2022-11-12, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ojdå! Sicken godhets-filantropist! Tjenis med Biden och allt det där ...

Här förklarar SBF en del av sina grandiosa planer (och börjar skaka som den där ryggburst-snubben i "Alien: Covenant"):

https://youtu.be/oriUt-AVci0?t=399

En omvänd Robin Hood som tog från spararna och gav till de välbeställda?

Eller kanske inte riktigt så enkelt ... Många är, eller var, väl förmögna på krypto.

Nu kan man fråga sig: Hur går det med trovärdigheten för hela krypto-branschen?

Åt hel*vete vill.jag påstå. Allting har gått ner under veckan. Jag tror inte vi nått botten än.

Om detta händer ytterligare en CEX/stor aktör så tror jag att vi kommer se BTC under 10k.
Den som lever får se.
Citera
2022-11-12, 09:54
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligagent
82 miljarder dollar men inte ens 200 miljoner i equity för att absorbera förluster...

Här har vi nästa korthus.
Stod det inte att dom utan problem kunde likvidera alla upplåsta tillgångar på två eller tre dagar om så skulle behövas?
Citera
2022-11-12, 10:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Om detta händer ytterligare en CEX/stor aktör så tror jag att vi kommer se BTC under 10k.
Den som lever får se.
Sen kan man ju undra vad detta har att göra med BTC över huvudtaget? Hur mycket kan Bitcoin gå ner, helt utan anledning utan att det blir köpläge menar jag?

Fine att SOL ekosystemet dumpar, för att FTX satt på massa sådana tokens som förväntades börjas sälja på marknaden. Men dom har inga större summor BTC att sälja, så...?

Vi måste komma ihåg att inget av det som drabbat Celsius, LUNA eller FTX har något med Bitcoins fundamentala att göra. Det fundamentala är exakt lika stark som när priset var 65k.
Citera
2022-11-12, 10:21
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vi måste komma ihåg att inget av det som drabbat Celsius, LUNA eller FTX har något med Bitcoins fundamentala att göra. Det fundamentala är exakt lika stark som när priset var 65k.
Och även lika starkt som när bitcoin kostade $100.
Citera
2022-11-12, 10:22
Medlem
Citat:
Sen kan man ju undra vad detta har att göra med BTC över huvudtaget? Hur mycket kan Bitcoin gå ner, helt utan anledning utan att det blir köpläge menar jag?

Fine att SOL ekosystemet dumpar, för att FTX satt på massa sådana tokens som förväntades börjas sälja på marknaden. Men dom har inga större summor BTC att sälja, så...?

Min teori är.att det faller.på.rädsla. folk ser att Exchange och priser kraschar - panik utbryter och folk börjar dumpa.

Jag är ingen BTC-hater, tvärtom men tyvärr är hela crypto marknaden i gungning pga veckans sinnessjuka händelser.
Citera
2022-11-12, 10:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Med skillnaden att det då var väldigt få som kände till Bitcoins fundamentala värden då, samt att det fanns betydligt mer oklarheter som har rättats ut nu.

Så nej, håller inte riktigt med i den invändningen.

Citat:
Min teori är.att det faller.på.rädsla. folk ser att Exchange och priser kraschar - panik utbryter och folk börjar dumpa.

Jag är ingen BTC-hater, tvärtom men tyvärr är hela crypto marknaden i gungning pga veckans sinnessjuka händelser.
Precis.
Så om det fundamentala är detsamma som det var när priset var högre, och att priset nu tryckts ner av irrationella anledningar, så borde det ju detta pris isf vara ett reapris.
Senast redigerad av Leaston 2022-11-12 kl. 10:37.
Citera
2022-11-12, 10:36
Medlem
Citat:
Med skillnaden att det då var väldigt få som kände till Bitcoins fundamentala värden då, samt att det fanns betydligt mer oklarheter som har rättats ut nu.

Så nej, håller inte riktigt med i den invändningen.

Precis.
Så om det fundamentala är detsamma som det var när priset var högre, och att priset nu tryckts ner av irrationella anledningar, så borde det ju detta pris isf vara ett rea pris.

Jag har fyllt på en del under hela veckans gång. Jag tror inte botten är nådd ÄN så jag avvaktar lite till innan jag går "all in".
BTC under 15k och ETH under 1200 anser jag vara firesale.

Hoppas jag har rätt !
Citera
2022-11-12, 10:37
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Hur vet du detta? Var det många färre som kände till dessa "fundamentala värden" t ex 2019 eller 2020 än 2021? Hänvisa gärna till källor.
Citera
2022-11-12, 10:38
Medlem
Citat:

Kryptomarknaden får gärna tyna bort helt, vad mig anbelangar. Den är korrupt in i märgen och har inget syfte. Eventuell teknikutveckling måste kunna ske utan att blåsa plebejer på pengar.

Bitcoin har däremot en framtid och en viktig roll. En paniknedgång till under 10000 kommer bara innebära en omfördelning av bitcoin, som vanligt.

Personligen kommer jag att börja köpa igen om vi får se en sådan nedgång.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-11-12 kl. 10:48.
Citera
2022-11-12, 12:36
Medlem
Ingen såg det komma
Citera
2022-11-12, 13:26
Medlem
jools75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vilka fundament? Finns ju inget sånt inom crypto. Möjligtvis finns nånstans en gammal printer som går att sälja för likviditet
Citera
2022-11-12, 13:51
Medlem
Citat:
Stod det inte att dom utan problem kunde likvidera alla upplåsta tillgångar på två eller tre dagar om så skulle behövas?

Jag reagerade bara på det som du citerade.

Blir spännande att se hur det går om det skiter sig. Sälja 82 miljarder på så kort tid blir nog svårt även om det skulle gälla amerikanska statspapper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in