Citat:
Ursprungligen postat av
DirtyDiggerNick
Det som är lite lustigt är att det fram för allt är Rysk stats-TV som får mig att inse att Ryssen här helt jävla lost och måste stoppas i Ukraina.
Det finns ingenting som får mig att känna så starkt för stöd till Ukraina som Skabeeva, Simonyan och Solovyov.
Vad Expressen eller Washington post skriver bleknar i förhållande till vad Ryssen själv förmedlar i sina egna kanaler.
Nästan så man börjar tro att det är en dubbelluring och de här rabiata propagantisterna egentligen är västtroll.
Ja faktiskt. De ryska lögnerna och propagandan är så extrem och skrattretande att den tom får Goebbels och Nazitysklands insatser på området att framstå som sansade.
Och jag håller med! Just denna extrema och sekteristiska sida av ryssarna borde få vem som helst att förstå att Ryssland måste stoppas och sen krossas. Jag har aldrig varit nån vän av vare sig USA, EU eller NATO och det finns mängder av saker man kan kritisera med Sverige och censur och bristande demokrati osv... Men Ryssland alltså.. Det är nåt helt annat! Nåt jävligt otäckt har hänt med det landet på senare år. Jag var där i början av 2000-talet och då kändes det som om de var på rätt väg. Idag känns det mer korrekt att beskriva dem som en kriminell organisation än som ett land.