2022-11-12, 11:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Även ryssar börjar ifrågasätta "valet" i Kherson. De har sett videorna att ukrainarna stannade kvar och välkomnade de ukrainska trupperna:
https://twitter.com/wartranslated/status/1591349789391982593
Citera
2022-11-12, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nu var ett av Ukrainas problem redan i krigets inledning man hade fler frivilliga än det fanns förband och vapen till. T.om. en metafon åt Kreml borde fatta att de 10 000-tals som utbildats i Storbrittanien är frivilliga.

Alla dessa ukrainska män som kommit till Sverige är de frivilliga desertörer eller?

Men nog om det, berätta mer om hur Ryssland skall ”återta” Odessa. Du kan väl börja med att förklara det märkliga ordvalet ”återta”, och sedan förklara hur denna fantasi skall realiseras när Ryssland just retirerat S om Dnepr och sprängt broarna.

Ja det målet är satt på is för tillfället men det förblir ett långsiktigt mål.
Citera
2022-11-12, 11:43
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Du verkar leva kvar i det förflutna. Det är inte Sovjet vi pratar om. Opinionen hemma i Ryssland är inte
glad över att det krävs mobilisering. Släpp sargen och kom in i matchen.
Ni om några lever i det förflutna i tron om att ni är någon oövervinnelig supermakt som kan göra vad ni vill utan konsekvenser men skitlandet har visat sig vara mycket luft där försvarsbudgeten tagit sig ner i fickorna på enskilda personer. Om förlusterna nu är så små varför tror du mobiliseringen krävdes?
Citera
2022-11-12, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Man förstår rysshatet när man läser dina inlägg.

Du skadar Ryssland, du är kontraproduktiv.

Mitt mål är inte att rädda Ryssland. Jag är svensk och inte ryss. Det kanske är svårt för er att förstå att det finns folk som inte delar ert rysshat och som inte är ryssar. Det visar bara hur hjärntvättade och indoktrinerade ni är.

Låg IQ, låg utbildning spelar också roll för hur lättmanipulerad man är.
Citera
2022-11-12, 11:44
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Just därför USA just nu pressar Zelensky att åtminstone "framstå" som villig till att inleda fredsamtal?
Ja och då kan Ukraina bara säga att Ryssland är koko och omöjliga att ha att göra med men det finns givetvis en möjlighet att ryska företrädare inåt pratar ett mer klarsynt språk och inte tvärtomska för att avsluta pinan.
Citera
2022-11-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Med tanke på hur många tusentals krigsbrott ryssarna har begått så kommer Ukraina inte vara ens i närheten av att vara på samma nivå oavsett vad dom nu gör. Ta hämnd för allt vore på sin plats, enligt mig.
Nej det är ett väldigt dåligt råd. Ukraina ska inte bara vinna kriget utan även freden. Att enskilda ukrainska soldater genomfört krigsbrott kan vi nog ta för givet men det får aldrig ens kunna komma på tal av ryssvännerna att peka på dessa som organiserade på samma sätt som de varit av Ryssland. Ryssland ska aldrig få komma undan med det de gjort genom att peka på ens enstaka exempel.
Citera
2022-11-12, 11:46
Medlem
Citat:
Precis som man tvångs-mobiliserar i Ukraina. Mobilisering innebär per definition tvång.

Börjar bli tröttsamt förklara basic koncept för er.

Börjar bli tröttsamt förklara basic koncept för dig.
Mobilisering innebär inte per definition tvång. Man kan gå in av pliktkänsla för sitt land, känna solidaritet och för en god sak osv

Finns ingen likhet med ryzk tvångsmobilisering överhuvudtaget.

Den motivering som man får som Ukrainarna att försvara sitt land när man som ryzzland har invaderat och svina på alla sätt ger ytterligare bränsle.
Det finns inte en chans för ryzzland att vinna över tid. Aldrig!

Om man som nu ryzzarna förutom ovanstående dessutom är illa rustade och med taktik, metod och vapen för ww2 och kalla kriget möter en motståndare med ww3 utrustning, taktik och metod undrar man hur Putin tänkt.
Citera
2022-11-12, 11:46
Medlem
raskenss avatar
Går rykten nu om utrensningar i Kreml. Självaste chefsideologen Dugin går ut och uppmanar döda Putin. Ska bli intressant se vad som händer i Kreml. Putin lär nog inte använda kalsonger nu med tanke på risken för novitjok

https://twitter.com/wartranslated/status/1591181876815106048?s=20&t=G2o_nvxk64uO4xTAiEzpjQ
Citera
2022-11-12, 11:48
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Fast i det här fallet blir ju ditt exempel fel.
Om du kommer hem till mig och vill städa gratis men jag menar att det känns kymigt så därför vill jag ge dig samma lön som min vanliga städare har, vore en bättre jämförelse.

Definition uppfylls då en arbetsgivare (Ukraina) sätter in en annons i tidningen. ”Knekt sökes - bra betalt”. Inte att frivilliga för avtalsenlig lön för den insats de sökt sig till av ideologiska skäl.

Vilket ju är vad de gör.

"Foreign mercenaries are being offered $2,000 (£1,512) a day to fight against Russian troops as part of the new foreign legion, according to reports.

Adverts have seemingly appeared online in the UK, Europe and the US, asking for experienced soldiers to join the fight as the Russian invasion rages on."
(länken som jag skickade).
Det finns kanske enstaka såna som du säger, som helst vill slåss frivilligt och närmast irriteras av att de råkar få pengar. Men vilka finns det flest av? Man kan tänka sig att hög lön attraherar många fattiga polacker m fl med militär erfarenhet.
Citera
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Du är inte "Alla". Väst är inte "Alla".

Länder köar få att gå med i Brics. Så var det inte för 10-20 år sedan. De har förstått att USA har inga spärrar och vill inte ha något samarbete utan bara länder som låter sig kuvas.
Ha ha vilka länder måste köa för,att få gå med i BRIKS?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja och då kan Ukraina bara säga att Ryssland är koko och omöjliga att ha att göra med men det finns givetvis en möjlighet att ryska företrädare inåt pratar ett mer klarsynt språk och inte tvärtomska för att avsluta pinan.

Putin är inte en hök. Han håller tillbaka de andra hökarna i Kreml.

Det kommer ni förstå när han avgår. Då kommer ni sakna honom.
Citera
2022-11-12, 11:52
Medlem
Sqrbankens avatar
Hade jag varit den som avlönade denna tråds ryss-propaganister så hade jag kickat hela gänget. Ni suger verkligen på ert hantverk. Det, eller så har Firehose of falsehood-metoden som ni så uppenbart arbetar efter blivit förlegad och måste förfinas. Oavsett vad bör ni nog byta strategi tillsvidare för detta håller verkligen inte. Fattar ni. Väll? Herregud...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in