2022-11-12, 01:57
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Jag håller med dig angående en potentielll offensiv mot Odessa. Däremot konsolideras redan erövrat territorium betydligt.

Både Ryssland och Ukraina friar upp resurser i och med att de hamnar på vardera sida om Dneper.
Att de nya fronterna på grund av geografin kan säkras med mindre resurser gäller både Ryssland och Ukraina så samtidigt som Ryssland kan flytta 30k man till de andra fronterna så kan Ukraina också göra det.

Som det ser ut nu så gäller samma ekvation som tidigare och den är bara tydligare:
Om Ukraina får fortsatt stöd av Väst och till och med mer stöd och modernare utrustning så kan de upprepa:

1. Kievsegern
2. Kharkivsegern
3. Khersonsegern
4. Melitopol (kommande)
5. Mariupol (kommande)
6. Östra fronten (kommande)
7. Krim (kommande)

Om Västs stöd till Ukraina avtar så kommer momentum antagligen att återgå till Ryssland även fast de är kassa.

Därför är det extra viktigt att vi alla gör det vi kan och för oss så innebär det att vår nya regering fortsätter vara resoluta i stödet och ge mer och bättre.
Citera
2022-11-12, 01:59
Medlem
Citat:
Jag håller med dig angående en potentielll offensiv mot Odessa. Däremot konsolideras redan erövrat territorium betydligt.

”Det ryska reträttkriget”
”Attackerar baklänges”

Varför gör ryssen allting bakvänt ?
har ni gylfen i arslet oxå ?
Citera
2022-11-12, 01:59
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Är det verkligen en ursäkt för väst, som påstår sig vara bättre än Ryssland, att censurera information?

"It's not fascism when we do it!."

Eftersom vi inte har invaderat Ukraina så är vi bättre i frågan.
Citera
2022-11-12, 02:02
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Banksy sprayade på ett bombat hus i Ukraina. Den lyckliga ägare av det husen blev plötsligt 10miljoner rikare. Men misstänker det kan bli svårt att bevara konstverket:

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1591181463541538816?t=RwXjKSif-a0oBrpa3P6mSg&s=19

Nu ska jag inte vara den som är den och anmärker på detaljer, men jag gör det i alla fall.
En banksy "one off" om de kan betongsåga ut den och få med stenarna framför som utgör konstverket i sin helhet skulle antagligen ge 50-100 mille ish.

Man får pynta nästan 5 mille bara för en signad GWB-print i upplaga av 150st nuförtiden.

Jag ger det en vecka så är den väggen borta och det står stödpelare där.
Citera
2022-11-12, 02:03
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Både Ryssland och Ukraina friar upp resurser i och med att de hamnar på vardera sida om Dneper.
Att de nya fronterna på grund av geografin kan säkras med mindre resurser gäller både Ryssland och Ukraina så samtidigt som Ryssland kan flytta 30k man till de andra fronterna så kan Ukraina också göra det.

Som det ser ut nu så gäller samma ekvation som tidigare och den är bara tydligare:
Om Ukraina får fortsatt stöd av Väst och till och med mer stöd och modernare utrustning så kan de upprepa:

1. Kievsegern
2. Kharkivsegern
3. Khersonsegern
4. Melitopol (kommande)
5. Mariupol (kommande)
6. Östra fronten (kommande)
7. Krim (kommande)

Om Västs stöd till Ukraina avtar så kommer momentum antagligen att återgå till Ryssland även fast de är kassa.

Därför är det extra viktigt att vi alla gör det vi kan och för oss så innebär det att vår nya regering fortsätter vara resoluta i stödet och ge mer och bättre.

Undrar när dom kommer att gå mot Melitopol? Antar dom kommer att hamra hårt mot transportlederna nu över Mariupol med Himars men når dom ända fram till järnvägen?
Citera
2022-11-12, 02:07
Medlem
Citat:
Du kan kanske länka exempel?

Nääh, det är du som har hög svansföring och verkar ha väldig koll på vad som är censurerat eller inte?(psst ca2000 är rätt)

Jag tror att du är en installation från konstfack varken mer eller mindre med de glömde säga att experimentet är över.

För det du skriver här är så off att jag är helt övertygad att allt är en installation/skämt. Det är ok att äntligen komma ut och säga som det är, fyllot.
Citera
2022-11-12, 02:09
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Undrar när dom kommer att gå mot Melitopol? Antar dom kommer att hamra hårt mot transportlederna nu över Mariupol med Himars men når dom ända fram till järnvägen?

Ukraina har gjort allting näst intill strategiskt perfekt sedan i Mars.
Jag kan inte själv komma på vad kommande strategi är, men tror så klart att det redan nu finns en plan.

Jordens killgissning är att Melitopol är näst på tur och att de kommer norrifrån.
Om de gör detta i morgon eller i vår kan jag inte ens killgissa.
Citera
2022-11-12, 02:21
Medlem
raskenss avatar
Det bara kokar av själförtroende hos Ukrainska armén nu. Trupp strax innan dom gick in i Cherson:

https://twitter.com/Copernicus2013/status/1591123089865474050?t=_ZisdCOo9HQGmzPrkYzatQ&s=19
Citera
2022-11-12, 02:22
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Då kan vi slå fast till 100 % att jag har konkreta exempel på västerländsk censur och du har 0 % bevis.

I detta krig så är informationskriget en stor del. Därför är det motiverat med kommentarer kring detta.

Det som är lite lustigt är att det fram för allt är Rysk stats-TV som får mig att inse att Ryssen här helt jävla lost och måste stoppas i Ukraina.

Det finns ingenting som får mig att känna så starkt för stöd till Ukraina som Skabeeva, Simonyan och Solovyov.

Vad Expressen eller Washington post skriver bleknar i förhållande till vad Ryssen själv förmedlar i sina egna kanaler.

Nästan så man börjar tro att det är en dubbelluring och de här rabiata propagantisterna egentligen är västtroll.
Citera
2022-11-12, 02:23
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det vill hon nog inte, men det verkar som om kvinnor inte får kriga åt Ryssland faktiskt.
Tror att kvinnor inte får strida, men de får i alla fall vara sjukvårdare, fanns ju även kvinnliga sjuksköterskor under första världskriget.
Såg en video med en rysk kvinna som var sjukvårdare i några dagar, hon fick ingen utrustning, försökte rädda folk, övergavs av befälen, skadades själv, blev medvetslös av blodförlust, vaknade när några Ukrainare bar henne, de räddade henne.
Hon såg lite blek ut i intervjun, men verkade må ganska bra, så i detta fall slutade det lyckligt.
Citera
2022-11-12, 02:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det bara kokar av själförtroende hos Ukrainska armén nu. Trupp strax innan dom gick in i Cherson:
https://twitter.com/Copernicus2013/status/1591123089865474050?t=_ZisdCOo9HQGmzPrkYzatQ&s=19

Under tiden låg ryssarna och frös i sina skyttegravar som samtidigt var toaletter och soptippar.
Citera
2022-11-12, 02:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tror att kvinnor inte får strida, men de får i alla fall vara sjukvårdare, fanns ju även kvinnliga sjuksköterskor under första världskriget.
Såg en video med en rysk kvinna som var sjukvårdare i några dagar, hon fick ingen utrustning, försökte rädda folk, övergavs av befälen, skadades själv, blev medvetslös av blodförlust, vaknade när några Ukrainare bar henne, de räddade henne.
Hon såg lite blek ut i intervjun, men verkade må ganska bra, så i detta fall slutade det lyckligt.

Det är nog inte roligt att vara kvinna i den armén när t.o.m. killarna blir våldtagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in