Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Jag tänker att någon som är frivillig arbetar gratis. Alla som uppbär lön ser jag som inhyrda.
Om du kommer till mig och gör rent i morgon för 800 spänn, så ser jag dig som en städare, även om du kom frivilligt.
Hur ser du på det?
Fast i det här fallet blir ju ditt exempel fel.
Om du kommer hem till mig och vill städa gratis men jag menar att det känns kymigt så därför vill jag ge dig samma lön som min vanliga städare har, vore en bättre jämförelse.
Definition uppfylls då en arbetsgivare (Ukraina) sätter in en annons i tidningen. ”Knekt sökes - bra betalt”. Inte att frivilliga för avtalsenlig lön för den insats de sökt sig till av ideologiska skäl.
Vi kan även ta dig som exempel, fast denna gång utifrån verkligheten. När du nu propagerar för ryska intressen och medvetet följer din agenda bakom en fasad av inlindade lögner som denna, så kan du vara antingen frivillig för Ryssland eller inhyrd av Ryssland. Det sorgliga här är att du förmodligen är frivillig och gör detta av egen vilja, och ryska staten skiter i det och i vem du är så de bryr sig inte ens om att betala dig.
Ibland pratar man om Win/win-situationer. Du är per definition alltså involverad i en Lose/lose-situation. Du vet att det är så. Du grämer dig över att det är så men din stolthet förhindrar dig från att erkänna det. Det som kommer hända är att ditt konto plötsligt bara upphör att loggas in på och att du tar ett annat alias i nästa politiska debatt som uppstår i framtiden.