan, är områden som Ryssland inte har någon som helst historisk rätt till.
Citera
2022-11-12, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Jag försökte förklara för dig nyss att Ukraina vill kasta av sig ryss-oket och gå i en mer demokratisk riktning. Att Ukraina ser ut som det gör är främst sovjets/Rysslands fel. Du är väl inte så dum i huvudet så att du inte förstår det enkla resonemanget? Om Ryssland hade varit attraktivt på något vis så hade givetvis Ukraina valt att fördjupa samarbetet med Ryssland och gett väst fingret. Men Ryssland har inget annat än tvång, våld och korruption att erbjuda. Förstår du?

Förstår du att trots Rysslands brister så vill en tredjedel av Ukraina tillhöra Ryssland?
Citera
2022-11-12, 15:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Nu skryter ryssarna om att de stal djuren från Khersons zoo. En stackars tvättbjörn skall de pina de sjuka djävlarna!

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1591421275016253443
Citera
2022-11-12, 15:22
Medlem
Citat:
Ryssarna kommer befria de ukrainska ryssarna vare sig du eller ni andra vill det eller inte. Ukraina kommer bli ett land utan tillgång till hav. Ukraina är ett land som helst inte ska innehålla några minoriteter alls då de har en tendens att inte respektera dessa. Det är bäst för Världen att Ukraina styckas upp för de kommer inte folkmörda varandra antar man.
Du behöver nog dra ner på dosen av Kremlpropaganda och möjligen också din självmedisinering av vad du nu tar.
Finns ingen rim och reson i vad du beskriver.
Dessutom vet alla f.d warsavapaktsländer med en ryssk minoritet att tillåts Ryssland göra detta så kommer de bara att fortsätta.
Finns en liten minoritet f.d sovjetanställda som vill bli befriade. Men då är de lättare att flytta de enstaka tusental alkoholister till Ryssland än att försvaga de miljoner som vill leva i ett fritt land.
Citera
2022-11-12, 15:22
Medlem
leachs avatar
Citat:
Förstår du att trots Rysslands brister så vill en tredjedel av Ukraina tillhöra Ryssland?

Källa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in